Tajemniczy Dolny Śląsk – kolejna odsłona kampanii promującej region

Dolny Śląsk po raz kolejny odkrywa swoje tajemnicze oblicze. Tym razem zaprasza m.in. do Doliny Baryczy i w Karkonosze – na Śnieżne Kotły. Jesienna odsłona kampanii promującej nasz region ruszy we wrześniu w telewizjach TVN, Polsat, Discovery, National Geographic oraz kanałach tematycznych tych stacji. Łącznie spot „Dotknij Tajemnicy” z nowymi ujęciami będziemy mogli zobaczyć dwa i pół tysiąca razy.  Dodatkowo, we wrześniu na ulicach największych miast województwa pojawi się 90 billboardów i citylightów powiązanych tematycznie z kampanią telewizyjną. Jesienna promocja województwa kosztuje 3 mln 350 tys. zł. 70% tych środków pochodzi z funduszy Unii Europejskiej. Billboardy i citylighty to wydatek 70 tys. zł.

W filmach promocyjnych (dwa różne spoty) oprócz nowych lokalizacji zobaczymy miejsca dobrze znane widzom z poprzednich edycji kampanii m.in. Dworzec Główny we Wrocławiu, Wodospad Kamieńczyka, krzywą wieżę w Ząbkowicach Śląskich i Kościół Pokoju w Jaworze. Także muzyka nie będzie zaskoczeniem – utwór zespołu My, Myself and I „Sou-au” na dobre wpisał się już w promocyjną kampanię regionu.

Kalendarium poprzednich edycji kampanii:

Luty 2012r. – „Tajemniczy Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia – do zobaczenia”

Krzeszów, Stawy Milickie, Zamek Książ – to tylko niektóre perełki Dolnego Śląska zaprezentowane w kampanii z 2012r. Efekty emisji spotów przerosły nasze oczekiwania. O Dolnym Śląsku usłyszeli mieszkańcy 28 krajów europejskich. Okazało się, że kampanię „Tajemniczy Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia – do zobaczenia” obejrzało ponad 122 milionów widzów przed telewizorami. Spoty zanotowały też 25 milionów odsłon w internecie. Jednocześnie w maju 2012 roku rozpoczęła się miesięczna kampania w kinach – obejrzało ją ponad 630 tys. widzów oraz duża kampania bilboardowa w największych miastach Polski: Łódź, Katowice, Gdańsk, Sopot, Gdynia, Kraków, Poznań, Szczecin, Warszawa i Wrocław. Efektem pierwszej części kampanii było zwiększenie się ruchu turystycznego w miejscach, które pokazano w filmie. W porównaniu z 2011r. do Krzeszowa w 2012 r. przyjechało ok. 30 proc. więcej turystów, Stawy Milickie odwiedziło w tym czasie o 40 proc. osób więcej a Zamek Książ – o 11 proc. więcej.

Całkowity koszt kampanii wyniósł ponad 7 mln 652 tys. zł, z czego 70% pochodziło ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Grudzień 2012r. – Dolny Śląsk – dotknij tajemnicy”

W  grudniu ubiegłego roku po raz kolejny zaprosiliśmy do odwiedzenia regionu hasłem „Dolny Śląsk – dotknij tajemnicy”. W spotach nie zabrakło takich atrakcji turystycznych jak Zamek Czocha, opactwo w Henrykowie, Wodospad Kamieńczyka czy schronisko Samotnia w Karkonoszach. Filmy można było oglądać m.in. w 46 krajach Europy podczas transmisji zawodów Pucharu Świata w Skokach Narciarskich w Wiśle i Zakopanem oraz w czasie świat Bożego Narodzenia w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Film przypadł do gustu nie tylko turystom, ale także ekspertom. „Dolny Śląsk – dotknij tajemnicy” zdobył Grand Prix VIII edycji Festiwalu Filmowego Film, Art & Tourism w Warszawie, drugie miejsce na Zagreb Tour Film Festival oraz trzecią nagrodę za najlepszą koncepcję kreatywną na US International Film & Video Festival w Kaliforni.

Samorząd województwa na drugą odsłonę kampanii promocyjnej przeznaczył w sumie 8,9 mln zł (70 proc. to pieniądze z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego).

Lipiec 2013 – „Razem odkryjmy Dolny Śląsk”

Z myślą o Dolnoślązakach przygotowana została kampania „Razem odkryjmy Dolny Śląsk”. Billboardy i citylighty z wizerunkiem marszałka Rafała Jurkowlańca zapraszającego do zapoznania się z ofertą turystyczną regionu pojawiły się w lipcu br. w dolnośląskich miastach. Gospodarz regionu i pasjonat kolarstwa zachęca do wspólnego odkrywania walorów kulturowych, krajobrazowych i przyrodniczych Dolnego Śląska.

Kończy się właśnie  konkurs na najciekawsze miejsca w regionie. Wypełniając ankietę można zgłaszać propozycje miejsc wartych odwiedzenia. Akcja zostanie podsumowana jesienią, a autorzy zwycięskich propozycji otrzymają nagrody i dołączą do grona twórców wyjątkowego przewodnika autorstwa internautów, który wyda samorząd województwa.

Wakacyjna kampania promocyjna regionu wpisała się w zapisy Strategii Rozwoju Województwa Dolnośląskiego do 2020r. W dokumencie tym turystyka jest ujęta jako jeden z filarów rozwoju regionu. Billboardowa kampania „Razem odkryjmy Dolny Śląsk” kosztowała 70 tys. zł.  

 

Spoty jesiennej kampanii Dolnego Śląska można obejrzeć na oficjalnym profilu marszałka Rafała Jurkowlańca w serwisie youtube.com:

http://www.youtube.com/watch?v=WG-gyA9Ipsg&feature=youtu.be 

http://www.youtube.com/watch?v=iJPjg5I2eRw&feature=youtu.be

 

www.umwd.dolnyslask.pl

 

PR

Co warto zobaczyć na Dolnym Śląsku? 3 propozycje dla każdego
Dolny Śląsk to prawdziwa kopalnia - dosłownie i w przenośni - atrakcji turystycznych. Znajdziemy tutaj...
Dolnośląska siedziba bogów
Masz w planach odwiedzić Dolny Śląsk? Chciałbyś spędzić czas aktywnie a jednocześnie wypocząć w spokoju...
Historyczne aleje w Karkonoszach
Dolina Pałaców i Ogrodów to nie tylko reprezentacyjne budowle. Już pod koniec XVIII wieku zakładano tu...
Symbolika trzech świętych śląskich gór.
Na góry i wzgórza można patrzeć z różnych perspektyw. Oprócz oczywistego znaczenia geograficznego, topograficznego...