Ponad 2 mln zł unijnej dotacji przyznano Gdańskiej Organizacji Turystycznej na realizację zadań dotyczacych promocji turystyki biznesowej Gdańska i Pomorza. Projekt będzie realizowany przez trzy lata i według jego twórców przyczyni się do wzrostu liczby imprez biznesowych organizowanych w regionie oraz wzrostu liczby turystów, przybywających do Gdańska w celach biznesowych.
Przedmiotem projektu “Promocja turystyki biznesowej jako markowego produktu Gdańska i Pomorza” jest kompleksowa kampania promocyjna turystyki biznesowej na krajowym i zagranicznym rynku turystycznym. Jej efektem ma być wzmocnienie marki i wizerunku Gdańska i Pomorza jako celu turystyki biznesowej. Całkowita wartość projektu to ponad 2,9 mln zł. Wysokość dofinansowania z funduszy unijnych to 75 proc. zakładanych kosztów, czyli nieco ponad 2 mln zł. Projekt planowany jest na trzy lata – do końca 2011r.
Projekt zakłada między innymi wykonanie portalu informacyjnego o turystyce biznesowej, opracowanie materiałów promocyjnych (katalogu obiektów konferencyjnych, folderu, filmu reklamowego), przeprowadzenie badań dotyczących dynamiki turystyki biznesowej w regionie pomorskim w latach 2009 – 2011. Zaplanowano również udział w międzynarodowych targach turystyki biznesowej (m. in. we Frankfurcie IMEX, w Barcelonie EIBTM, w Brukseli EMIF oraz Londynie CONFEX) oraz zakup stoiska targowego, organizację cyklu podróży studyjnych dla branżowych dziennikarzy zagranicznych i biur podróży, promocję oferty regionu w międzynarodowej mediach oraz organizację cyklu szkoleń dla branży turystycznej.
Realizacją przedsięwzięcia zajmie się GOT – Gdańsk Convention Bureau, która zgodnie z porozumieniem zawartym z Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną, jako jedyna zajmuje się promocją Gdańska i całego Pomorza w sferze turystyki biznesowej.
Gdańska Organizacja Turystyczna