Firma “Deloitte” opublikowała raport “Podróże służbowe w 2012 – Business Travels Survey”. Badania zostały przeprowadzone online na grupie 1000 podróżujących służbowo we wrześniu 2011 roku.
Wyniki podzielono zarówno pod względem kategorii wiekowych respondentów, jak i obszarów zainteresowania. Część raportu wskazuje na szanse w branży hotelowej, druga poświęcona jest lotom międzynarodowym.
Firma “Deloitte” opublikowała raport “Podróże służbowe w 2012 – Business Travels Survey”. Badania zostały przeprowadzone online na grupie 1000 podróżujących służbowo we wrześniu 2011 roku. Wyniki podzielono zarówno pod względem kategorii wiekowych respondentów, jak i obszarów zainteresowania. Część raportu wskazuje na szanse w branży hotelowej, druga poświęcona jest lotom międzynarodowym.
Główne tezy raportu nt. delegacji:
– Liczba podróży służbowych w nadchodzącym roku utrzyma się na tym samym poziomie co w roku 2011
– Osoby młode (18-44 lat) uważają, że będą podróżować częściej niż w 2011
– Kryzys ekonomiczny wymieniany jest jako potencjalna przyczyna mniejszej ilości delegacji w 2012
– 6 na 10 badanych zwraca uwagę na różnice w hotelach działających pod tą samą marką w różnych lokalizacjach
Delegacja tylko w dobrym hotelu
Hotele będą musiały zawalczyć o podróżujących służbowo biznesmenów. Ponieważ wzrosły ceny, konsumenci oczekują poprawy standardów. Podczas delegacji ważne jest dla nich zarówno wyposażenie hotelu jak i zakres proponowanych usług. Ponad 45% pytanych często pracuje w pokojach hotelowych, co za tym idzie, dla 77% respondentów nadal bardzo ważny jest bezpłatny dostęp do Internetu. Młodzi chętniej pracują w otwartych przestrzeniach, takich jak hotelowe lobby.
Kłopoty z wylotami
Menedżerowie wymieniają kłopoty związane z lotami jako najbardziej uciążliwe podczas podróży służbowych. Najważniejsze niedogodności w trakcie wyjazdów biznesowych, wskazane przez respondentów, to opóźnienia związane ze zwiększonym bezpieczeństwem na lotniskach (30%) oraz odlotem samolotów (37%).
Zachęcamy do zapoznania się z raportem w wersji angielskiej: http://www.deloitte.com/view/pl_PL/pl/publikacje/raporty/6be492f316f74310VgnVCM1000001a56f00aRCRD.htm/
O GDANSK CONVENTION BUREAU:
Gdańsk Convention Bureau (GCB) zostało powołane w 2005 roku jako miejskie biuro kongresów. Jest częścią Gdańskiej Organizacji Turystycznej, stowarzyszenia, które zrzesza ponad 110 członków. Miasto Gdańsk jest strategicznym Partnerem. Na mocy porozumienia z Polską Regionalną Organizacją Turystyczną (PROT) GCB jest odpowiedzialne za promocję turystyki biznesowej. Od 2007 GCB jest pełnoprawnym członkiem ICCA – największego stowarzyszenia w branży.
Głównym zadaniem Gdańsk Convention Bureau jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w naszym regionie. Obecnie, jednym z najważniejszych projektów realizowanych przez Gdańsk Convention Bureau (GCB) jest kampania promocyjna “Promocja turystyki biznesowej jako markowego produktu Gdańska i Pomorza”. Projekt ten współfinansowany jest z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 (RPO WP).