Rainbow Tours kupuje Bee & Free

Giełdowy touroperator zdecydował się na przejęcie 100 proc. udziałów w spółce realizującej wyjazdy wakacyjne do Egiptu, Turcji i Tunezji. Za Bee & Free zapłaci 4 mln 200 tys. zł. w gotówce. Transkacja zostanie sfinansowana z ostatniej emisji akcji.

Rainbow Tours podpisało z przejmowaną spółką umowę przedwstępną, która zostanie zrealizowana m.in. po uzyskaniu zgody prezes UOKiK.

– Kupno Bee & Free to kolejny krok w realizacji naszej strategii rozwoju, która zakłada między innymi konsolidację rynku. Z naszych szacunków wynika, że dzięki tej transakcji znacznie przekroczymy w 2011 roku pułap 500 milionów złotych sprzedaży i obsłużymy ponad 170 tysięcy klientów.

Bee & Free specjalizuje się w organizacji atrakcyjnych wyjazdów do najpopularniejszych kurortów właśnie tych państw. Spółka została założona przez specjalistów działających od kilkunastu lat w branży turystycznej. Swoją działalność rozpoczęła w listopadzie 2009 roku i już w pierwszym roku działania wypracowała przychody na poziomie 70 mln zł. Z oferty firmy w tym czasie skorzystało ponad 40 tysięcy klientów.

Bezpośrednią korzyścią dla naszych klientów będzie uzyskanie dostępu w ramach grupy do atrakcyjnych ofert wyjazdowych do Turcji, Tunezji i Egiptu. Jest to bardzo duża część rynku, na której Rainbow było obecne w bardzo niewielkim stopniu, a dzięki know how, doświadczeniu i kontraktom właścicieli BeeFree bedziemy mogli na nim zaistnieć w dużo większym stopniu – mówi Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours.

Marka Bee & Free nie zniknie z rynku bowiem Rainbow Tours chce kontynuować działalność przejętej spółki w niezmienionym kształcie.

– Marka zostanie zachowana, bo kojarzy się z dobrze przygotowanymi wyjazdami wypoczynkowymi.  Dzięki połączeniu możliwości obu firm na tak konkurencyjnych rynkach jak Tunezja, Egipt czy Turcja jesteśmy w stanie zwiększyć ruch i generować większą sprzedaż oraz większe marże – argumentuje Baszczyński.

Poza wzbogaceniem oferty dla klientów, są również inne pozytywne aspekty przejęcia, na przykład obniżenie kosztów dzięki wspólnym zakupom miejsc w hotelach czy w samolotach czy też obniżenie kosztów administracyjnych.

– Widzimy tu całą masę synergii, zarówno kosztowych jak i operacyjnych i to na wielu polach począwszy od systemów informatycznych, zakupu produktu, sieci sprzedaży i wielu innych. Chcemy też zdecydowanie wesprzeć Bee & Free sprzedażowo wprowadzając produkt spółki do sieci sprzedaży całej grupy, która w chwili obecnej liczy ponad 60 salonów własnych i ABC Swiat Podróży. Produkt Bee & Free będzie też można nabyć w call center grupy – dodaje Baszczyński

Rainbow Tours zakup nowej spółki traktuje jako długoterminową inwestycję oraz jako element strategii rozwoju, która zakłada nie tylko rozwój organiczny, ale również przejęcia firm oferujących wysokiej jakości produkt.

Źródło: www.media.netpr.pl

Jak zabezpieczyć swoje rzeczy podczas częstych podróży oraz jakie ubezpieczenie bagażu wybrać?
Telefon, laptop i tablet – wszystkie te urządzenia, oprócz tego, że bywają drogie, często są nośnikami...
Majówkowe wyprawy – co warto zapakować do plecaka?
Majówka sprzyja wyprawom w mniej i bardziej znane miejsca. Chętnie zabieramy na urlop całą rodzinę lub...
Jaki hotel w centrum Krakowa wybrać?
Kraków to miasto, które zachwyca swoją historią i kulturą, przyciągając turystów z całego świata. W sercu...
Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Dlaczego warto znać język Bliskiego Wschodu? Korzyści z nauki języka arabskiego
Region Bliskiego Wschodu jest niezwykle ważny w kontekście geopolitycznym – jego szybki rozwój,...
Doskonały towarzysz podczas przygód na świeżym powietrzu: Plecak nieprzemakalny
Jeśli uwielbiasz spędzać czas na łonie natury, wiesz jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, które zapewni...