Co drugi polski turysta wskazuje internet jako główne źródło informacji, niezbędnych do zaplanowania urlopu. W przypadku zakupu biletów lotniczych i kolejowych, Polacy preferują tradycyjną wizytę przy okienku.
Jak wynika z badań “Turystyka wśród internautów”, przeprowadzonych przez CBOP Gemius, internet stał się głównym źródłem informacji dla osób planujących podróże. Strony biur podróży (61 proc.), wyszukiwarki (49 proc.) oraz portale turystyczne (48 proc.) to najchętniej odwiedzane miejsca w sieci.
W przypadku dokonywania rezerwacji wycieczki, tylko 20 proc. badanych deklaruje, że wykorzystuje do tego internet. Znakomita większość osób (46 proc.) robi to osobiście – w siedzibie biura podróży.
Podobnie wygląda sytuacja w kwestii kupowania biletów kolejowych i lotniczych. Tylko co czwarty badany deklaruje zakup biletów przez sieć. Aż 70 proc. ankietowanych woli tradycyjny sposób kupowania biletów przy okienku. KLS
PAP – Nauka w Polsce