Grolsh spełnia marzenia o podążaniu własną drogą

28 września media w całej Polsce żyły przejściem Jana Gałka nad ulicą Złotą w Warszawie.
W ten sposób Polacy poznali oryginalną i trudną sztukę slackliningu, czyli chodzenia po taśmie. Akcję firmował tajemniczy „Znak” i hasło: „Idziesz własną drogą?” Dziś już wiemy, że sponsorem akcji była marka holenderskiego piwa premium – Grolsch. I to właśnie Grolsch w najbliższym czasie wesprze kolejne, ambitne przedsięwzięcie młodego slacklinera.
Na początku listopada Jan Gałek rozpocznie trzymiesięczną wyprawę do Stanów Zjednoczonych. Będzie ona próbą pobicia rekordu świata w slackline’ie na wysokości, czyli tzw. highline’ie. Przeżycia z wyprawy będzie można śledzić na blogu prowadzonym przez Janka i jego współtowarzyszy wyprawy. Blog będzie częścią oficjalnego profilu marki Grolsch
– The-Mark.org.pl – w portalu Facebook.

W poniedziałkowy poranek 28 września, w Warszawie, pomiędzy budynkami domów towarowych Junior i Sawa, Janek Gałek na oczach mediów i licznie zgromadzonych warszawiaków przeszedł swoją własną drogą, tuż nad głowami przechodniów. Szedł po 2,5-centymetrowej taśmie, zawieszonej na wysokości 15 metrów nad ziemią. Wiadomość o młodym człowieku, który w ten nietypowy sposób pokonał dystans nad ulicą Złotą zelektryzowała całą Polskę.

Jan jest uznawany za najlepszego polskiego slacklinera co najmniej od 2007 roku, kiedy to jako jedyny dotąd Polak przeszedł po taśmie nad 880-metrową przepaścią w Parku Narodowym Yosemite w USA. Od kilku lat doskonali swoje umiejętności i wyznacza sobie coraz bardziej ambitne cele. Swoją postawą uosabia wszystko to, co reprezentuje markę Grolsch, która łączy w sobie sztukę, rzemiosło
i niekonwencjonalne myślenie.

Marka Grolsch istnieje od 1615 roku. To piwo premium, kierowane do osób młodych, niezależnych duchem, podążających własną drogą, którzy doceniają nie tylko jego wyśmienity smak, ale i unikalne zamknięcie typu Swingtop. Z marką tą utożsamiają się ludzie niezależni duchem, a jednocześnie towarzyscy, realizujący się zawodowo, prywatnie i artystycznie.

Grolsch, dla którego niezależność jest integralną częścią jego historii, postanowił wesprzeć pasję Janka i pomóc mu spełnić marzenia o podążaniu własną drogą. Marzeniem Gałka jest zdobycie najważniejszych, istniejących highline’ów oraz wytyczenie i przejście własnego highline’u, który pozwoliłby młodym Polakom na zdobycie światowego rekordu w tej dyscyplinie. Już na początku listopada trzech młodych Polaków z Janem Gałkiem na czele, wyruszy do Stanów Zjednoczonych na trzymiesięczną wyprawę.

Obecny rekord świata w długości przejścia highline’em wynosi 60 metrów. Mają zamiar pokonać go slacklinerzy: Jan Gałek, Damian Czermak i Michał Korniewicz. Aby to się udało, niezbędne będzie odpowiednie przygotowanie. To dlatego najpierw planują w parku Yosemite i Joshua National Park przejść przez już istniejące, najbardziej znane highline’y.

Ekipa Janka będzie zdawała bezpośrednią relację z wyprawy dokonując regularnych wpisów na profilu na Facebooku. Relacje umieszczone będą w profilu The-Mark.org.pl, który można znaleźć pod adresem: http://www.facebook.com/themarkorgpl. Tu właśnie będzie można obejrzeć zdjęcia i filmy uczestników wyprawy.

 

Szczegółowy plan wyprawy wygląda następująco:

10 listopada 2009 – wylot do San Francisco z Warszawy Okęcie;
11 listopada – wylot z Frankfurtu do San Francisco;
12-13 listopada – spotkanie z Damianem Cooksey, jednym z najbardziej utalentowanych slacklinerów świata oraz przygotowania do wyjazdu do Yosemite National Park i ćwiczenia w jedynej na świecie sali slacklinowej „Bridge Rock Gym”;
14 listopada – wyjazd do Yosemite National Park;
15 listopada – trekking po highline Lost Arrow Spire – montaż krótkiej taśmy na L.A.S.;
16 listopada – przejście „Classic Line” na L.A.S. Highline;
17 listopada – montaż oraz przejście „Long Line” na L.A.S.;
18 listopada – demontaż dwóch highline’ów na L.A.S. oraz rozpięcie „Yosemite Falls” Highline;
19 listopada – przejście „Yosemite Falls” Highline;
20 listopada – demontaż highline i trekking na Camp 4 w dolinie pod L.A.S.;
21 listopada – „Rest Day”;
22 listopada – trekking pod highline’y na Rostrum;
23-27 listopada – montaż i przejście highline’ów na Rostrum;
28-29 listopada – trekking na Camp 4 w dolinie pod L.A.S. – i „Rest Day”;
30 listopada – trekking na Half Dome i montaż sławnego highline z fimu „Masters of Stone 6” lub, jeśli będzie na to miejsce, próba pobicia rekordu świata w długości highline;

1 grudnia – przejście highline;
2 grudnia – montaż oraz przejście „Taft Point” Highline;
3 grudnia – demontaż obydwu highline’ów i trekking do doliny pod L.A.S.;
4-5 grudnia – „Rest Day” – odpoczynek, przepakowanie sprzętu, uzupełnienie wszystkich zaległości na blogu wyprawy;
6 grudnia – powrót do San Francisco;
7 grudnia – „Rest Day”;
8 grudnia – przygotowanie sprzętu, pakowanie na II etap wyprawy;
9 grudnia – podróż do Joshua National Park;
10-17 grudnia – zrealizowanie już istniejących projektów highline;
18-27 grudnia – montaż niezrealizowanego dotąd projektu highline, który będzie najdłuższym highline na świecie – bicie rekordu świata w długości highline;
27 grudnia 2009-5 stycznia 2010 – realizowanie zupełnie nowych (jak dotąd nieodkrytych) projektów highline (jeśli byłaby taka możliwość, rozpięcie jeszcze dłuższego highline niż wcześniej pobity rekord świata);
6 stycznia – powrót do San Francisco;
7-9 stycznia – „Rest Day”;
10-12 stycznia – wyjazd i podróż do „Wielkiego Kanionu” w stanie Texas;
6 stycznia-7 lutego – eksploracja „Wielkiego Kanionu”, szukanie i realizowanie nowych projektów highline;
8-10 lutego – powrót do San Francisco;
11 lutego 2010 – powrót do Polski, koniec wyprawy.

Więcej na: www.the-mark.org.pl

***
Grolsch. Co Cię powstrzymuje?

Grolsch to wyjątkowa, międzynarodowa marka piwa premium. To piwo dla ludzi niezależnych duchem, podążających własną drogą, którzy doceniają nie tylko jego wyśmienity smak, ale i unikalne zamknięcie typu Swingtop. Grolsch powstaje w jednym
z najnowocześniejszych i najbardziej ekologicznych browarów w Europie, w holenderskim mieście Enschede. Swój doskonały smak zawdzięcza unikalnej technice warzenia w niskiej temperaturze. Grolsch to najwyższej jakości holenderskie piwo typu lager, zawierające 5% alkoholu i 11,3% ekstraktu. Najlepiej smakuje podawane w temperaturze 6-8 C. Grolsch to marka dystrybuowana przez Kompanię Piwowarską od sierpnia 2009 roku. Grolsch w Polsce będzie patronował niezależnym wydarzeniom artystycznym, angażując się także w działania, których celem jest wspieranie niestandardowego sposobu myślenia.

Źródło: PR

 

 

Sandomierz – ukryty skarb Polski idealny na weekendowy wypad
Czy zastanawiałeś się kiedyś, gdzie spędzić weekend w Polsce, odkrywając jej piękno i bogatą historię?...
Niezawodne busy do Polski w niskiej cenie? To możliwe!
Myślisz, że nie da się wyjechać za granicę, bez ponoszenia wysokich kosztów? Nic bardziej mylnego! Na...
Przyciągający magnetyzm gór? Celebrowanie górskich wędrówek po odpowiednim przygotowaniu
Góry od zarania dziejów były symbolem niedostępności i wyjątkowości. Przyciągają wędrowców szukających...
Mazury - kraina tysiąca jezior i zabytków historii.
"Cudze chwalicie, swego nie znacie. Sami nie wiecie co posiadacie" - pisał niegdyś Stanisław Jachowicz....
Atrakcje Kołobrzegu - co koniecznie zobaczyć?
Kołobrzeg i oraz jego okolice to bez wątpienia ścisła czołówka najpiękniejszych miejsc w Polsce - i najbardziej...
Mirsk i okolice: jakie atrakcje na weekend?
Mirsk to niewielka miejscowość znajdująca się w okolicy Gór Izerskich, jednak oprócz pięknych widoków...