Wyższy komfort na europejskich trasach Lufthansy

Modernizacja kabin pasażerskich samolotów krótkiego i średniego zasięgu

Już same liczby są imponujące: w ciągu roku Lufthansa zamontuje 32 000 nowych foteli w ponad 180 samolotach krótkiego i średniego zasięgu. Zapewnią one jeszcze wygodniejszą podróż na trasach europejskich. Dzięki nowym, ergonomicznie ukształtowanym fotelom z cieńszym oparciem, pasażerowie Lufthansy zyskają ponad cztery centymetry dodatkowej przestrzeni na nogi. W ramach nowej koncepcji serwisu pokładowego, pasażerom podróżującym w klasie ekonomicznej ponownie oferowane będą przekąski, takie jak batony i czekoladki.

“Nasze nowe, bardziej komfortowe fotele, zmodernizowana kabina pasażerska i rozszerzony serwis pokładowy wyznaczają nowe standardy na trasach europejskich” – mówi Maria Kowalewska, Dyrektor Generalny Lufthansy w Polsce. “Nowe fotele umożliwią również zwiększenie zdolności przewozowej naszej floty krótkiego i średniego zasięgu, a tym samym pozwolą na utrzymanie konkurencyjności w dłuższej perspektywie” – dodaje Maria Kowalewska.

Nowo zaprojektowane fotele Recaro zajmują mniej miejsca. Dzięki temu w każdym samolocie mogą zostać zamontowane dwa dodatkowe rzędy siedzeń. Lufthansa będzie w stanie zaoferować około 2000 dodatkowych miejsc, co odpowiada zdolności przewozowej dwunastu samolotów Airbus A320. Nowa kabina na trasach europejskich nie tylko podniesie poziom komfortu pasażerów, ale także w znacznym stopniu przyczyni się do poprawy efektywności kosztowej. W ramach szerokiego programu ulepszania swoich usług, Lufthansa zainwestuje w modernizację kabin około 170 milionów euro.

W celu zapewnienia wystarczającej ilości miejsca na bagaż podręczny, oparcia nowych foteli zostały zaprojektowane z innym kątem nachylenia, tak aby bagaż o dopuszczalnych wymiarach łatwiej mieścił się pod przednim siedzeniem. W przypadku samolotów Boeing 737, schowki na bagaż podręczny nad głowami pasażerów zostały przeprojektowane, tak aby bagaże mogły być przewożone bokiem – tak jak od dawna możliwe jest to w samolotach Airbus.

Nowy fotel ma wiele zalet także z punktu widzenia ekologii. Dzięki użytym materiałom i innowacyjnej konstrukcji, każdy rząd siedzeń jest ponad dwanaście kilogramów lżejszy. Wpłynie to na prawie 30-procentową redukcję masy samolotu, co z kolei przyczyni się do obniżenia zużycie paliwa. Przykładowo, mimo dodatkowych rzędów siedzeń w kabinie, masa własna samolotu Boeing 737 została zmniejszona o ponad trzysta kilogramów. Lufthansa jest także pionierem w wykorzystywaniu lżejszej – a tym samym bardziej przyjaznej środowisku – skóry na obiciach foteli. Wnętrze oparcia jest perforowane, co zapewnia dodatkową cyrkulację powietrza, zwiększając komfort podróży.

Klienci Lufthansy zauważą także zmiany w serwisie pokładowym. Podczas rejsów na trasach europejskich, które trwać będą ponad dwie godziny, pasażerom klasy ekonomicznej serwowany będzie ciepły posiłek. Podczas opracowywania menu dostępnego na trasach europejskich Lufthansa rozpocznie współpracę ze sławnymi szefami kuchni. Pierwszym z nich będzie mistrz kuchni molekularnej – Heiko Antoniewicz.

Źródło: PR

Trip.com. Twoja globalna platforma podróży.
Czy jesteś zapalonym podróżnikiem, czy też planujesz swoją pierwszą wyprawę, Trip.com jest tu, aby uczynić...
Dlaczego warto czytać regulaminy przewoźników lotniczych przed podróżą?
Sezon wakacyjny rozpoczął się na dobre, a więc Polacy coraz chętniej rezerwują loty w rozmaite zakamarki...
Jak przygotować się do podróży samolotem?
Dla niektórych osób podróż samolotem to całkiem zwyczajne wydarzenie, dla innych emocjonujące przeżycie....
Tripsta.pl prezentuje pięć najlepszych, europejskich lotnisk na długie przesiadki
Chociaż loty z przesiadkami mogą być męczące, warto spojrzeć na ich pozytywne aspekty, takie jak możliwość...
Wykaz linii lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w UE
Komisja Europejska dokonała aktualizacji wykazu linii lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów...
Top 10 miejskich plaż
To znany dylemat: ekscytujący weekend w mieście czy relaksujący pobyt na plaży. Dlaczego by nie połączyć...