Media społecznościowe: 100 000 fanów Lufthansy na Facebooku

MySkyStatus™ otrzymuje  nagrodę za „Najlepszą Kampanię Marketingową,  wykorzystującą Media Społecznościowe”

W ciągu niespełna roku Lufthansa zgromadziła 100 000 fanów na Facebooku. Przewoźnik założył swój fan page w grudniu ubiegłego roku. Stutysięczny internauta został sympatykiem Lufthansy na www.facebook.com/lufthansa , aktywując w ostatni weekend aplikację „Lufthansa Slot Machine”, dzięki której można wygrać atrakcyjne nagrody.

Media społecznościowe oferują wiele nowych kanałów komunikacji. Jednym z nich jest właśnie Facebook. Fan page umożliwia klientom Lufthansy kontaktowanie się ze sobą, wymianę informacji na temat przelotów czy korzystanie ze specjalnych promocji i atrakcji przygotowanych przez Lufthansę z myślą o nich. To właśnie fani Lufthansy, jako pierwsi zostali poinformowani o rozpoczęciu rezerwacji na inauguracyjny rejs samolotem A380 w barwach niemieckiego przewoźnika. Sympatykom Lufthansy został zaprezentowany materiał wideo z promocyjnej podróży  A380 na Majorkę. Mogli oni również obejrzeć zdjęcia z planu reklamy telewizyjnej, nagrywanej w monachijskim hangarze, należącym do Lufthansa Technik. Oprócz Facebooka, Lufthansa aktywnie korzysta z innych nowoczesnych kanałów komunikacji – Twittera czy YouTube.

Podczas zorganizowanej w tym tygodniu konferencji SimpliFlying-Airline Business Awards in Social Media Excellence for Airlines, aplikację MySkyStatus™ uznano za „Najlepszą Kampanią Marketingową Wykorzystującą Media Społecznościowe“. Głosowało na nią tysiące fanów, dzięki którym projekt Lufthansy znalazł się wśród finalistów konkursu. Uznani eksperci, wchodzący w skład jury, uznali MySpaceStatus za najlepszy projekt tego typu w branży lotniczej i przyznali mu pierwsze miejsce za unikatowy charakter, międzynarodowy zasięg oraz osiągnięcie najlepszych wyników w swojej kategorii. Od założenia strony MySkyStatus we wrześniu 2009 r. odwiedziło ją około 400 000 osób z 200 krajów.

„Jesteśmy zaszczyceni przyznaną nam nagrodą, za którą dziękujemy w imieniu fanów i użytkowników MySkyStatus na całym świecie. To właśnie sympatycy Lufthansy przyczynili się do naszego sukcesu, pomagając udoskonalić projekt w ciągu ostatniego roku” – powiedziała Maria Kowalewska, Dyrektor Generalny Lufthansy w Polsce. „Odniesiony przez nas sukces nie oznacza, że spoczniemy na laurach. Korzystając z rekomendacji naszych klientów zamierzamy w dalszym ciągu wprowadzać oczekiwane przez nich zmiany” – dodała. 
 
O MySkyStatus
MySkyStatus™ to bezpłatna platforma  społecznościowa, uruchomiona jesienią 2009 roku, dzięki której podczas podróży lotniczej pasażerowie dowolnej linii mogą na bieżąco informować swoją rodzinę i przyjaciół o jej przebiegu. Usługa polega na automatycznym wysyłaniu na profil użytkownika na Twitterze, Facebooku czy LinkedIn oraz na e-mail, aktualnych informacji dotyczących odlotu i przylotu samolotu oraz o przebiegu samego rejsu. Z tego bezpłatnego i łatwego w użyciu narzędzia można skorzystać na stronie www.myskystatus.com
Uruchomiona w maju br. wersja 2.0 jest bardziej funkcjonalna, praktyczna i spersonalizowana. Wśród rozwiązań wprowadzonych  w nowej wersji znalazło się wysyłanie automatycznej aktualizacji statusu podróży na adres e-mail użytkownika oraz na profile w nowych mediach społecznościowych np. na LinkedIn. Ponadto użytkownicy MySkyStaus 2.0 mogą zobaczyć dokąd podróżują inni fani MySkyStatus. Możliwe jest też stworzenie indywidualnej historii podróży. Dzięki spersonalizowanemu profilowi użytkownik może prześledzić całą historię podróży, a aktualne informacje z kolejnych jej etapów są na bieżąco dodawane do profili w różnych kanałach społecznościowych. Nowa wersja oferuje też możliwość uzupełniania o dodatkowe komentarze automatycznych aktualizacji generowanych przez MySkyStatus.   
Od momentu uruchomienia aplikacji, MySkyStatus  wysłał ponad 150,000 aktualizacji, a stronę odwiedziło 400,000 Internautów, z ponad 200 krajów na świecie. Ponadto MySkyStatus wygenerował ponad 81.000 wyników  w wyszukiwarce Google.  Dostępna jest również wersja aplikacji przystosowana do telefonów komórkowych, dzięki której użytkownicy MySkyStatus mogą regularnie wprowadzać aktualne informacje o trwającej podróży. 

Źródło: PR 

 

Majówkowe wyprawy – co warto zapakować do plecaka?
Majówka sprzyja wyprawom w mniej i bardziej znane miejsca. Chętnie zabieramy na urlop całą rodzinę lub...
Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Doskonały towarzysz podczas przygód na świeżym powietrzu: Plecak nieprzemakalny
Jeśli uwielbiasz spędzać czas na łonie natury, wiesz jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, które zapewni...
Wynajem busa 9-osobowego – dlaczego warto się zdecydować?
Planując podróż ze swoimi przyjaciółmi lub organizując wyjazd służbowy, warto pomyśleć o wygodnym transporcie....
Czy muszę znać hiszpański wybierając się do Hiszpanii?
Wybierając do Hiszpanii, pytanie o konieczność znajomości języka hiszpańskiego często się pojawia. Odpowiedź...
Wycieczka na Islandię - Co warto zobaczyć?
Islandia, kraj ognia i lodu, jest miejscem, które zachwyca swoją niezwykłą przyrodą i krajobrazami, jakich...