Wśród wystawców tegorocznego ITB w hali polskiej prezentowało się również lubuskie pod hasłem „Lubuskie stolice zapraszają”.
Promowały i przedstawiały swoje oferty turystyczne Zielona Góra – stolica samorządowa, Gorzów Wielkopolski – stolica administracyjna, Żary – stolica polskich Łużyc, Żagań – europejska stolica Off Roadu, Krosno Odrzańskie – stolica Lubuskich Targów Agroturystycznych, Łagów – stolica Lubuskiego Lata Filmowego, Sulęcin – rowerowa stolica Ziemi Lubuskiej.
Jak zwykle sztandarowym produktem było „Winobranie”. Do odwiedzin Zielonej Góry zapraszała maskotka Bachusa. Była degustacja zielonogórskich win. Odwiedzający stoisko robili sobie pamiątkowe zdjęcia, które na bieżąco były drukowane w formie widokówki z napisem „Weinfest 5-13.09.2009” Zielona Góra.
Furorę zrobił przewodnik turystyczny „Miasto Bachusa” oraz „Lubuskie Hity” , mapa turystyczna regionu, mapy ścieżek rowerowych Sulęcina i okolic, a także znakomite wypieki wielkanocne z Krosna Odrzańskiego. Na stoisku wypełniane były ankiety o znajomości regionu, a wśród ankieterów rozlosowano dwa vouchery na weekendowy pobyt dla dwóch osób w hotelu RUBEN **** w Zielonej Górze. Nagrody wygrały panie Monika Michalczak z Nałęczowa oraz pani Alina Jankowska z Poznania.
Podczas targów przeprowadzono ponad 30 wywiadów z dziennikarzami niemieckimi i polskimi, wypełnionych zostało 300 ankiet, rozdanych 1000 map lubuskich, kilkaset gadżetów, 650 kg materiałów promocyjnych stolic i hoteli, wydrukowano 250 pamiątkowych zdjęć-widokówek z Bachusem.
Zła sytuacja gospodarcza na świecie nie spowodowała zmniejszenia zainteresowania regionem, a nawet śmiało można stwierdzić, że było bardzo duże tak ze strony turysty niemieckiego, jak i odwiedzających targi Polaków.
Źródło: POT