W epoce, w której większość urządzeń staje się Smart, a cyfrowe rozwiązania wspierają ludzi w różnych obszarach życia, trudno sobie wyobrazić, że branża hotelarska mogłaby nie korzystać z innowacyjnych technologii. Korzysta, jak najbardziej, zwiększając tym samym jakość obsługi.
Branża hotelarska rozwija się bardzo dynamicznie zarówno w Polsce, jak i na świecie. To z jednej strony zasługa rosnącej liczby gości i łatwiejszego podróżowania, a z drugiej – wsparcia nowoczesnych technologii. Szczególnie te ostatnie ułatwiają już nie tylko racjonalizację kosztów i zarządzanie hotelem, ale również stają się ważnym wsparciem dla gości.
Goście epoki cyfrowej
Trudno sobie dziś wyobrazić zupełne odcięcie od cyfrowych rozwiązań. Biorąc pod uwagę fakt, że 68% ludzi na świecie używa telefonów komórkowych, a 53% korzysta z internetu , żaden dobry hotel nie mógłby sobie pozwolić na brak dostępu do chociażby podstawowych technologii, jak internet bezprzewodowy. Trzeba wziąć pod uwagę, że dziś obsługiwani są goście epoki cyfrowej. Oni mają swoje przyzwyczajenia i oczekiwania. Przez większość dnia pozostają online, najczęściej robią zakupy przez internet i w ten sam sposób załatwiają wiele innych spraw – od urzędowych po biznesowe. Te przyzwyczajenia przenoszone są także na pobyt w hotelu. O ile jeszcze kilkanaście lat temu zupełnie oczywiste było, że trzeba zgłosić się do recepcji, aby się zameldować lub wymeldować, o tyle dziś często staje się to już zbyteczne. To oczywiście jeden z przykładów innowacyjnych rozwiązań, z których korzysta branża hotelarska. Można ich znaleźć zdecydowanie więcej.
Aplikacja jako wsparcie w hotelu
Hotele coraz częściej korzystają z tego, że goście posiadają smartfony, a dodatkowo nierzadko w pokojach hotelowych do dyspozycji są także tablety. Dzięki temu wiele czynności i formalności można zautomatyzować za pomocą mobilnych aplikacji. Przykładem takiego rozwiązania jest iLumio Valet. To aplikacja, którą można obsługiwać również z poziomu hotelowych telewizorów. Dzięki niej można sterować automatyką pokoju, a także komunikować się z obsługą. Takie rozwiązania cyfrowe, jak wspomniane wyżej iLumio Valet, pozwalają na zameldowanie się i wymeldowanie online, zamawianie usług zlokalizowanych w hotelu, ustawianie światła i temperatury w pokoju, wykonywanie połączeń głosowych VoIP itd. Do tego trzeba podkreślić, że cyfrowe narzędzia ułatwiają także prowadzenie marketingu, ponieważ monitorowana jest aktywność gościa i można mu zaproponować usługi, jakich rzeczywiście oczekuje. W ten sposób cyfrowa innowacja działa i na korzyść hotelu, i na korzyść gości.
Źródła:
https://digitalreport.wearesocial.com/