Trzy pierwsze, najczęściej kupowane usługi turystyczne w Polsce to: zakwaterowanie w hotelach, noclegi w domach wypoczynkowych oraz bilety i usługi kolejowe. Jednak w porównaniu do pozostałych krajów europejskich wartość polskiego rynku e-turystyki jest niewielka. Nie oznacza to jednak, że nie warto inwestować w promocję w Internecie. Światowe trendy pokazują, że wraz z przyrostem liczby internautów w Polsce będzie rosnąć także liczba transakcji turystycznych w sieci.
-Trudno wyobrazić sobie obecnie ofertę hotelu, pensjonatu czy ośrodka SPA & Wellness, które nie posiadają strony internetowej i nie korzystają z szerokiego zakresu możliwości reklamy w Internecie. Branża przez długi czas nie doceniała kanału komunikacji jakim jest Internet i myślę, że tak naprawdę dopiero otwierają się przed nami wirtualne drzwi możliwości. O tym właśnie będziemy rozmawiać podczas tegorocznych targów TOUR-SALON – mówi Magdalena Halicka-Gołebiowska, dyrektor targów.
I rzeczywiście. Wielu właścicieli hoteli czy biur podróży poszukuje sposobu na efektywne wykorzystanie potencjału, jaki daje promocja w Internecie. Poprawa funkcjonalności i użyteczności serwisu, prezentowanie unikalnej treści, poprawa widoczności w wyszukiwarkach – to warunki, które musi spełniać dziś strona turystyczna, by być konkurencyjną i atrakcyjną na trudnym rynku e-turystycznym. I o tym będą dyskutować prelegenci wyjątkowego wydarzenia – Konferencji E-marketing w turystyce i hotelarstwie (Poznań, 22.10.2009), które jest wspólną inicjatywą Międzynarodowych Targów Poznańskich i portalu HotelNews.pl.
– Na konkurencyjnych rynkach obsługa klienta staje się jednym z decydujących czynników zakupowych. Gdy internauta ma do wyboru setki zbliżonych do siebie ofert, wybierze najwygodniejszą dla siebie opcję. Naszą rolą jest sprawić by poznanie warunków oferty i skorzystanie z niej było tak proste jak to tylko możliwe – zauważa Tomasz Karwatka, Prezes firmy Divante, jeden z prelegentów konferencji.
Konferencji będzie towarzyszyć cykl spotkań z profesjonalistami – praktykami z zakresu marketingu internetowego, którzy zaprezentują najnowsze badania i trendy w e-marketingu i pokażą jak je wykorzystać w branży turystyczno-hotelarskiej. W projekcie uczestniczą ważne w świecie polskiego Internetu firmy i osobistości m.in. GOOGLE POLSKA.
Partnerem merytorycznym projektu jest firma doradcza MaxRoy.com, która jako pierwsza w Polsce uzyskała możliwość prowadzenia warsztatów z Google AdWords na poziomie zaawansowanym w ramach wdrożonego przez Google programu AdWords Seminar Leader. Partnerami branżowymi konferencji są IAB Polska oraz Polska Izba Turystyki.
Przeczytaj więcej: www.tour-salon.pl/pl/konferencja_e-fektywny_marketing