Wyjazd motywacyjny

Pracownik pytany o to, czy wolałby więcej zarabiać czy być w inny sposób nagradzany, np. pochwałą szefa, miłą atmosferą w pracy lub dodatkowymi świadczeniami– w większości przypadków wybiera to drugie. Naukowcy już dawno odkryli, że człowiek do lepszej pracy potrzebuje czegoś więcej niż tylko pieniędzy.

Stąd pojawia się zagrożenie dla firmy – trudno utrzymać najlepszych i najbardziej wydajnych pracowników bez dodatkowych profitów. Dlatego już nie dziwi nas fakt, że coraz więcej firm szuka innych sposobów motywowania pracownika. Dziś zawrotną karierę robią rozbudowane systemy motywacyjne, przygotowywane każdorazowo “na miarę” – w zależności od aktualnych potrzeb konkretnej firmy.

Polecamy Profesionalnych organizatorów impez firmowych na stronie
http://www.organizatorzyimprez.pl/branza,imprezy-integracyjne.html

Jedną z popularniejszych metod motywowania pracowników są tzw. imprezy motywacyjne.

Cel imprezy motywacyjnej

Impreza ma na celu zachęcić do bardziej efektywnej pracy bądź współpracy biznesowej. Dodatkową wartością jest budowanie i zacieśnianie relacji między pracownikami.

Imprezy motywacyjne to szczególny rodzaj wydarzenia, który przede wszystkim jest dedykowany dla pracowników firmy, a coraz częściej także dla klientów. Przede wszystkim mają one służyć podniesieniu efektywności pracownika, lub też w przypadku, gdy impreza jest przygotowana dla klientów – podnieść poziom ich satysfakcji i umocnić więź z marką oraz produktem.

Jedne z ważniejszych zadań imprez integracyjnych to:

– Budowanie zespołów, czyli Team building: budowanie więzi interpersonalnych, zdolności komunikacyjnych miedzy członkami zespołu, stymulowanie zdrowej rywalizacji. Powyższe zadania spełnia impreza o charakterze integracyjno-motywacyjnym

– Motywacja pracowników – system pobudzania zespołu do efektywnego wykonywania zadań, by osiągnąć wyznaczone cele organizacji, a także motywowanie pracowników do tego, by próbując osiągnąć cele osobiste, realizowali cele firmy –tu sprawdza się impreza o charakterze konkurencyjnym dla pracowników lub dla klientów.

– Praca nad własnym słabościami –w przypadku utraty wiary we własne możliwości, niskiej samooceny czy nieśmiałości imprezy motywacyjne, niejednokrotnie pozwalają obudzić w pracowniku siłę walki i otworzyć się na innych ludzi oraz nowe pomysły

Zyski dla firmy

Jeżeli program motywacyjny i imprezy zorganizowane są w sposób przemyślany, nie są one jedynie kosztowną fanaberią, ale inwestycją, dzięki której zyski firmy rosną. Mowa tu nie tylko o zyskach finansowych, ale także o integracji i zwiększeniu lojalności pracowników oraz ich motywacji do dalszej pracy. Wszystko zależy od celu, jaki dzięki programowi motywacyjnemu firma chce osiągnąć.

Nie bez znaczenia z punktu widzenia firmy jest także to, że dobrze skonstruowany i odpowiednio przeprowadzony program motywacyjny sam się finansuje. Jeśli nagroda jest ukazana we właściwy, atrakcyjny sposób, a zainteresowanie nią umiejętnie podtrzymane, pracownicy podwajają swe siły i wypracowują dla firmy dodatkowe zyski. Ich motywacja i zyski firmy rosną, a uczestnicy imprez wiedzą, że ich pracę ktoś docenia i wynagradza – w zupełnie nietypowy i niezapomniany sposób.

Na koniec pragnę zaznaczyć, że imprezy motywacyjne sprawiają, iż pracownicy czują się doceniani i rośnie w nich przekonanie o ich ważności. Imprezy motywacyjne to doskonałe narzędzie w ręku pracowników Działu Kadr. Warto taką formę gratyfikacji wprowadzać w firmach. Sama podwyżka nie wystarczy.

Szukasz porad i informacji jak zorganizować imprezę motywacyjną wszystkie informacje znajdziesz na stronie www.organozatorzyimprez.pl

Uwaga jednak- źle zorganizowane imprezy motywacyjne mogą przynieść więcej strat niż korzyści tak dla firmy, jak i dla pracowników. Dla firmy będzie to przede wszystkim starta dużej sumy pieniędzy, która mogłaby zostać lepiej zainwestowana; dla pracowników to strata psychiczna – mogą stracić wiarę w firmę, a co za tym idzie motywację i chęć do pracy. Należy więc uważać, aby imprezy, które mają motywować nie odniosły wręcz odwrotnego skutku, a te które mają integrować nie skłóciły wszystkich ze wszystkimi. Trzeba zatem pamiętać, żeby impreza motywacyjna w pełni spełniała swoją funkcję musi być projektowana pod konkretny produkt i firmę. Bardzo ważną kwestią jest dobór profesjonalnej i rzetelnej firmy, która pomoże nam w zorganizowaniu takiej imprezy.

Pamiętajmy –kiedy pracownik zadowolony, to i wydajność pracy lepsza, a patrząc dalej- lepiej prosperująca działalność. Także zachęcam do organizowania imprez dla pracowników-sukces firmy gwarantowany!

Anna Słomińska

Organizacja eventów firmowych – jak się za to zabrać?
Niezależnie od branży i rodzaju wykonywanej działalności, organizacja eventów firmowych stała się dziś...
Czy impreza okolicznościowa w górach?
Organizacja imprezy okolicznościowej w górach to nie tylko doskonała okazja do uczczenia ważnego wydarzenia,...
Przepis na udany event na Targach Event 2012
Niebanalne pomysły na niezapomniane eventy i szereg produktów, usług czy rozwiązań potrzebnych do organizacji...
I Otwarte Mistrzostwa Polski Branży Turystycznej w Narciarstwie Alpejskim
Organizatorem imprezy jest Wygoda Travel Group: jeden z wiodących organizatorów zimowych wyjazdów na...
Orienteering, czyli imprezy na orientację - turystyka aktywna, kwalifikowana.
Imprezy na orientację to forma aktywnego odpoczynku, jedna z dyscyplin turystyki kwalifikowanej. Są formą...