Władze samorządowe Podlasia chcą wspierać turystykę

Przedstawiciele władz samorządowych Hajnówki i Białowieży chcą inicjować i wspierać działania, które mogą podnieść potencjał turystyczny regionu.

Burmistrz Hajnówki, Jerzy Sirak, wójt Białowieży, Albert Waldemar Litwinowicz i Starosta Powiatu Hajnowskiego, Włodzimierz Pietroczuk podejmują współpracę na rzecz turystycznego rozwoju regionu. Kilka dni temu podpisali list intencyjny z Klastrem Marek Turystycznych Polski Wschodniej, w którym deklarują wolę współpracy w ramach inicjatywy klastrowej.

– Nasz region i jego atuty w postaci zasobów przyrodniczych, klimatycznych i kulturowych predysponuje go do roli jednego z głównych miejsc wypoczynku zarówno dla turystów krajowych, jak i zagranicznych – mówi Jerzy Sirak, burmistrz Hajnówki. – A województwo podlaskie powinno stać się silną marką turystyczną rozpoznawalną na skalę europejską.

– Jesteśmy otwarci na współpracę z podmiotami świadczącymi usługi turystyczne w naszym regionie – zapewnia Albert Waldemar Litwinowicz, wójt Białowieży. – Naszym wspólnym celem jest nawiązanie bliskich kontaktów między sobą, wymiana doświadczeń w zakresie działań w obszarze turystyki, promocja walorów turystycznych województwa podlaskiego, budowa silnej i rozpoznawalnej marki regionu jako obszaru atrakcyjnego pod względem walorów przyrodniczych i kulturowych – dodaje.

Województwo podlaskie obfituje w liczne parki narodowe i krajobrazowe. Cechuje się różnorodnością kulturową, bogactwem tradycji i religii, a także długą lista regionalnych przysmaków. Niewątpliwym atutem regionu są jego mieszkańcy – niezwykle gościnni, dbający o lokalne zwyczaje i obrzędy.

– Olbrzymi potencjał przyrodniczy i kulturowy Podlasia stanowi naturalną podstawę dla rozwoju branży turystycznej, która wymaga jednak odpowiedniej promocji, działań marketingowych, kampanii reklamowych- mówi Włodzimierz Pietroczuk, Starosta Hajnowski. – Chcemy podjąć wspólny wysiłek, aby turystyczna marka szczególnie predysponowanych do rozwoju turystyki obszarów, takich jak rejon Puszczy Białowieskiej, stała się jednym z najważniejszych elementów wizerunku całego regionu – podkreśla.

Samorządowcy deklarują podejmowanie wspólnych działań, inicjatyw i projektów, które obejmować będą między innymi: wspólne działania marketingowe i promocyjny, wizyty studyjne wzbogacające wiedzę i doświadczenie, adaptowanie najlepszych praktyk w zakresie promocji turystyki, promowanie wysokich standardów w turystyce, wspólne konferencje, promujące walory turystyczne regionu, wspólna realizacja projektów unijnych, marketingowych oraz budowanie bezpośrednich relacji.

PR

Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Dlaczego warto znać język Bliskiego Wschodu? Korzyści z nauki języka arabskiego
Region Bliskiego Wschodu jest niezwykle ważny w kontekście geopolitycznym – jego szybki rozwój,...
Doskonały towarzysz podczas przygód na świeżym powietrzu: Plecak nieprzemakalny
Jeśli uwielbiasz spędzać czas na łonie natury, wiesz jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, które zapewni...
Wynajem busa 9-osobowego – dlaczego warto się zdecydować?
Planując podróż ze swoimi przyjaciółmi lub organizując wyjazd służbowy, warto pomyśleć o wygodnym transporcie....
Kluczowe porady dla perfekcyjnych wakacji
Planowanie wakacji to ekscytujące doświadczenie, które może jednak przysporzyć wielu wyzwań. Aby zapewnić,...
Czy muszę znać hiszpański wybierając się do Hiszpanii?
Wybierając do Hiszpanii, pytanie o konieczność znajomości języka hiszpańskiego często się pojawia. Odpowiedź...