Więcej kultury i sportu w wakacje

Niemal połowa internautów planuje w wakacje uprawiać więcej sportu. Wakacje to również czas, w którym internauci zamierzają nadrobić zaległości kulturalne – przeczytać więcej książek, częściej wybrać się do kina, wziąć udział w imprezie plenerowej lub koncercie – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

W ciągu ostatniego roku o 4% wzrosła liczba osób, które deklarują, że w ogóle nie interesują się kulturą – wynika z badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia. Jednocześnie w ostatnim sondażu znaczna część respondentów przyznała, że w okresie wakacyjnym planuje nadrobić swoje zaległości w tym zakresie. Podobnie sytuacja wygląda ze sportem: 46% respondentów planuje w wakacje większą aktywność sportową, zaledwie 9% w ogóle nie zamierza uprawiać sportu w wakacje.

Czy planuje Pan/ Pani nadrobić zaległości kulturalne w czasie wakacji?

 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 18.07.2012

 

Czy planuje Pan/ Pani większą czy mniejszą aktywność sportową w czasie wakacji?

 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 18.07.2012

„Wakacje można porównać w pewnym sensie z Nowym Rokiem. Jest to często czas składania sobie obietnic, że zadbamy o zdrowie, kondycję fizyczną, rozwój intelektualny, wrócimy wypoczęci i pełni energii. I taki jest cel wypoczynku. Nawet jeśli uda nam się dotrzymać naszych postanowień – trudno je kontynuować w ciągu całego roku. Z naszego ostatniego sondażu wynika, że respondenci chcieliby nadrobić zaległości kulturalne w czasie wolnym. I to jest pozytywny trend. Jednak odsetek osób deklarujących brak zainteresowania kulturą na co dzień – z różnych przyczyn: braku czasu, braku takich nawyków, braku środków finansowych – jest bardzo wysoki i oscyluje od lat wokół 40%” – mówi Łukasz Mazurkiewicz z ARC Rynek i Opinia.

 

Informacja o badaniu

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 13-17.07.2012 metodą CATI (badania on-line) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania (województwa) próbie respondentów N=568.

Informacje dotyczące zainteresowania kulturą pochodzą z 1-wszej fali badania Sponsoring Monitor 2012. Badanie Sponsoring Monitor realizowany jest od 11 lat w trzech falach rocznie. Jego głównym celem jest pozyskanie informacji dotyczących postrzegania i rozumienia pojęcia sponsoringu, zainteresowania sportem i kulturą, identyfikacja zainteresowania różnymi dyscyplinami sportowymi oraz imprezami kulturalnymi, a także styczność z różnego rodzaju sponsorowanymi imprezami i wydarzeniami.

ARC Rynek i Opinia już od 20 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze – IriS – realizuje projekty badawcze w Europie i na świecie. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u.

www.arc.com.pl

 

Źródło: PR

Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Doskonały towarzysz podczas przygód na świeżym powietrzu: Plecak nieprzemakalny
Jeśli uwielbiasz spędzać czas na łonie natury, wiesz jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, które zapewni...
Jak dojechać do Kwidzyna z Gdańskiego lotniska?
Witaj w sercu północnej Polski, w Gdańsku – mieście o bogatej historii, malowniczych uliczkach i otwartym...
20 Najciekawszych atrakcji w Zamościu dla młodzieży
Zamość to miasto o bogatej historii i kulturze, które oferuje wiele atrakcji zarówno dla młodszych, jak...
Nowa oaza luksusu w sercu Bieszczadów
– Czy kiedykolwiek marzyłeś o luksusowych wakacjach w malowniczych Bieszczadach? – Czy...
Odkryj tajemnice Transylwanii – wycieczka objazdowa po krainie Drakuli
Transylwania, serce Rumunii, jest regionem o bogatej historii, przepięknych krajobrazach i niezliczonych...