Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego i Grupa Eskadra organizatorami przełomowego wydarzenia dla polskiego marketingu regionalnego

12 czerwca 2010 roku odbyła się pierwsza w historii INDUSTRIADA, czyli Święto Szlaku Zabytków Techniki. W 40 miejscach na terenie 23 miast województwa śląskiego celebrowano przemysłową historię regionu. Jak donoszą regionalne media, mieszkańców Śląskiego ogarnęło radosne szaleństwo na punkcie zabytków techniki. Blisko 30 tysięcy uczestników i niespotykana w historii ilość równoległych atrakcji to potwierdzenie, że event promujący produkt turystyczny zyskał w Polsce nowy wymiar. 

Wśród industriadowych atrakcji każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Od wczesnych godzin porannych czynne były wystawy, można było wziąć udział w warsztatach, grach fabularnych i konkursach sportowych. Obiekty udostępniły swoje maszyny i urządzenia do niecodziennych eksperymentów, jak strzelanie do tarczy przy użyciu pompy wodnej czy wydmuchiwanie największego kieliszka, szukanie skarbów w zakamarkach robotniczych osiedli. Magia, uśmiech i ciekawość mieszały się z pełnym zachwytu zaskoczeniem tym, jak fascynujące może być industrialne dziedzictwo.  Wieczorem nastąpiło prawdziwe apogeum, a uczestnicy INDUSTRIADY marzyli o zdolności do bilokacji. W Bytomiu w absolutnie pięknej i monumentalnej hali Elektrociepłowni Szombierki „wystawiono” wideooperę “Indeks metali”. Niemalże równolegle w Gliwicach na specjalnej instalacji  wkomponowanej w przestrzeń wokół wieży Radiostacji grał Marek Biliński. Z kolei w zabrzańskiej zabytkowej kopani Guido na początek wieczoru swój koncert zagrała „Kapela ze Wsi Warszawa”, a następnie zaprezentowano happening muzyczny Chopin. Na poziomie: Chopinowskie impresje skrócił nieco deszcz, który nieco później przeszedł w burzę, aby wraz z wizualizacjami stanowić fantastyczne tło dla widowiska plenerowego Carla Orffa „Carmina Burana”. Majestatyczne “O Fortuna” było cudownym epilogiem dla tego dnia, bo taki Szlak i takie Święto to prawdziwy dar losu!
W najróżniejszych aktywnościach udział wzięło ponad 28 000 osób, zarówno mieszkańców województwa, tych najbliższych z sąsiedztwa jak i najdalszych krańców, ale także przybyłych z całego kraju wielbicieli turystyki industrialnej.

Jak do tego doszło?
Prace przygotowawcze i koordynacyjne trwały od marca 2010 roku (pracownicy obiektów ze Szlaku przygotowywali się do tego dnia przez blisko dwa lata w ramach warsztatów i spotkań, w których rozwijano jedyny tak dojrzały produkt turystyczny w Polsce). W piątkowych wydaniach największych regionalnych dzienników (Gazeta Wyborcza i Dziennik Zachodni) pojawił się insert zawierający program Industriady oraz Dowód Rejestracyjny, o którym szerzej poniżej. Od początku czerwca dostępna była także specjalna strona internetowa:  www.industriada.pl oraz prowadzona była promocja w sieci w ramach Facebooka – LikePage Śląskie. Pozytywna energia i innych portali społecznościowych, a także poprzez komunikator gadu-gadu.

Kampania promocyjna obejmująca media miejskie, reklamy prasowe i spoty radiowe wsparta była działaniami z zakresu marketingu bezpośredniego. Od 7-go czerwca na ulicach miast województwa pojawiły się tajemnicze Zoboty, które wskazywały drogę do obiektów na Szlaku Zabytków Techniki, z kolei przez trzy ostatnie dni Zoboty ujawniły, że przybyły do Śląskiego z powodu Industriady. Zoboty po prostu uwiodły mieszkańców Śląskiego, o czym świadczyć mogą entuzjastyczne komentarze na internetowych forach.D odatkowo zapraszały do udziału w konkursie budowania Zobotów w trakcie Industriady (zbudowano w sumie prawdziwą armię zobotów z kartonu, styropianu i klocków). 

Zgodnie z kreacją przygotowaną przez Eskadrę Industriadzie towarzyszyły także Zoboty w roli wyjątkowych brand heroes: Gasimir, Parochwał, Q-felek, Wiercisław i Buchmistrz to szlakowe chochliki, które emitują pozytywną energię i przyciągają odwiedzających. Ich wizerunki znajdziemy na pamiątkowych magnesach, programach Industriady, reklamach i plakatach.

Działania promocyjne prowadziły także samodzielnie obiekty Szlaku, korzystając z rozwiązań graficznych i wsparcia Eskadry.

Industriada rozbudziła apetyty na turystykę industrialną. Można go nadal zaspokajać odwiedzając Szlak ze specjalnie przygotowanym dowodem rejestracyjnym, zbierać pieczątki i wygrywać cenne nagrody.

Industriada jest częścią III regionalnej kampanii promującej atrakcyjność turystyczną województwa śląskiego, której drugi etap, promujący Szlak Zabytków Techniki, ruszył 15-go czerwca 2010.
Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Wycieczka na Islandię - Co warto zobaczyć?
Islandia, kraj ognia i lodu, jest miejscem, które zachwyca swoją niezwykłą przyrodą i krajobrazami, jakich...
Wakacje All Inclusive LATO 2024 - Dlaczego warto zarezerwować już teraz?
Wakacje First Deal czy Last Minute? Planowanie wymarzonych wakacji to czasem wyjątkowe wyzwanie. Szukając...
Podróż do Tajlandii - internet mobilny na wyjazd
Podróż do Tajlandii – internet mobilny na wyjazd Podróżowanie do egzotycznych zakątków takich...
Stronie Śląskie Atrakcje - Krótki przewodnik po najbardziej dziewiczym fragmencie ziemi kłodzkiej.
Stronie Śląskie, położone w malowniczym sercu Gór, stanowi jedno z tych miejsc na mapie Polski, które...
Jak dojechać do Kwidzyna z Gdańskiego lotniska?
Witaj w sercu północnej Polski, w Gdańsku – mieście o bogatej historii, malowniczych uliczkach i otwartym...