Targowy początek roku

Nic nie potwierdza zapowiadanego od kilku lat kryzysu imprez targowych. Internet, nowe formy komunikacji, które według znawców zdają się zagrażać tradycyjnej formule imprez targowych, w rzeczywistości nie zaszkodziły ich popularności.

Targi turystyczne maja się dobrze, o czym świadczą zarówno duże ilości wystawców, jak i nie malejące tłumy odwiedzających stoiska targowe. Zmieniła się formuła targów turystycznych, coraz mniej na nich ofert do sprzedaży , coraz więcej regionów i krajów prezentujących swoje atrakcje. Wygląda na to, że targi służą w coraz większym stopniu zwróceniu uwagi klienta na destynację turystyczną, zachęceniu go do odwiedzenia miejsca, a wybór oferty następuje w etapie późniejszym, często poprzez strony internetowe touroperatorów czy konkretnych obiektów.

Organizacja stoisk odpowiadającym takim oczekiwaniom gości targowych też podlega ewolucji. Stoiska narodowe są coraz bogatsze, regiony prezentują wizualizacje mające trafić w oczekiwania odwiedzających, do tego ciekawe animacje, oryginalne pomysły na wyróżnienie się. Niezbędna jest kompetentna obsługa stoiska, komunikująca się oczywiście, oprócz angielskiego, w miejscowym języku. Nie jest łatwo sprostać tym wymaganiom. Prezentacja Małopolski na międzynarodowych i krajowych targach turystycznych to duże wyzwanie dla Małopolskiej Organizacji Turystycznej, której Województwo Małopolskie powierzyło zadanie koordynacji działań targowych.

W roku 2010 region małopolski będzie promował się na wielu imprezach targowych, w tym 8 kraju i 12 zagranicą. Pierwszy „wysyp” targów to początek roku. W miesiącu styczniu Małopolska brała udział w czterech imprezach targowych: od 14 do 17 stycznia odbyły się równolegle targi we Wiedniu, Rzymie i Oslo, natomiast od 20 do 24 stycznia region prezentował swoja ofertę na targach FITUR w Madrycie.

Ciekawym rynkiem dla naszego regionu jest Skandynawia. Odbywające się w dniach 14-17 stycznia, targi Reiseliv w Oslo, traktowane są w Norwegii bardzo poważnie i prestiżowo.  Ladę Małopolski zajmowały: Urząd Miasta, Urząd Marszałkowski, Tatrzańska Agencja Rozwoju, Promocji i Kultury i touroperator – Study Tours. Oferta była skierowana do turysty preferującego turystykę aktywną, bo takie są , wg badań rynku turystycznego, preferencje Norwegów.  Bardzo dużym zainteresowaniem cieszył się tradycyjnie Kraków ze swoim dziedzictwem kulturowym,  Wieliczka i Muzeum Auschwitz  będące stałym celem przyjazdów również przyciągały uwagę odwiedzających. Pytano również o możliwość spędzenia wolnego czasu w Zakopanem. Pytania wizytujących targi dotyczyły zarówno atrakcji turystycznych, infrastruktury, jak i możliwości dostania się do regionu. Dużo pochlebnych opinii było skierowanych pod adresem materiałów promocyjnych urzędu marszałkowskiego, których szata graficzna spełnia standardy europejskie.
 
W dniach 4-8 lutego odbyły się drugie znaczące targi turystyczne, Salon de Vacances  w Brukseli. Targi te są skierowane do turysty preferującego turystykę miejską i kulturową, dlatego oferta Małopolski została przygotowana pod tym kątem. Bruksela jako miejsce międzynarodowych spotkań zawsze przyciąga dużą ilość odwiedzających. Tutaj również region małopolski był reprezentowany przez Urząd Marszałkowski, Urząd Miasta i Tatrzańską Agencję Rozwoju, Promocji i Kultury z Zakopanego. W zeszłym roku liczba odwiedzających Salon de Vacances wzrosła o 5 % w porównaniu do roku 2008 i wyniosła ponad 105 tysięcy.

Stoiska Małopolski są częścią Polskiego Stoiska  Narodowego organizowanego przez Polską Organizację Turystyczną we współpracy z ośrodkami zagranicznymi POT. Dzięki ambitnym projektom wyróżniają się na tle innych stoisk, nowoczesnym wyglądem i ciekawą grafiką (wielkoformatowe zdjęcia – turystyka miejska i aktywna).
Prezentację atrakcji turystycznych wzbogacają występy grup folklorystycznych, prezentacje wytwarzania  i degustacje specjałów regionalnych. Atrakcje przyciągają nie tylko odwiedzających, na stoisku pojawiają się liczni dziennikarze i ekipy telewizyjne. Sąsiadujące na narodowym stoisku z Małopolską inne regiony również przyjeżdżają z dodatkowymi atrakcjami , jak występy artystów czy wtroby rękodzielników. Wszystkie stoiska regionalne cieszą się dużym zainteresowaniem gości, którzy planują – z reguły nie po raz pierwszy – swoją podróż do Polski.

Elżbieta Tomczyk-Miczka

Źródło: PR 

http://turystykamalopolska.pl/

Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Dlaczego warto znać język Bliskiego Wschodu? Korzyści z nauki języka arabskiego
Region Bliskiego Wschodu jest niezwykle ważny w kontekście geopolitycznym – jego szybki rozwój,...
Doskonały towarzysz podczas przygód na świeżym powietrzu: Plecak nieprzemakalny
Jeśli uwielbiasz spędzać czas na łonie natury, wiesz jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, które zapewni...
Wynajem busa 9-osobowego – dlaczego warto się zdecydować?
Planując podróż ze swoimi przyjaciółmi lub organizując wyjazd służbowy, warto pomyśleć o wygodnym transporcie....
Kluczowe porady dla perfekcyjnych wakacji
Planowanie wakacji to ekscytujące doświadczenie, które może jednak przysporzyć wielu wyzwań. Aby zapewnić,...
Czy muszę znać hiszpański wybierając się do Hiszpanii?
Wybierając do Hiszpanii, pytanie o konieczność znajomości języka hiszpańskiego często się pojawia. Odpowiedź...