SEM/SEO w branży turystycznej online – pozycjonowanie w branży turystycznej

Czy niezawodność pozycjonowania naturalnych wyników (Search Engine Optimization) w wyszukiwarkach internetowych słabnie?

W jakim stopniu marketing wyszukiwarek (Search Engine Marketing) jest nasycony tematyką z branży turystycznej?

W jaki sposób marketing marki będzie nadal wpływał na marketing wyszukiwarek w e-turystyce?

Czy niezawodność pozycjonowania naturalnych wyników w wyszukiwarkach jest coraz mniejsza? Czy wśród tak licznych i ugruntowanych na rynku marek, jak i tych które dopiero zaczynają stosować SEO jest jakiekolwiek miejsce dla nowych uczestników? Większość specjalistów ds. marketingu w branży turystycznej jest zdania, że potencjał SEO trzeba wykorzystać w 100%.

 

W jakim stopniu SEM jest nasycony tematami związanymi z turystyką? Inteligentna reklama może okazać się zbawienna, wdrażanie strategiczne, tzw. dayparting, czyli w tym przypadku dostosowania reklamy do pory dnia oraz techniki przekierowania (retargeting techniques) pozwolą właściwie wykorzystać budżet przeznaczony na reklamę internetową.

 

, dyrektor eCommerce Hyatt Hotels, wskazuje na wzrost kosztów i poziomu konkurencji w ostatnich latach: w 2005 roku, średnia stawka maksymalnego kosztu kliknięcia (CPC) wyniosła 25 centów; w 2006 roku wzrosła do 35 centów; rok później w 2007 roku podskoczyła do 0.89$, a obecnie wynosi średnio1.25$.

 

W jaki sposób marketing marki będzie nadal wpływał na marketing wyszukiwarek w tej branży? Do 15% ruchu stanowią wyszukiwania znanych marek w głównych wyszukiwarkach internetowych. Jak zatem mniejsze firmy mają sobie radzić konkurując z dobrze ugruntowanymi już segmentami rynku?

Narni Illagan Koder, starszy menadżer firmy Google, zauważył, iż model PPC stanie się istotny nie tylko z punktu widzenia konwersji, ale także – w kreowaniu świadomości marki i lojalności użytkowników wobec niej.

Źródło: hotelmarketing.com, oprac. Agnieszka Jabłońska, hotelnews.pl

 

 

Greg Johnson

Concordia Design. Nowoczesne centrum kreatywności i biznesu w Poznaniu
Concordia Design, zlokalizowane w sercu Poznania, to unikalne miejsce, które łączy funkcje centrum konferencyjnego,...
Wymarzone wakacje nad morzem
Wyjazd nad morze to ważne wydarzenie dla wszystkich. Zarówno dla rodzin z dziećmi jak też i osób samotnych....
Majówkowe wyprawy – co warto zapakować do plecaka?
Majówka sprzyja wyprawom w mniej i bardziej znane miejsca. Chętnie zabieramy na urlop całą rodzinę lub...
Jaki hotel w centrum Krakowa wybrać?
Kraków to miasto, które zachwyca swoją historią i kulturą, przyciągając turystów z całego świata. W sercu...
Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Dlaczego warto znać język Bliskiego Wschodu? Korzyści z nauki języka arabskiego
Region Bliskiego Wschodu jest niezwykle ważny w kontekście geopolitycznym – jego szybki rozwój,...