Sekret jakości lubelskich produktów ujawniony na Zamku Lubelskim!

O potencjale i kierunkach dalszego rozwoju projektu Marka Lubelskie i marki województwa lubelskiego oraz o efekcie miejsca pochodzenia i wynikach ogólnopolskich badań marketingowych poświęconych temu zjawisku dyskutowano w trakcie konferencji „Marka Lubelskie narzędziem rozwoju regionu”, którą zrealizowano na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.

1 grudnia na dziedzińcu Zamku Lubelskiego nastąpiła kolejna odsłona kampanii informacyjno – promocyjnej Marki Lubelskie. W samym sercu historycznej twierdzy odbyło się wydarzenie ujawniające sekret jakości lubelskich produktów.

Wystąpienia prelegentów rozpoczął dr Jacek Pogorzelski (PrimeCode), który prezentując międzynarodowe przykłady omówił sposoby wykorzystywania marki w strategii rozwoju regionu.

Kolejna prezentacja, dokonana przez Piotra Lutka (Kancelaria Doradcza Synergia), przedstawiała koncepcję budowania kapitału marki oraz proces dalszego rozwoju projektu Marka Lubelskie. Zgodnie z obranym kierunkiem Marka Lubelskie to nie tylko program, który nagradza prężnie funkcjonujące firmy, ale przede wszystkim projekt integrujący przedsiębiorstwa, które potrafią czerpać z unikalnych zasobów Lubelszczyzny oraz wykorzystują potencjał tkwiący w ludziach oraz ich kreatywność jako kluczowe elementy procesu tworzenia. Priorytetem Marki Lubelskie jest zbudowanie pozytywnego wizerunku produktów i firm pochodzących z Lubelszczyzny poprzez odwoływanie się do miejsca ich wytwarzania oraz funkcjonowania.

Pierwszą część konferencji zakończyła prezentacja Piotra Franaszka (Dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego), który przybliżył założenia strategii Lubelskie – Smakuj życie oraz podsumował dotychczasowe działania promocyjne związane z wdrażaniem Marki Lubelskie oraz marki województwa lubelskiego.

Tuż po krótkiej przerwie, uczestnicy spotkania wysłuchali prelekcji dr Magdaleny Florek (Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc), która omówiła zjawisko efektu miejsca pochodzenia. Efekt miejsca pochodzenia (ang. place of origin effect) zdefiniować można jako wpływ miejsca pochodzenia produktu lub marki produktu na zachowania i preferencje zakupowe konsumentów. To właśnie miejsce pochodzenia decyduje o tym, dlaczego za niektóre produkty/usługi z danego regionu jesteśmy skłonni zapłacić więcej lub lepiej oceniamy ich jakość.

Prelekcja dr Magdaleny Florek była doskonałym wstępem do prezentacji ogólnopolskich badań marketingowych poświęconych efektowi miejsca pochodzenia w odniesieniu do produktów pochodzących z Lubelszczyzny. Magdalena Lis z instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia, który zrealizował badania, potwierdziła, iż lubelskie artykuły spożywcze mają niewykorzystany dotychczas potencjał, który niesie ze sobą wielkie możliwości w kontekście budowania atrakcyjności regionalnych produktów i usług. Tym samym, potwierdzała słuszność kierunku strategicznego obranego przez Markę Lubelskie.

Zwieńczeniem merytorycznej części konferencji była debata poświęcona potencjałowi oraz dalszemu rozwojowi projektu Marka Lubelskie, której moderatorem była Anna Proszowska – Sala (Citybell Consulting).

W trakcie konferencji poznaliśmy również laureatów konkursu „Kryształowa Elka”, którego celem było wyłonienie najlepszych, ubiegłorocznych projektów promujących Lubelszczyznę. Jury, w skład którego weszli eksperci z dziedziny marketingu terytorialnego, komunikacji społecznej oraz osobistości życia publicznego wyłonili zwycięzców I edycji konkursu.

Kategoria komunikacja marketingowa

I miejsce: Miasto Puławy za kampanię „Puławy z myślą o człowieku” 

Kategoria produkt markowy

I miejsce: Stowarzyszenie Aktywizacji Polesia Lubelskiego za Wiejskie SPA w Krainie Rumianku

Kategoria wydarzenie:

I miejsce: Urząd Miasta Lublin za Carnaval Sztuk-Mistrzów

Kategoria strona www:

I miejsce: Starostwo Powiatowe w Łęcznej za witrynę www.turystyka-pojezierze.pl

Kategoria wydawnictwo:

I miejsce: Agencja marketingowa Don Brando za serię wydawniczą Bramy Roztocza

 

Za realizację kompleksowej kampanii informacyjno – promocyjnej Marki Lubelskie odpowiedzialne jest konsorcjum Synergia Sp. z o.o. oraz Vena Art Sp. z o.o., które posiada wieloletnie doświadczenie w przygotowywaniu i przeprowadzaniu przedsięwzięć promocyjnych dla miast, regionów i przedsiębiorstw.

Szczegółowych informacji udzielają:

Martyna Gawryluk

Kancelaria Doradcza Synergia

Tel.: 501 425 248

e-mail: martyna@kancelaria-synergia.pl

Krzysztof Komorski

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego

Tel.: 81 44 16 749

e-mail: krzysztof.komorski@lubelskie.pl

www.marka.lubelskie.pl



Wymarzone wakacje nad morzem
Wyjazd nad morze to ważne wydarzenie dla wszystkich. Zarówno dla rodzin z dziećmi jak też i osób samotnych....
Majówkowe wyprawy – co warto zapakować do plecaka?
Majówka sprzyja wyprawom w mniej i bardziej znane miejsca. Chętnie zabieramy na urlop całą rodzinę lub...
Jaki hotel w centrum Krakowa wybrać?
Kraków to miasto, które zachwyca swoją historią i kulturą, przyciągając turystów z całego świata. W sercu...
Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Dlaczego warto znać język Bliskiego Wschodu? Korzyści z nauki języka arabskiego
Region Bliskiego Wschodu jest niezwykle ważny w kontekście geopolitycznym – jego szybki rozwój,...
Doskonały towarzysz podczas przygód na świeżym powietrzu: Plecak nieprzemakalny
Jeśli uwielbiasz spędzać czas na łonie natury, wiesz jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, które zapewni...