Promocji turystyki – promocja usług i produktu turystycznego.

 

  • Czy promocja turystyki jest opłacalna?
  • Czy promocją turystyki powinien zajmować się sektor prywatny czy publiczny?
  • Jakie promocje można stosować aby rozwijać turystykę?
  • Czy inwestycje w infrastrukturę turystyczną mogą przyczynić się do rozwoju gospodarki?
  • Jakie są priorytety promocji turystyki: przyroda i środowisko naturalne?, zabytki?, baza hotelowa i infrastruktura rekreacyjna?
 
Aby podjąć próbę odpowiedzi na powyższe pytania warto już na samym początku wyodrębnić podmioty zainteresowane promocją turystyki, zarówno w sektorze prywatnym jak i publicznym. Oczywiście skala promocji turystyki jest ściśle związana z potencjalną skalą korzyści ekonomicznych, jakie te podmioty oczekują uzyskać. Inaczej mówiąc, zarówno pojedyncza firma jak i administracja państwowa realizują promocję turystyki, lecz na różnych szczeblach. Dla przykładu, firma prowadząca hotel lub pensjonat będzie przede wszystkim dbała o komfort wypoczynku i wysoki poziom obsługi swoich klientów – turystów, ale również najbliższe lokalne otoczenie, a w szczególności najbardziej charakterystyczne atrakcje turystyczne danej miejscowości / regionu. Większość gmin i miast w swoich programach działania również zakłada realizację polityki turystycznej skoncentrowanej na lokalnych atrybutach, którymi mogą być czyste jeziora i zadbane plaże, piękne lasy,  zabytki, ośrodki kultu religijnego, właściwości sanatoryjne i uzdrowiskowe, szlaki i krajobrazy górskie, i wiele innych. Również samorządy powiatowe i wojewódzkie realizują promocję turystyki, te jednak koncentrują się nie tyle na atrakcjach lokalnych, co bardziej na zasadniczych cechach położenia geograficznego, np. promocja Mazur jako krainy jezior, promocja polskiego morza, programy rozwoju turystyki górskiej, itp.
 
            Aby turystyka stawała się coraz bardziej opłacalna dla poszczególnych beneficjentów (np. firma, miasto, województwo, kraj), należy przyciągnąć gości, zarówno krajowych jak i zagranicznych. Nie wystarczy samo tylko położenie geograficzne (morze, góry, jeziora) lub szczególne miejsce historyczne lub religijne (Kraków, Częstochowa). Należy nieustannie starać się podnosić komfort obsługi turysty i poziom infrastruktury (baza noclegowa, rozwiązania komunikacyjne), gdyż tylko zadowolony klient powróci lub zachęci innych. Inwestycje w turystykę stają się więc kluczowe jeśli dany podmiot pragnie czerpać korzyści ekonomiczne wynikające z ruchu turystycznego, co w konsekwencji prowadzi do wzrostu przychodów lub przynajmniej podtrzymania znacznego udziału przychodów z turystyki.
 
            Aby zachęcić potencjalnego turystę do odwiedzenia konkretnego miejsca firmy stosują różnego rodzaju działania promocyjne w turystyce. Ich przykładem mogą być hotelowe karty stałego klienta z określonym rabatem, weekendowe zniżki na bilety wstępu do różnych muzeów, czy też bezpłatne lub ulgowe traktowanie małych dzieci. Inną stosowaną promocją aby zwiększyć ruch turystyczny jest organizowanie imprez masowych o charakterze sportowym, kulturalnym lub religijnym. W tym przypadku poprzez promocję w turystyce należy rozumieć samą promocję turystyki i danego miejsca. Szczególnie wyrazistym tego przykładem w skali kraju i kilku aglomeracji będą (miejmy nadzieję) mistrzostwa Europy w piłce nożnej Euro 2012, które rozegraną zostaną w Polsce i Ukrainie. Impreza ta przyciąga co kilka lat dziesiątki tysięcy kibiców z całej Europy, którzy przez kilka dni stanowią poważny zastrzyk finansowy dla lokalnych firm i samorządów. Ale co chyba ważniejsze, ogromna rzesza tych kibiców to potencjalni turyści w kolejnych latach, i to właśnie od poziomu obsługi i komfortu, jak też od zastanych atrakcji turystycznych zależy czy kiedykolwiek wrócą jako turyści. Tak ogromna impreza jak Euro 2012 jest korzystna finansowo nie tylko dla lokalnych podmiotów, ale zwykle stanowi też pokaźny dochód dla kraju i różnych organizacji.

———————————————————————————————

Reklamuj swój obiekt noclego 60 dni za darmo.

Reklama w serwisie http://www.noclegi24h.pl baza naoclegowa – 60 dni za darmo

Obiekt będzie aktywny w wersji darmowej przez 60 dni od chwili aktywacji. W każdej chwili możesz przedłużyć jego ważność, wykupując abonament, zgodnie z naszym cennikiem.
 

Płatny okres ważności obiektu (okres abonamentowy) jest liczony dopiero od daty zakończenia okresu darmowego. Aby dodać obiekt do naszego serwisu, prosimy o wypełnienie formularza rejestracyjnego. Po wypełnieniu pól formularza otrzymasz dostęp do swojego Panelu Zarządzania, w którym uzupełnisz informacje o Swoim obiekcie, dodasz szczegółowy opis obiektu oraz zdjęcia.

Dopisując obiekt do naszej bazy noclegów otrzymujesz:
Możliwość promowania oferty noclegowej 24 h na dobę 7 dni w tygodniu.

Szczegółową możliwość prezentacji obiektu zawierającą:

  • Dokładne dane teleadresowe
  • Aktywny link do strony
  • Nie ograniczony opis obiektu
  • Galerie zdjęć
  • Prezentację cen oraz wolnych kwater
  • Piktogramy
  • Mapka z lokalizacja obiektu
  • Możliwość samodzielnej edycji danych

    Po okresie 60 dni darmowych w przypadku chęci kontynuowania wpisu na stronie www.noclegi24h.pl należy wykupić abonament

http://www.noclegi24h.pl/_dodaj/

———————————————————————————

Concordia Design. Nowoczesne centrum kreatywności i biznesu w Poznaniu
Concordia Design, zlokalizowane w sercu Poznania, to unikalne miejsce, które łączy funkcje centrum konferencyjnego,...
Wymarzone wakacje nad morzem
Wyjazd nad morze to ważne wydarzenie dla wszystkich. Zarówno dla rodzin z dziećmi jak też i osób samotnych....
Majówkowe wyprawy – co warto zapakować do plecaka?
Majówka sprzyja wyprawom w mniej i bardziej znane miejsca. Chętnie zabieramy na urlop całą rodzinę lub...
Jaki hotel w centrum Krakowa wybrać?
Kraków to miasto, które zachwyca swoją historią i kulturą, przyciągając turystów z całego świata. W sercu...
Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Idealny samochód dla Twojego hotelu? Postaw na Mercedes-Benz!
Świat luksusowego doświadczenia w podróżowaniu stale ewoluuje, a branża hotelarska wciąż stawia sobie...