Województwo śląskie własnie rozpoczęło realizację ogólnopolskiej kampanii promocyjnej współfinansowanej z funduszy Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Przygotowanie strategii reklamowej i jej realizację władze Śląska powierzyły krakowskiej „Eskadrze”, specjalizującej się w projektach promocyjnych dla regionów. Kampania promocyjna, którą opatrzono znanym z ubiegłego roku hasłem „Śląskie. Pozytywna energia” rozszerzonym o poruszającą wyobraźnię, wieloznaczną frazę: „Pozytywnie nakręceni polecają” – wystartowała 23 marca. Potrwa do 4 maja.
Kształtując wizerunek Śląska w oczach rodaków kreatorzy Eskadry odwołują się do aktualnych trendów światowych mód turystycznych. I tak w odsłonie o nazwie Rollercoaster ukazano podekscytowanych ludzi pędzących do góry nogami górską kolejką. W tle zaś rozmyte w pędzie wesołe miasteczko w Chorzowie. W obrazie Nordic Walking przedstawiono region jako wymarzone miejsce dla spacerujących z kijkami. Ilustracją jest zamaszysta turystka pewnym krokiem podążająca malowniczym szlakiem w Beskidach. W sekwencji pod tytułem Downhill widzimy śmiałą rowerzystkę pędem zjeżdżającą w dół skalistego zbocza. W tle błękitne niebo i piękny krajobraz Jury krakowsko-częstochowskiej. Ale mamy również kadry zachęcające do wyżycia się z wiosłem w dłoniach, do czego zachęca żywiołowa kajakarka podczas spływu Wartą w okolicach Częstochowy. Zwrócono również uwagę na uroki turystyki postindustrialnej. Ten typ wrażeń wyraża sugestywnie dwoje uśmiechniętych młodych ludzi zwiedzających szyb zabytkowej kopalni Guido w Zabrzu. Podaje POT.
W planie kampanii uwzględniono również działania uzupełniające przekaz medialny. Zaplanowano między innymi konkurs „Pozytywnie nakręceni” dla twórców amatorskich filmów uwieczniających dokonania amatorów mocnych wrażeń. Będą również organizowane pokazy różnych form aktywności w wykonaniu pozytywnie nakręconych entuzjastów mogących zadziwić efektownymi rodzajami kunsztu w wybranych dziedzinach turystyki aktywnej.
Źródło: POT