W weekend 5-6 czerwca Poznań stanie się niezwykle atrakcyjny dla turystów. W wielu hotelach, restauracjach czy muzeach będzie o 50% taniej. W te dwa wyjątkowe dwa dni taniej będzie oznaczało też lepiej, a to za sprawą specjalnego programu turystycznego, dzięki któremu turyści zobaczą w Poznaniu atrakcje, które zazwyczaj są zamknięte.
Projekt zrealizowała po raz pierwszy w 2008 r. Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna. Do niskich cen za hotele, restauracja, muzea, ZOO czy Palmiarnię dodano bogaty i unikalny program turystyczny.
W efekcie otrzymaliśmy wybuchową mieszankę i do Poznania przyjechało znacznie więcej turystów niż w inne weekendy, przed restauracjami ustawiały się kolejki, a na wycieczki przychodziło nawet kilkaset osób. Pomysł spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem przez media, został wyróżniony w 2009 r. przez Polską Organizację Turystyczną w konkursie na najlepszy produkt turystyczny, a sama akcja zaczęła być kopiowana w innych miastach.
Trzecia edycja akcji odbędzie się w dniach 5-6 czerwca 2010 roku. Na turystów będzie czekało blisko stu partnerów – hotele, restauracje, muzea. Pełna lista partnerów systematycznie uaktualniana jest na stronie (www.poznan.pl/polceny, wersja angielska – www.poznan.pl/halfprice)
Źródło: www.poznan.pl