Podsumowanie Konferencji oraz udziału IGLTA w targach Tour Salon 2008.

W trakcie największych targów turystycznych Tour Salon 2008 w Poznaniu została zorganizowana po raz pierwszy w Polsce branżowa konferencja dotycząca turystyki gejowskiej, po raz pierwszy na targach turystycznych znalazło się również stoisko turystycznej organizacji gejowskiej.

Stoisko International Gay & Lesbian Travel Assocciation znalazło się pośród innych firm i organizacji turystycznych w pawilonie 3A. Licznie odwiedzający stoisko goście pytali przede wszystkim o gejowskie biura podróży w Polsce, ofertę turystyczną dla mniejszości seksualnych, możliwośd współpracy z touroperatorami z zagranicy oraz narzędzia marketingowe pozwalające zorientowad działalnośd na sektor GLBT (geje, lesbijki, biseksualiści oraz osoby transgenderyczne).

W trakcie targów Tour Salon 2008 nie odbyła się żadna demonstracja skierowana przeciwko turystyce gejowskiej a pojawienie się IGLTA na tej prestiżowej imprezie zostało przyjęte przez przedstawicieli branży turystycznej z dużym zainteresowaniem.

Konferencja pt. „ Turystka gejowska – najszybciej rozwijający się sektor w turystyce” została zorganizowana przez International Gay & Lesbian Travel Assocciation 17 października 2008 jako oficjalna impreza towarzysząca targom turystycznym Tour Salon 2008. Wśród gości znaleźli się przedstawiciele firm turystycznych: touroperatorzy, agenci turystyczni, internetowe biura podróży, hotelarze, przedstawiciele linii lotniczych oraz firm marketingowych. Licznie reprezentowane były również media.

W konferencji wzięło udział 6 prelegentów:

  1. Dariusz Pałęcki, prezes Polish Travel Quo Vadis Sp. z o.o. w swoim wystąpieniu przedstawił dane szacunkowe dotyczące rynku gejowskich usług turystycznych w Polsce oraz przygotowanie polskich firm do obsługi tego rynku. Na podstawie statystyk Dariusz Pałęcki przedstawił wielkośd ruchu turystycznego, który omija Polskę z powodu braku pozytywnych opinii o gejowskiej turystyce w Polsce , braku ofert skierowanych do tej grupy i braku marketingu Polski w świecie gejowskim.2.

  2. Tom Nibbio, Globalny Ambasador IGLTA, zdefiniował pojęcie turystyki gejowskiej, przedstawił oczekiwania klienteli GLBT oraz pokazał wielkośd tego rynku w Europie i dynamikę jego wzrostu.

  3. Iva Trifonov, Dyrektor Generalny Sheraton Poznan Hotel, przedstawiła filozofię sieci Starwood zgodnie z którą trzeba byd otwartym i wykazywad zrozumienie nie tylko wobec osób homoseksualnych ale wobec wszystkich gości.

  4. Ian Johnoson z firmy Out Now Consulting od ponad 20 lat zajmuje marketingiem skierowanym do sektora GLBT. Na bazie doświadczeo z korporacjami takimi jak City Bank oraz Hilton przedstawił konkretne rozwiązania wdrażane przez światowe firmy, kierujące swoją ofertę również do mniejszości seksualnych.

  5. Julian Cotignola, Dyrektor Marketingu Czech Airlines w trakcie prezentacji zwrócił uwagę na wymagania klienteli GLBT oraz przedstawił założenia jasnej i otwartej polityki tolerancyjności wobec klientów linii lotniczych.

  6. Maciej Zimowski, Dyrektor Bird Service z Krakowa, dowiódł, że Polska z powodzeniem może konkurowad z innymi europejskimi destynacjami a wyjątkowe walory naszego kraju są niepowtarzalne w skali kontynentu.

Prezentacje wszystkich prelegentów znajdują się na oficjalnej stronie konferencji: http://iglta.pl/konferencje/index.html

Źródło: pr

Wynajem busa 9-osobowego – dlaczego warto się zdecydować?
Planując podróż ze swoimi przyjaciółmi lub organizując wyjazd służbowy, warto pomyśleć o wygodnym transporcie....
Kluczowe porady dla perfekcyjnych wakacji
Planowanie wakacji to ekscytujące doświadczenie, które może jednak przysporzyć wielu wyzwań. Aby zapewnić,...
Czy muszę znać hiszpański wybierając się do Hiszpanii?
Wybierając do Hiszpanii, pytanie o konieczność znajomości języka hiszpańskiego często się pojawia. Odpowiedź...
Wycieczka na Islandię - Co warto zobaczyć?
Islandia, kraj ognia i lodu, jest miejscem, które zachwyca swoją niezwykłą przyrodą i krajobrazami, jakich...
Jak wybrać odpowiednią pojemność plecaka turystycznego?
Podróżowanie to pasja, która pozwala nam odkrywać nowe miejsca, poznawać różne kultury i tworzyć niezapomniane...
Nie tylko na kajak – torba wodoszczelna
W co spakować swoje rzeczy, aby pozostały one suche podczas kajakowe spływu czy żeglowania? Wszechobecna...