PKP może zaoszczędzić swoim pasażerom do pięciu dni rocznie

Przeprowadzone przez specjalistów analizy wskazują, że niewielkie modyfikacje wirtualnego rozkładu jazdy PKP mogą umożliwić często korzystającym z niego pasażerom oszczędność aż pięciu dni w skali roku.

W ramach obchodów Ogólnoświatowego Dnia Użyteczności*, a także w związku ze zbliżającymi się zmianami w rozkładzie jazdy specjaliści z firmy Fortune Cookie Poland zbadali internetowy serwis Polskich Kolei Państwowych specjaliści z firmy Fortune Cookie Poland zbadali internetowy rozkład jazdy Polskich Kolei Państwowych. Wskazane przez nich rozwiązania mogą umożliwić użytkownikom najpopularniejszej polskiej  witryny turystycznej zaoszczędzenie nawet pięciu dni w skali roku. Przeprowadzona przez ekspertów analiza wskazuje, że niewielkie modyfikacje wprowadzone na podstawie badań preferencji i zachowania użytkowników – tzw. user experience – mogą
w znacznym stopniu wpłynąć na poprawę użyteczności witryn internetowych, a tym samym przełożyć się na wzrost przychodów firm i instytucji. Niestety, pomimo stale rosnącej liczby polskich internautów, blisko 50 proc. przedsiębiorców nie jest świadomych korzyści płynących z posiadania strony internetowej.

Przeprowadzone przez specjalistów z firmy Fortune Cookie Poland badania wskazały, że wprowadzenie odpowiednich modyfikacji pod względem funkcjonalności w wirtualnym serwisie PKP, może niemal o połowę zmniejszyć czas wyszukiwania połączeń kolejowych. W efekcie blisko dwa miliony użytkowników korzystających z najpopularniejszej w Polsce turystycznej strony internetowej mogłoby zaoszczędzić nawet do pięciu dni rocznie.

Efekty te można osiągnąć, dzięki uproszczeniu procesu wyszukiwania, w tym m.in. odpowiedniemu układowi formularza połączeń, który swoją funkcjonalnością powinien odpowiadać oczekiwaniom użytkowników i najczęściej prowadzonym przez nich działaniom w jego obrębie. Wiedzę na ten temat można uzyskać przeprowadzając badania user experience, które dokonują analizy zachowania i preferencji internautów.

Badania TS OBOP wskazują jednak, że aż 45 proc. polskich firm nie jest świadomych korzyści, jakie płyną z posiadania strony internetowej, a ponad 30 proc. nie ma czasu by nad nimi sumiennie pracować. W znacznym stopniu ogranicza to ich funkcjonalność i użyteczność, co ma bezpośredni wpływ na późniejsze wyniki sprzedaży.

– User Experience to odczucia, jakie towarzyszą użytkownikowi w trakcie korzystania ze strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Na doświadczenia internautów wpływa szereg czynników takich jak użyteczność, funkcjonalność, intuicyjność czy wydajność strony www. To na ich podstawie podejmują decyzje o zakupie produktu lub rezygnacji z usług firmy na rzecz konkurencji – mówi Sebastian Daum, konsultant ds. User Experience, Fortune Cookie Poland.

Przy projektowaniu produktów internetowych specjaliści radzą kierować się ideą „User-Centered Design”, która w centrum zainteresowania stawia użytkownika i zakłada tworzenie produktów dostosowanych do jego potrzeb. Zwracają również uwagę, że badania „user experience” uwzględniają, także emocje internautów, przez co wymagają indywidualnego podejścia do każdego z projektów.

Wg ekspertów Fortune Cookie funkcjonalność stron internetowych i aplikacji mobilnych, która jest jednym z efektów badań user experience, będzie nabierała coraz większego znaczenia. Duży wpływ na to będzie miała m.in. stale rosnącą liczba polskich internautów, która obecnie sięga ponad 18 milionów**, a także prognozowany wzrost sprzedaży smartfonów do poziomu ośmiu milionów w 2015 roku***.

– Przy obecnej liczbie witryn internetowych wyróżnienie się na tle innych firm czy instytucji i zdobycie lojalnego klienta jest na wagę złota. Wydajność naszej strony zawsze będzie oceniania pod względem czasu, z jaką użytkownik będzie mógł wykonać założone przez siebie działanie. Polskie firmy i instytucje powinni zrozumieć, że stworzenie dobrego serwisu www, zgodnego ze najwyższymi standardami międzynarodowymi po prostu się opłaca – mówi Szczepan Wącław, dyrektor zarządzający Fortune Cookie Poland.

* Międzynarodowy Dzień Użyteczności (World Usability Day) obchodzony jest od 2005 roku i ma na celu promocje wzrostu funkcjonalności usług i produktów wykorzystujących nowe technologie. Co roku w drugiej połowie listopada w 43 krajach na całym świecie organizowanych jest ponad 200 wydarzeń specjalnych  promujących tę ideę. Wśród licznych tematów poruszanych w trakcie tego wydarzenia, z punktu widzenia komunikacji firm, kluczową kwestią jest funkcjonalność w obszarze biznesowych serwisów www.

 

**dane na podstawie badań firmy comScore (wrzesień 2011 r.)

*** dane na podstawie badań Pyramid Research


O Fortune Cookie

Fortune Cookie to czołowa międzynarodowa agencja interaktywna typu full service. Firma zatrudnia ponad stu najwyższej klasy specjalistów, którzy pracują w placówkach firmy zlokalizowanych na terenie Australii, Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. W gronie klientów Fortune Cookie znajdują się globalne marki, takie jak: Abu Dhabi Media, Aegon, American Express, BP, Bupa, Canon, City of London,  Europcar, Fitness First, Legal & General, Royal Caribbean International, Royal Institution of Chartered Surveyors, Small Luxury Hotels of the World i UEFA.

Od 2010 roku firma działa również na terenie Polski specjalizując się m.in. w projektowaniu aplikacji na urządzenia mobilne, a także optymalizacji użyteczności stron internetowych w trakcie procesu projektowania.

http://www.fortunecookie.co.uk/pl-PL/

 

Źródło: PR

Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Dlaczego warto znać język Bliskiego Wschodu? Korzyści z nauki języka arabskiego
Region Bliskiego Wschodu jest niezwykle ważny w kontekście geopolitycznym – jego szybki rozwój,...
Doskonały towarzysz podczas przygód na świeżym powietrzu: Plecak nieprzemakalny
Jeśli uwielbiasz spędzać czas na łonie natury, wiesz jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, które zapewni...
Wynajem busa 9-osobowego – dlaczego warto się zdecydować?
Planując podróż ze swoimi przyjaciółmi lub organizując wyjazd służbowy, warto pomyśleć o wygodnym transporcie....
Kluczowe porady dla perfekcyjnych wakacji
Planowanie wakacji to ekscytujące doświadczenie, które może jednak przysporzyć wielu wyzwań. Aby zapewnić,...
Czy muszę znać hiszpański wybierając się do Hiszpanii?
Wybierając do Hiszpanii, pytanie o konieczność znajomości języka hiszpańskiego często się pojawia. Odpowiedź...