Projekt realizowany przez Ośrodek Informacji Turystycznej Rumunii
Polska jest kolejnym krajem, w którym zaprezentowano nowy logotyp i slogan promocyjny Rumunii, będące częścią jej międzynarodowej kampanii promocyjnej. To nowa wizytówka turystyczna tego kraju oraz znaczący krok w jego ewolucji wizerunkowej.
Nowe logo, slogan oraz strategia promocyjna stawiają przede wszystkim na ogromny potencjał naturalny tego kraju, wyróżniają jego unikatowe dziedzictwo kulturowe oraz przedstawiają Rumunię jako kraj ujmujący swoją autentycznością i wielowiekową tradycją. Symbolem wizualnym wprowadzonych zmian jest nowy logotyp Rumunii z motywem liścia oraz slogan „Explore The Carpathian Garden”. Nowy wizerunek ma podnieść atrakcyjność turystyczną Rumunii, zaowocować wzrostem liczby odwiedzających, a także podkreślić jej unikatowe walory przyrodnicze i kulturowe.
Naturalna, czysta, niewinna
Naturalne piękno Rumunii stało się podstawą stworzenia nowej koncepcji promocji tego kraju. Delta Dunaju znajdująca się na liście UNESCO – uznana za trzecie miejsce na świecie wyróżnione pod względem zróżnicowania przyrodniczego (po australijskiej Wielkiej Rafie Koralowej i Archipelagu Galapagos), malownicze, w wielu miejscach dziewicze pasmo Karpat oraz rozległe tereny chronione ( w tym 13 Parków Narodowych i rezerwatów przyrody zajmujących aż 7% powierzchni kraju) sprawiają, że Rumunia to raj dla miłośników dzikiej, nieskalanej przyrody.
Autentyczna
Rumunia przyciąga również elektryzującą mieszanka bogatych tradycji, barwnego folkloru oraz nowoczesności. Jest miejscem dla odkrywców lokalnych zwyczajów, mekką dla amatorów zdrowego stylu życia. Rumunia to wymarzone miejsce dla tych, którzy zmęczeni wielkomiejskim zgiełkiem pragną powrotu do prostego, naturalnego trybu życia.
Rumuńska wieś, wciąż będąca „duszą” tego kraju, ze swoimi wielowiekowymi tradycjami, obrzędami i rytuałami oferuje coś, o czym współczesna Europa zdaje się już nie pamiętać – autentyzm, naturalną harmonię, szacunek dla natury i drugiego człowieka.
Zróżnicowana kulturowo
Słynne bukowińskie malowane klasztory o najwyższej wartości w skali światowej, drewniane cerkwie w Maramureszu, urokliwe Sibiu, Brasov i Sighişoara – historyczne miasta Transylwanii (większość z tych obiektów znajduje się na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO) stanowią fascynującą mieszankę historii i kultury tego kraju. Niepotykana różnorodność kulturowa (przecinają się tu wpływy łacińskie i bizantyjskie) oraz niewymuszona gościnność i głęboka duchowość mieszkańców Rumunii sprawiają, że podróż staje się budującym, niemal mistycznym doświadczeniem. Współczesna Rumunia to również tętniące życiem metropolie– miejsca pełne kontrastów, gdzie tradycja miesza się ze współczesnością, nonszalancja łączy z elegancją i przepychem.
Nowy wizerunek Rumunii
Nowa symbolika narodowa Rumunii odwołuje się do skojarzeń z przyrodą, roślinnością i świeżością. Motyw liścia, slogan i kolorystyka utrzymane w zieleniach, podkreślają głęboki związek kraju i jego mieszkańców z naturą. Grafikę uzupełniają elementy w kolorze niebieskim.
Dzięki nowemu brandowi Rumunia ma szansę umocnić swoją pozycję kraju wyróżniającego się niebanalną ofertą turystyczną na tle swoich europejskich konkurentów. Stawiamy na wymagających, ambitnych ludzi, którzy gotowi są wykonać pewien wysiłek, by dotrzeć do mniej oczywistych miejsc, niekojarzonych z masową turystyką. Jeśli tęsknią za zdrowym, aktywnym trybem życia, szanują środowisko naturalne, kulturę i społeczność lokalną, są pełni zrozumienia i tolerancji dla innych, z ciekawością potraktują Rumunię. – mówi Ruxandra Ana z Ośrodka Informacji Turystycznej Rumunii w Polsce.
Projekt rebrandingu Rumunii opracowała międzynarodowa firma THR – TNS, uwzględniając wyniki badań marketingowych przeprowadzonych zarówno w samej Rumunii, jak również w ośmiu, kluczowych dla rumuńskiej turystyki krajach: Niemczech, Wielkiej Brytanii, we Włoszech, Rosji, Austrii, USA, Francji oraz na Węgrzech. W tworzeniu strategii wykorzystano zarówno metody ilościowe jak i jakościowe – przeprowadzono 10 800 wywiadów telefonicznych, 90 wywiadów bezpośrednich, zorganizowano badania fokusowe oraz liczne warsztaty i narady, podczas których konsultowano koncepcję projektu na każdym etapie jego powstawania.
Na ich podstawie określono sześć narodowych „produktów”, które dają Rumunii przewagę konkurencyjną i które w najlepszy sposób definiują jej ofertę turystyczną. Wśród nich wyróżniono m.in. dużą powierzchnię obszarów wiejskich, znaczącą liczbę parków przyrodniczych, historyczne miasta i zabytki, możliwość aktywnego wypoczynku, a także dziewiczą przyrodę, unikatowe dziedzictwo kulturowe oraz tradycjonalizm i autentyczność jej mieszkańców.
Projekt rebrandingu przygotowany został na zlecenie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego i Turystyki Rumunii ze środków unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego. Jego celem jest stworzenie pozytywnego wizerunku Rumunii, a w perspektywie podniesienie jego atrakcyjności turystycznej dla odwiedzających ten kraj – zarówno w celach rekreacyjnych jak i biznesowych. Projekt powstał w ramach przyjętego przez rząd rumuński Narodowego Programu Rozwoju Turystyki na lata 2007 – 2026. Zakłada on stały rozwój branży turystycznej jako jednego z kluczowych sektorów gospodarki tego kraju oraz zwiększenie świadomości lokalnych walorów turystycznych wśród samych mieszkańców Rumunii.
Międzynarodowa premiera nowego brandu turystycznego Rumunii miała miejsce w lipcu tego roku na targach EXPO w Szanghaju.
Więcej informacji o Rumunii:
Więcej informacji udziela:
Ruxandra Ana
Ośrodek Informacji Turystycznej Rumunii
Ul. Krakowskie Przedmieście 47/51
00-071, Warszawa
tel / fax: +48 22 826 40 10
e-mail: info.rumunia@wp.pl
Źródło: PR