Na światowej liście Top Miast – Gdańsk

Dorling Kindersley”, czyli międzynarodowy wydawca renomowanych przewodników, wskazał Gdańsk jako jedno z 10 miast, które warto odwiedzić w 2009 roku! Ranking opublikował brytyjski dziennik “The Times”.

A co przyciąga uwagę w Gdańsku najbardziej? Odnowione ulice starego miasta, malownicze kamieniczki, powiększająca się baza hotelowa, gastronomiczna i handlowa – to główne czynniki, które zadecydowały o tym, że Gdańsk, określany wręcz jako nowy Kraków 2009 roku, znalazł się na tej wyjątkowej liście.

Jak powiedział Stanisław Sikora prezes gdańskiego PTTK – to wielkie wyróżnienie dla miasta i myślę, że przełoży się na zwiększenie liczby odwiedzających, tym bardziej, że Gdańsk pojawia się tu w towarzystwie miast, które są zdecydowanie bardziej znane w świecie. Jednak to też dla miasta wyzwanie, a określenie “Kraków 2009 roku” uznałbym za odważne. Trzeba sprawić, by turysta, który wybierze Gdańsk, nie wyjechał rozczarowany. Byłem niedawno na krakowskim Kazimierzu i tam do trzeciej nad ranem lokale tętniły życiem. W Gdańsku po 21 robi się pusto. Nad tym trzeba pracować. Zabytki obronią się same.

Na zwiększenie liczby turystów, między innymi z powodu kryzysu ekonomicznego, zbytnio nie liczy Anna Zbierska, dyrektor Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta. – Niemniej zależy nam na wizerunku miasta, na dbaniu o jego markę, a wyróżnienie jako jednego z 10 najatrakcyjniejszych miast świata, przyznane przez tak poważane wydawnictwo, z pewnością sprawi, że Gdańsk stanie się bardziej rozpoznawalny – kontynuuje Zbierska.

Listę 10 top miast 2009 roku otwiera litewskie Wilno – europejska stolica kultury 2009. Na nowy rok Wilno zaplanowało 120 artystycznych i kulturalnych projektów oraz ponad 900 kulturalnych wydarzeń. Pozostałe miasta to oprócz Gdańska – Buenos Aires w Argentynie, Seattle i Waszyngton w USA, Bristol w Anglii, Fez w Maroku, duńska Kopenhaga, austriacki Wiedeń oraz Kapsztad w RPA.

Latem Gdańsk wygrał w internetowym głosowaniu objętym akcją “Wielka Podróż” (The Grand Tour), prowadzoną przez “The New York Times”. Do Gdańska przyjechał Matt Gross, dziennikarz tej jednej z najpoczytniejszych i prestiżowych amerykańskich gazet. Po wizycie pisał, że Gdańsk to “turystyczne niebo”, a razem z Sopotem i Gdynią tworzy “polską riwierę”. Z kolei jesienią Gdańsk przeprowadził największą kampanię reklamową na rynku zagranicznym w telewizji CNN International. Począwszy od 22 września, przez sześć tygodni 275 razy emitowano spot “We make things happen”, który skierowano głównie do mieszkańców dużych miast Europy, w tym do Wielkiej Brytanii, Niemiec oraz Skandynawii, ale też odbiorców z Azji Środkowo – Wschodniej i Afryki. Podaje Polska Times.

Źródło: polskatimes

Zapraszamy do Gdańska

Jaki hotel w centrum Krakowa wybrać?
Kraków to miasto, które zachwyca swoją historią i kulturą, przyciągając turystów z całego świata. W sercu...
Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Idealny samochód dla Twojego hotelu? Postaw na Mercedes-Benz!
Świat luksusowego doświadczenia w podróżowaniu stale ewoluuje, a branża hotelarska wciąż stawia sobie...
Wycieczka na Islandię - Co warto zobaczyć?
Islandia, kraj ognia i lodu, jest miejscem, które zachwyca swoją niezwykłą przyrodą i krajobrazami, jakich...
Wakacje All Inclusive LATO 2024 - Dlaczego warto zarezerwować już teraz?
Wakacje First Deal czy Last Minute? Planowanie wymarzonych wakacji to czasem wyjątkowe wyzwanie. Szukając...
Podróż do Tajlandii - internet mobilny na wyjazd
Podróż do Tajlandii – internet mobilny na wyjazd Podróżowanie do egzotycznych zakątków takich...