Marka Lubelskie – kluczowym narzędziem promocji gospodarczej regionu!

Marka Lubelskie to inicjatywa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego zainaugurowana w 2007 roku. Celem projektu jest wspieranie rodzimych przedsiębiorców oraz promowanie renomowanych produktów i usług wytwarzanych na obszarze Lubelszczyzny.

Koncepcja marki opiera się na wyróżnianiu podmiotów gospodarczych, które w swojej działalności wykazują się troską o środowisko naturalne, przywiązaniem do dziedzictwa regionu, stosowaniem nowoczesnych technologii, a wytwarzane przez nich produkty i usługi cieszą się wysoką jakością oraz uznaniem wśród konsumentów.

Kluczem jakości lubelskich produktów jest szacunek do tradycyjnych osiągnięć regionu i mądrość związana z umiejętnym ich łączeniem z najnowocześniejszymi zdobyczami techniki. W tym tkwi sekret lubelskiej jakości. Jakości, którą definiuje przywiązanie do wartości regionalnych, innowacyjność i gwarancja wysokiego poziomu oferty produktowej.

Wyróżnienie przedsiębiorców następuje poprzez przyznanie im prawa wykorzystywania logotypu Marki Lubelskie będącego symbolem jakości, innowacyjności oraz dbałości o środowisko. Przywilej ten nadawany jest na okres dwóch lat z możliwością przedłużenia.

W jaki sposób można ubiegać się o udział w projekcie Marka Lubelskie?

Projekt Marka Lubelskie skierowany jest do lubelskich przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność gospodarczą na obszarze województwa lubelskiego, od co najmniej 2 lat.

Aby ubiegać się o udział w projekcie należy przesłać pocztą tradycyjną lub elektroniczną, do Biura Marki Regionalnej Lubelskie, wypełniony formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej: www.marka.lubelskie.pl wraz z wyciągiem z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.

Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest pozytywne przejście procesu weryfikacyjnego oraz akceptacja regulaminu Marki Lubelskie. Wstępną ocenę nadesłanych zgłoszeń dokonuje Biuro Marki Regionalnej Lubelskie.

Biuro dokonuje weryfikacji w oparciu o następujące kryteria (aby zostać zakwalifikowanym do udziału w projekcie konieczne jest jednoczesne spełnienie kryteriów formalnych i merytorycznych)

  1.       Kryteria formalne:

a)       siedziba przedsiębiorcy musi być zlokalizowana na terenie Województwa Lubelskiego

b)       przedsiębiorca musi prowadzić swoją działalność nie krócej niż 24 miesiące

 

  2.       Kryteria merytoryczne:

a)       oferowanie wysokiej jakości produktów i usług przy zachowaniu szacunku dla ludzi i przyrody

b)       osiąganie pozytywnych wyników ekonomicznych

c)       działanie firmy w oparciu o innowacyjność, wysoki poziom kultury ekologicznej

d)       poszanowanie tradycji regionu

Po wstępnej weryfikacji Biuro Marki Regionalnej Lubelskie przekazuje zgłoszenia Kapitule powołanej przez Marszałka Województwa Lubelskiego, która podejmuje decyzję o zakwalifikowaniu danego przedsiębiorstwa do udziału w projekcie.

Kapituła jest honorowym organem czuwającym nad prawidłowością przyznawania prawa wykorzystywania logotypu Marki Lubelskie oraz ciałem doradczym przy podejmowaniu strategicznych decyzji dotyczących zarządzania Marką Lubelskie. W skład Kapituły wchodzą osoby zaufania publicznego, specjaliści w dziedzinie gospodarki, ekonomii, zarządzania oraz przedstawiciele lokalnych mediów.

Marka Lubelskie – najważniejsze korzyści

Przedsiębiorstwom wytypowanym do udziału w projekcie przyznawane jest prawo wykorzystywania logotypu Marki Lubelskie, a w szczególności:

  • prawo oznaczania wytwarzanych produktów i usług logotypem Marki Lubelskie
  • prawo umieszczania logotypu Marki Lubelskie na terenie swojej siedziby
  • prawo zamieszczania logotypu Marki Lubelskie obok swojego logo, wraz
    z informacją o udziale w projekcie
  • prawo wykorzystywania logotypu Marki Lubelskie na wszelkich drukach i materiałach reklamowych, w tym również w przekazach reklamowych oraz narzędziach wykorzystywanych w stałej komunikacji z otoczeniem

Ponadto, laureaci projektu stają się członkami elitarnego grona Marki Lubelskie, dzięki któremu zyskują możliwość uczestniczenia w cyklicznych spotkaniach i konferencjach związanych z obszarem projektu, jak również promowani są w trakcie kampanii reklamowych Marki Lubelskie.

Dotychczas, w pięciu edycjach projektu, prawo posługiwania się logotypem Marki Lubelskie otrzymały 22 przedsiębiorstwa uznawane w regionie za profesjonalistów w swoich branżach.

Ogłoszenie kolejnych edycji projektu odbywa się raz w roku.

Szczegółowych informacji udzielają:

Martyna Gawryluk

Kancelaria Doradcza Synergia

Tel.: 501 425 248

e-mail: martyna@kancelaria-synergia.pl

Krzysztof Komorski

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego

Tel.: 81 44 16 749

e-mail: krzysztof.komorski@lubelskie.pl

www.marka.lubelskie.pl

 

Komfortowy nocleg nad morzem z wyżywieniem: Odkryj uroki Trzęsacza
Wakacje nad morzem to marzenie wielu osób, które pragną oderwać się od codzienności i cieszyć się błogim...
5 Europejskich Destynacji na tani kilkudniowy wyjazd
Podróże po Europie nie muszą być drogie, nawet jeśli planujesz kilkudniową wycieczkę bez długiego urlopu....
Concordia Design. Nowoczesne centrum kreatywności i biznesu w Poznaniu
Concordia Design, zlokalizowane w sercu Poznania, to unikalne miejsce, które łączy funkcje centrum konferencyjnego,...
Wymarzone wakacje nad morzem
Wyjazd nad morze to ważne wydarzenie dla wszystkich. Zarówno dla rodzin z dziećmi jak też i osób samotnych....
Majówkowe wyprawy – co warto zapakować do plecaka?
Majówka sprzyja wyprawom w mniej i bardziej znane miejsca. Chętnie zabieramy na urlop całą rodzinę lub...
Jaki hotel w centrum Krakowa wybrać?
Kraków to miasto, które zachwyca swoją historią i kulturą, przyciągając turystów z całego świata. W sercu...