Marka Lubelskie – kluczowym narzędziem promocji gospodarczej regionu!

Marka Lubelskie to inicjatywa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego zainaugurowana w 2007 roku. Celem projektu jest wspieranie rodzimych przedsiębiorców oraz promowanie renomowanych produktów i usług wytwarzanych na obszarze Lubelszczyzny.

Koncepcja marki opiera się na wyróżnianiu podmiotów gospodarczych, które w swojej działalności wykazują się troską o środowisko naturalne, przywiązaniem do dziedzictwa regionu, stosowaniem nowoczesnych technologii, a wytwarzane przez nich produkty i usługi cieszą się wysoką jakością oraz uznaniem wśród konsumentów.

Kluczem jakości lubelskich produktów jest szacunek do tradycyjnych osiągnięć regionu i mądrość związana z umiejętnym ich łączeniem z najnowocześniejszymi zdobyczami techniki. W tym tkwi sekret lubelskiej jakości. Jakości, którą definiuje przywiązanie do wartości regionalnych, innowacyjność i gwarancja wysokiego poziomu oferty produktowej.

Wyróżnienie przedsiębiorców następuje poprzez przyznanie im prawa wykorzystywania logotypu Marki Lubelskie będącego symbolem jakości, innowacyjności oraz dbałości o środowisko. Przywilej ten nadawany jest na okres dwóch lat z możliwością przedłużenia.

W jaki sposób można ubiegać się o udział w projekcie Marka Lubelskie?

Projekt Marka Lubelskie skierowany jest do lubelskich przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność gospodarczą na obszarze województwa lubelskiego, od co najmniej 2 lat.

Aby ubiegać się o udział w projekcie należy przesłać pocztą tradycyjną lub elektroniczną, do Biura Marki Regionalnej Lubelskie, wypełniony formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej: www.marka.lubelskie.pl wraz z wyciągiem z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.

Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest pozytywne przejście procesu weryfikacyjnego oraz akceptacja regulaminu Marki Lubelskie. Wstępną ocenę nadesłanych zgłoszeń dokonuje Biuro Marki Regionalnej Lubelskie.

Biuro dokonuje weryfikacji w oparciu o następujące kryteria (aby zostać zakwalifikowanym do udziału w projekcie konieczne jest jednoczesne spełnienie kryteriów formalnych i merytorycznych)

  1.       Kryteria formalne:

a)       siedziba przedsiębiorcy musi być zlokalizowana na terenie Województwa Lubelskiego

b)       przedsiębiorca musi prowadzić swoją działalność nie krócej niż 24 miesiące

 

  2.       Kryteria merytoryczne:

a)       oferowanie wysokiej jakości produktów i usług przy zachowaniu szacunku dla ludzi i przyrody

b)       osiąganie pozytywnych wyników ekonomicznych

c)       działanie firmy w oparciu o innowacyjność, wysoki poziom kultury ekologicznej

d)       poszanowanie tradycji regionu

Po wstępnej weryfikacji Biuro Marki Regionalnej Lubelskie przekazuje zgłoszenia Kapitule powołanej przez Marszałka Województwa Lubelskiego, która podejmuje decyzję o zakwalifikowaniu danego przedsiębiorstwa do udziału w projekcie.

Kapituła jest honorowym organem czuwającym nad prawidłowością przyznawania prawa wykorzystywania logotypu Marki Lubelskie oraz ciałem doradczym przy podejmowaniu strategicznych decyzji dotyczących zarządzania Marką Lubelskie. W skład Kapituły wchodzą osoby zaufania publicznego, specjaliści w dziedzinie gospodarki, ekonomii, zarządzania oraz przedstawiciele lokalnych mediów.

Marka Lubelskie – najważniejsze korzyści

Przedsiębiorstwom wytypowanym do udziału w projekcie przyznawane jest prawo wykorzystywania logotypu Marki Lubelskie, a w szczególności:

  • prawo oznaczania wytwarzanych produktów i usług logotypem Marki Lubelskie
  • prawo umieszczania logotypu Marki Lubelskie na terenie swojej siedziby
  • prawo zamieszczania logotypu Marki Lubelskie obok swojego logo, wraz
    z informacją o udziale w projekcie
  • prawo wykorzystywania logotypu Marki Lubelskie na wszelkich drukach i materiałach reklamowych, w tym również w przekazach reklamowych oraz narzędziach wykorzystywanych w stałej komunikacji z otoczeniem

Ponadto, laureaci projektu stają się członkami elitarnego grona Marki Lubelskie, dzięki któremu zyskują możliwość uczestniczenia w cyklicznych spotkaniach i konferencjach związanych z obszarem projektu, jak również promowani są w trakcie kampanii reklamowych Marki Lubelskie.

Dotychczas, w pięciu edycjach projektu, prawo posługiwania się logotypem Marki Lubelskie otrzymały 22 przedsiębiorstwa uznawane w regionie za profesjonalistów w swoich branżach.

Ogłoszenie kolejnych edycji projektu odbywa się raz w roku.

Szczegółowych informacji udzielają:

Martyna Gawryluk

Kancelaria Doradcza Synergia

Tel.: 501 425 248

e-mail: martyna@kancelaria-synergia.pl

Krzysztof Komorski

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego

Tel.: 81 44 16 749

e-mail: krzysztof.komorski@lubelskie.pl

www.marka.lubelskie.pl

 

Wynajem busa 9-osobowego – dlaczego warto się zdecydować?
Planując podróż ze swoimi przyjaciółmi lub organizując wyjazd służbowy, warto pomyśleć o wygodnym transporcie....
Kluczowe porady dla perfekcyjnych wakacji
Planowanie wakacji to ekscytujące doświadczenie, które może jednak przysporzyć wielu wyzwań. Aby zapewnić,...
Czy muszę znać hiszpański wybierając się do Hiszpanii?
Wybierając do Hiszpanii, pytanie o konieczność znajomości języka hiszpańskiego często się pojawia. Odpowiedź...
Wycieczka na Islandię - Co warto zobaczyć?
Islandia, kraj ognia i lodu, jest miejscem, które zachwyca swoją niezwykłą przyrodą i krajobrazami, jakich...
Wakacje All Inclusive LATO 2024 - Dlaczego warto zarezerwować już teraz?
Wakacje First Deal czy Last Minute? Planowanie wymarzonych wakacji to czasem wyjątkowe wyzwanie. Szukając...
Jak wybrać odpowiednią pojemność plecaka turystycznego?
Podróżowanie to pasja, która pozwala nam odkrywać nowe miejsca, poznawać różne kultury i tworzyć niezapomniane...