Lufthansa poleci do Aalborga i Reykjavíku

14 połączeń tygodniowo pomiędzy Frankfurtem i położonym na północy Danii Aalborgiem, 2 rejsy tygodniowo na trasie Frankfurt-Reykjavík.

Wraz z rozpoczęciem letniego rozkładu połączeń 2015 Lufthansa rozszerzy swoją ofertę. Od 29 marca przewoźnik uruchomi połączenia z Frankfurtu do Aalborga na Półwyspie Jutlandzkim w Danii – miasta będą połączone 14 rejsami w tygodniu. Ten ośrodek uniwersytecki będzie trzecim duńskim kierunkiem Lufthansy, po Kopenhadze i Billund. Przewoźnik uruchomi także dwa połączenia tygodniowo pomiędzy Frankfurtem i Reykjavíkiem (Islandia), które będą dostępne od 2 maja do 26 września 2015 roku.

Trasa do Aalborga będzie obsługiwana dwa razy dziennie Bombardierami CRJ900, które oferują 90 foteli w konfiguracji Klasy Biznes oraz ekonomicznej. Maszyna odleci z portu przesiadkowego Lufthansy codziennie o 8.25 rano (LH 844) oraz po południu o 16.10 (LH 846), wyląduje w Aalborgu odpowiednio o 10.05 i 17.50. Rejs powrotny zakończy się we Frankfurcie odpowiednio o 12.15 i 20.10.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy zaoferować naszym klientom połączenia z naszego portu przesiadkowego do kolejnych dwóch atrakcyjnych miast. Nowa trasa do Aalborga zapewni nam dostęp do północnej Danii, gdzie rozwija się biznes i mieszczą się ośrodki akademickie. Natomiast Reykjavík jest atrakcyjny zarówno dla pasażerów biznesowych, jak i turystów.” – powiedział Kay Kratky, członek Zarządu Lufthansy odpowiedzialny za operacje lotnicze i port przesiadkowy Frankfurt. „Nowe połączenia zaplanowano w takich sposób, aby zarówno nasi pasażerowie z Europy, jak i z Ameryki Pn. oraz Azji mieli zapewniony dogodne możliwości przesiadkowe we Frankfurcie.” – dodał.

Aalborg jest czwartym co do wielkości miastem w Danii, z liczbą ok. 120 tysięcy mieszkańców. Jest usytuowany nad cieśniną Limfjord łączącą miasto z Morzem Bałtyckim odległym o ok. 35 km. W porcie rozwija się przemysł chemiczny, metalowy i tekstylny oraz stoczniowy. Region stał się w ostatnich latach także hubem dla zaawansowanego technologicznie przemysłu maszynowego. Najbardziej znanym na świecie produktem z tego regionu jest napój wysokoprocentowy Aalborg Akvavit, w skrócie Aalborger.

Trasa Frankfurt-Reykjavík będzie obsługiwana w czwartki i soboty Airbusem A319, na pokładzie którego znajduje się 138 foteli w konfiguracji Klasy Biznes i ekonomicznej. Rejs LH 856 z Frankfurtu jest zaplanowany w godzinach porannych, maszyna doleci na miejsce około południa. Rejs powrotny LH 857 zakończy się we Frankfurcie wczesnym wieczorem. Najbardziej wysunięta na północ europejska stolica stanowi centrum kulturalne i biznesowe Islandii. Miasto jest punktem startowym wypraw w atrakcyjne rejony z pięknymi lodowcami i krajobrazem wulkanicznym.  Turystyka jest drugim najważniejszym sektorem gospodarki Islandii, szczególnie latem.

Szczegóły dotyczące nowych tras:

 

Frankfurt–Aalborg (Dania)

Lotniska/

Kod lotniska/

Strefa czasowa (lato)

– Frankfurt, Terminal 1 (FRA); UTC +2 godziny

– Aalborg (AAL); UTC +2 godziny

 

Rozkład połączeń

(wszystkie informacje w czasie lokalnym; czas letni)

Nowy od 29 marca 2015

 

LH 844         Frankfurt 8.25 a.m. – Aalborg 10.05 a.m.

LH 845         Aalborg 10.45 a.m. – Frankfurt 12.25 p.m.

 

LH 846       Frankfurt 4.10 p.m. – Aalborg 5.50 p.m.

LH 847       Aalborg 6.30 p.m. – Frankfurt 8.10 p.m.

 

Czas podróży
(średni)

1:40

 

Odległość

790 km (491 mil) 

 

Typ maszyny

 

 

Bombardier CRJ900
(90 foteli w konfiguracji Klasy Biznes i ekonomicznej)

 

 

Frankfurt–Reykjavík (Islandia)

 

Lotniska/

Kod lotniska/

Strefa czasowa (lato)

– Frankfurt, Terminal 1 (FRA); UTC +2 godziny

– Reykjavík (KEF); UTC +0 godzin

 

Rozkład połączeń

(wszystkie informacje w czasie lokalnym; czas letni)

Nowy od 2 maja 2015

 

LH 856         Frankfurt 10.10 a.m. – Reykjavík 12.00 p.m. (VT4)

LH 856         Frankfurt 10.25 a.m. – Reykjavík 12.15 p.m. (VT6)

 

LH 857         Reykjavík 1.50 p.m. – Frankfurt 7.30 p.m. (VT4&6)

 

 

Czas podróży
(średni)

3:50

 

Odległość

2,399 km (1,491 mil) 

 

Typ maszyny

 

 

Airbus A319
(138 foteli w konfiguracji Klasy Biznes i ekonomicznej)

 

 
PR

Świat staje otworem
Dzięki wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku granice otworzyły się i wreszcie można było...
Cudze chwalicie, swego nie znacie
To proste ludowe przysłowie nadal nie trafia do wielu Polaków. Dziś, w czasach globalizacji, wielu z...