Kryteria wyboru usługodawcy hostingowego

Jaki jest najważniejszy element usług wirtualnych, które odpowiadają za całość firmowego serwisu WWW? Wbrew pozorom nie jest to firmowa strona WWW, ani domena, która do tej strony prowadzi. Kluczowe znaczenie odgrywa serwer. Dlatego też wybór jego dostawcy musi być trafny.
Hosting stanowi platformę pozwalającą zaistnieć w Internecie. Zamieszczane są na nim pliki, które tworzą serwis WWW przedsiębiorstwa. Również poczta elektroniczna, bez której żadne biuro podróży nie jest w stanie funkcjonować, a która nie może działać stabilnie, jeżeli nie jest oparta na wysokiej klasy serwerze. Poza tym potencjał hostingu coraz częściej jest wykorzystywany jest do archiwizowanie oraz udostępniania plików i dokumentów. Rola, jaką pełni serwer, jest naprawdę trudna do przecenienia. Ważne jest więc, aby zainwestowane środki zapewniły usługę najwyższej jakości, która pozwoli spokojnie myśleć o realizacji zadań firmy i jej rozwoju. To, czy tak będzie, zależy głównie od wyboru dostawcy usługi, czyli hostingodawcy.
Co należy wiedzieć?
Podstawowe informacje na temat firmy świadczącej usługi hostingowe, które warto sprawdzić, to jej pozycja na rynku oraz liczba obsługiwanych klientów. Wysokie wyniki gwarantują, że usługi świadczone są na odpowiednio wysokim poziomie, zarówno jak chodzi o bezawaryjność oraz bezpieczeństwo usług, jak i podejście do klienta. Tylko najwięksi usługodawcy hostingowi gwarantują profesjonalną infrastrukturę techniczną oraz personel, który zajmuje się utrzymaniem usług. Mniejsze firmy w większości są pośrednikami, którzy dzierżawią serwery u większych hostingodawców. Duże firmy hostingowe posiadają także zazwyczaj własne data center, czyli centrum, w którym utrzymywane jest całe zaplecze technologiczne (łącza telekomunikacyjne, serwery itp.), które jest nadzorowane przez całą dobę. Jest to pełne zabezpieczenie danych, które znajdują się na serwerach. Na bezpieczeństwo hostingu przekłada się również stosowanie różnego rodzaju filtrów (antyspamowych i antywirusowych) oraz regularne wykonywanie kopii bezpieczeństwa (przynajmniej raz na dobę, jak ma to miejsce np. w serwisie nazwa.pl). W przypadku małych firm, niska cena serwera idzie często w parze z brakami na poziomie technologicznym i w kwestiach bezpieczeństwa. Cennym źródłem informacji o usługodawcy są m.in. fora zawierające opinie dotychczasowych użytkowników.
Nasz Klient – nasz Pan !/?
Najważniejsze może okazać się to, czy sprawnie odbywa się realizacja wszelkich uwag i zapytań kierowanych do hostingodawcy przez klientów. W jaki sposób jednak można to przewidzieć? Nie można, ale możliwe jest wyciągnięcie wniosków na podstawie kilku przesłanek. Po pierwsze ważne jest, czy usługodawca dysponuje profesjonalnym Biurem Obsługi Klienta. Przeszkoleni pracownicy mają za zadanie nie tylko pomagać klientom w przypadku trudności, ale także odpowiadać na zapytania, wyjaśniając kwestie związane z świadczonymi usługami.
Po drugie – ważny jest sposób, w jaki odbywa się kontakt z BOK. Im więcej kanałów komunikacji tym lepiej. Obowiązkowo powinien to być e-mail oraz telefon, warto jednak sprawdzić czy możliwe jest kontakt bezpośredni oraz bardzo wygodny livechat. Bez względu na sposób komunikowania się, ze względów bezpieczeństwa usług ważne jest, aby usługodawca dokonywał weryfikacji, czy osoba podająca się za Abonenta usługi, rzeczywiście nim jest.
Po trzecie – to czy usługodawca dba o wygodę i łatwość korzystania ze swoich usług widać także na jego stronie WWW. Powinna ona zawierać rzetelny system pomocy, w którym Klient może z łatwością odnaleźć wskazówki dotyczące konfiguracji usług oraz posługiwania się narzędziami udostępnianymi przez usługodawcę. Co do samego oprogramowania ważną informacją jest to, czy jest ono autorskie. Jeżeli tak, to jest to gwarancja stałego aktualizowania i ulepszania aplikacji. Często wynika ono z uwag których źródłem są klienci. W ten sposób narzędzia stają się wygodniejsze w obsłudze i bardziej funkcjonalne.
Uwaga! Promocja!
Najczęściej serwer jest zamawiany na warunkach promocyjnych. Trudno się temu dziwić wiele ofert jest bardzo korzystnych i pozwalają firmie zaoszczędzić, co jest mocnym argumentem zwłaszcza w początkowym etapie działalności. Wystarczy wskazać przykład serwisu nazwa.pl, gdzie regularna cena serwerów Active wynosi 300 złotych za rok. Usługodawca umożliwia jednak ich półroczny test za darmo. Możliwe jest również skorzystanie z kodów rabatowych zawartych m.in. na Blogu NetArt obniżających cenę usługi o 90%.
Jednak nie wszyscy usługodawcy grają fair-play. Zdarza się, że niektórzy stosują zapisy, które nakładają na klienta obowiązek przedłużenia usługi. Nieświadoma firma może wtedy liczyć się z dodatkowymi kosztami. Dlatego obowiązkowym krokiem jest zapoznanie się zarówno z regulaminem samej promocji, jak i regulaminem świadczenia usług. Powinny być one łatwo dostępne na stronie usługodawcy. Nie zajmuje to wiele czasu, a może zaoszczędzić nieprzyjemnych doświadczeń. Ponadto regulamin usług jest nieocenionym źródłem wiedzy na temat samego usługodawcy, z którym współpraca może trwać nawet kilka lat. Wystąpienie zapisów, które budzą wątpliwości natury etyczno-prawnej może być dobrym powodem do zastanowienia się, czy warto się z nim wiązać. Co jeszcze można znaleźć w regulaminie, a właściwie co powinno się w nim znaleźć? Przede wszystkim czytelna informacja na temat postępowania reklamacyjnego oraz tzw. SLA czyli informacja o dostępności usługi w skali roku (w serwisie nazwa.pl jest to poziom rzędu 99.9%).
Serwer WWW to niezbędne narzędzie pracy w biurze podróży. Jego zakup trwa kilka minut, warto jednak więcej czasu poświęcić właściwemu doborowi usługi oraz hostingodawcy, u którego dokonamy jej zakupu. Jeśli serwer będzie działał bezawaryjnie, to klienci zawsze bez problemu będą mogli zapoznać się z ofertą firmy, skontaktować się z nią za pośrednictwem poczty e-mail, a także złożyć zamówienie na stronie WWW. Usprawni to komunikację na linii klient – firma. Dobrze dobrany serwer to inwestycja, która procentuje zadowoleniem klientów firmy. Przekłada się to na korzyść finansową i wizerunkową przedsiębiorstwa.
 
Autor: Daniel Kotyras – marketingowiec, autor kilkudziesięciu publikacji na temat komunikacji marketingowej w najważniejszych polskich dziennikach, tygodnikach oraz miesięcznikach gospodarczych i branżowych. Obecnie – Dyrektor ds. Marketingu i PR w NetArt (www.nazwa.pl). Firma jest liderem rynku rejestracji domen i hostingu, zapewniając od 1997 roku kompleksową obsługę klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. NetArt posiada 30 % udziału w polskim rynku usług IT, obsługuje ponad 300 tys. Klientów oraz 500 tys. domen. Został także wyróżniony Godłem „Firma Przyjazna Klientowi”.

Źródło: PR

http://www.nazwa.pl/

http://www.netart.pl/

Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Dlaczego warto znać język Bliskiego Wschodu? Korzyści z nauki języka arabskiego
Region Bliskiego Wschodu jest niezwykle ważny w kontekście geopolitycznym – jego szybki rozwój,...
Doskonały towarzysz podczas przygód na świeżym powietrzu: Plecak nieprzemakalny
Jeśli uwielbiasz spędzać czas na łonie natury, wiesz jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, które zapewni...
Wynajem busa 9-osobowego – dlaczego warto się zdecydować?
Planując podróż ze swoimi przyjaciółmi lub organizując wyjazd służbowy, warto pomyśleć o wygodnym transporcie....
Kluczowe porady dla perfekcyjnych wakacji
Planowanie wakacji to ekscytujące doświadczenie, które może jednak przysporzyć wielu wyzwań. Aby zapewnić,...
Czy muszę znać hiszpański wybierając się do Hiszpanii?
Wybierając do Hiszpanii, pytanie o konieczność znajomości języka hiszpańskiego często się pojawia. Odpowiedź...