Kraków pozna prawie 150 milionów ludzi, dzięki CNN Wawel zobaczą nawet w Afryce!
Od poniedziałku trzydziesto- sekundowy spot o Krakowie jest nadawany w krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. To Urząd Miasta zapłacił za reklamówkę amerykańskiej telewizji CNN aż 200 tysięcy dolarów! Czy to pieniądze wyrzucone w błoto, czy raczej nowoczesna forma reklamy przekonamy się w przyszłości.
Ten krótki film ilustrowany jazzową muzyką przedstawia w migawkach miasto i dziejące się w nim wydarzenia. Zdjęcia Rynku Głównego, Kościoła Mariackiego, ołtarza Wita Stwosza i Teatru Słowackiego przeplatane są obrazami z koncertów i festiwali. Przejeżdża dorożka, małe dziecko karmi gołębie, malarze sprzedają obrazy pod Bramą Floriańską, studenci zachęcają do nauki na Uniwersytecie.
Film zrobiony został w Londynie przez specjalistów z CNN na zamówienia władz Krakowa. Skierowany jest nie tylko do turystów, ale też do tych, którzy zamierzają, nawet w czasie kryzysu, założyć w Krakowie swoje firmy.
Władze miasta twierdzą, że pierwszy kwartał roku to najlepszy czas na wypuszczenie spotu. A dlaczego, bo ludzie już zastanawiają się, gdzie pojechać na wakacje.
Źródło: polskatimes