Wydawać by się mogło, że w czasach, w których wszystko można załatwić mailowo lub telefonicznie, nikt nie będzie chciał marnować cennego czasu na podróże, tym bardziej te dalekie za ocean, by wziąć udział w międzynarodowych targach. Przecież ofertę, w przypadku wystawcy, można równie dobrze zaprezentować na firmowej stronie internetowej. Również zarówno odwiedzający, jak i buyer mogą sprawdzić strony internetowe wystawców. Gdzie więc sens? Gdzie logika?
Odpowiedź jest prosta. W biznesie, tak jak w życiu, liczą się relacje. Spotkanie twarzą w twarz w potencjalnym klientem lub inwestorem można porównać do… pierwszej randki. Oczywiście w obydwu przypadkach da się wykonać wszystko zdalnie, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, ale mówiąc wprost – to nie to samo. Jeśli chcemy wywrzeć naprawdę pozytywne wrażenie, najlepiej zrobimy to w miejscu, w którym będziemy mogli oddziaływać na wszystkie zmysły drugiej osoby (w przypadku randki) lub zwiedzających (w przypadku międzynarodowych targów).
Dobra organizacja kluczem do sukcesu
Już sam udział w międzynarodowych targach, nie mówiąc o zupełnym debiucie na tego typu imprezie, jest czymś ogromnie stresującym i wymagającym drobiazgowych oraz kilkumiesięcznych przygotowań. I o ile przedsiębiorcy nie mają z reguły problemów z profesjonalnym zaprezentowaniem swojej oferty bądź merytorycznym przygotowaniem do udziału w targach jako buyer lub odwiedzający, to cała logistyka wraz z masą prozaicznych, ale istotnych czynności typu rejestracja udziału na targach (jako wystawca, buyer lub odwiedzający), zakup kart wstępu, przelot, transfery, zakwaterowanie, wyżywienie, najprzeróżniejsze inne rezerwacje czy wreszcie organizacja czasu wolnego jest bądź traktowana po macoszemu, bądź niemal zupełnie pomijana (zgodnie z niepisaną zasadą, że „jakoś to będzie”). Niestety, często kończy się jeśli nie totalną katastrofą, to… nadmiernymi wydatkami, ponieważ osoby nie mające doświadczenia w organizacji tak skomplikowanych operacji, nie potrafią optymalizować kosztów. Często nawet nie wiedzą, że za wiele rzeczy po prostu przepłacają.
Organizacja wyjazdu na targi
Jak zatem najlepiej zorganizować wyjazd na międzynarodowe targi? Wystarczy zrobić dwie rzeczy. Po pierwsze, w przypadku wystawcy – przygotować swoją prezentację najlepiej jak potrafimy, natomiast w przypadku odwiedzających i buyer – przygotować się merytorycznie do udziału w targach. Po drugie, zaangażować do współpracy wyspecjalizowaną i sprawdzoną firmę, która zajmie się całą resztą. A po trzecie (wiem, miały być tylko dwa punkty) – solidnie wypocząć przed imprezą targową. Spełnienie tych trzech warunków daje prawie 100-procentową gwarancję sukcesu.
Jeśli więc Wasza firma przymierza się do debiutu na międzynarodowych targach, bądź też ma przykre doświadczenia związane z udziałem na tego rodzaju imprezach lub po prostu – nie ma czasu, ani możliwości, ani umiejętności, by zająć się organizacją takiego przedsięwzięcia, warto poprosić o pomoc profesjonalistów z Cortina Travel, którzy wspierają przedsiębiorców w tym zakresie już od 25 lat. Więcej informacji na ten temat oraz wybrane przykłady targów, na których zaprezentowali się klienci tejże firmy, mogą Państwo znaleźć pod linkami :
http://cortinatravel.pl/news/wyjazd-firmowy-na-targi-odziezowe-paryz
http://cortinatravel.pl/news/targi-world-dairy-expo-madison-wyjazd-firmowy
http://cortinatravel.pl/news/wyjazd-grupowy-targi-weftec-chicago