Izba Gospodarcza Turystyki Medycznej na rok 2010

W 2009 roku głównym zadaniem Izby Gospodarczej Turystyki Medycznej było zidentyfikowanie rynku turystyki medycznej w Polsce oraz nawiązanie współpracy z partnerami, którzy wsparliby promocyjne działania Izby na rynku międzynarodowym. W lutym 2009 roku za pośrednictwem Pani Poseł Anny Zielińskiej – Głębockiej Izba wystosowała interpelację poselską do Ministra Sportu i Turystyki
w sprawie zagadnienia turystyki medycznej. Z otrzymanej odpowiedzi wynikało, że turystyka medyczna jest jednym z celów polityki turystycznej państwa zapisanych w „Kierunkach rozwoju turystyki do 2015 roku”.

Obecnie Izba wchodzi w nowy rozdział działalności polegającej na promocji polskich usług medycznych na rynkach zagranicznych. Rok 2010 będzie pierwszym rokiem, w którym Polska zaprezentuje się na rynkach międzynarodowych jako solidny i coraz bardziej liczący się dostawca usług medycznych.

Opracowanie jednolitych zasad funkcjonowania rynku turystyki medycznej oraz przekazanie jednolitej informacji pacjentom zagranicznym o placówkach medycznych i jakości usług medycznych w Polsce to podstawowe cele Izby Gospodarczej Turystyki Medycznej na rok 2010.

Na podstawie analizy zapotrzebowania na usługi medyczne na rynkach zagranicznych otrzymanej  z Polskiej Organizacji Turystycznej Izba opracowała kierunki promocji turystyki medycznej.
W pierwszym etapie działania promocyjne skupią się na rynku Unii Europejskiej, gdzie zapotrzebowanie na usługi medyczne jest duże.

Już w kwietniu 2010 r. Izba wraz z polskimi przedsiębiorcami będzie uczestniczyć na targach turystyki medycznej w Londynie: Health & Medical Tourism Show London. To największe w Europie wydarzenie dotyczące turystyki medycznej odbędzie się w dniach 17-18 kwietnia 2010 roku. Firmy, które zgłoszą swój udział w targach są objęte przez Izbę Gospodarczą Turystyki Medycznej specjalnym programem, który umożliwia stanie się uczestnikiem tej prestiżowej imprezy na preferencyjnych warunkach.

Rynkami na których Izba chce mocniej zaistnieć są także: rynek niemiecki i skandynawski. Pacjenci z Niemiec, Szwecji, Norwegii i Danii już dziś chętnie korzystają z polskich usług medycznych, sanatoryjnych i rehabilitacyjnych. W tym celu Izba planuje otworzyć przedstawicielstwa na rynku brytyjskim i niemieckim.

Izba będzie starała się otrzymać wsparcie na zagraniczną działalność promocyjną z budżetu poszczególnych ministerstw i agend rządowych, a także samorządów poszczególnych miast. Obecnie trwają prace nad opracowaniem dokumentacji dotyczącej zakwalifikowania branży turystyki medycznej jako branży eksportującej usługę medyczną.” – mówi Artur Gosk, Prezes Izby Gospodarczej Turystyki Medycznej. „Plany na rok 2010 są ambitne mam nadzieję, że uda nam się je w pełni zrealizować.” – dodaje Artur Gosk.

Izba Gospodarcza Turystyki Medycznej utworzona została w październiku 2008 r. przez podmioty działające w branży turystyczno – medycznej w celu reprezentowania interesów gospodarczych swoich członków wobec krajowych organów państwowych, samorządowych i społecznych oraz instytucji naukowych i gospodarczych, a także zagranicznych organów i instytucji.

Nasza działalność została zauważona poprzez liczne publikacje w prasie biznesowej, medycznej oraz stacje telewizyjne, co należy odbierać pozytywnie w kontekście zmian jakie zachodzą na globalnym rynku usług medycznych.” – mówi Artur Gosk.

Izba prowadzi portal „treatmentinpoland” skierowany do klientów-pacjentów zagranicznych zainteresowanych leczeniem, zabiegami medycznymi lub upiększającymi. Strona www.treatmentinpoland.com zawiera bazę placówek gotowych do przyjmowania pacjentów
z zagranicy.
Strona Izby: www.igtm.pl

Komfortowy nocleg nad morzem z wyżywieniem: Odkryj uroki Trzęsacza
Wakacje nad morzem to marzenie wielu osób, które pragną oderwać się od codzienności i cieszyć się błogim...
5 Europejskich Destynacji na tani kilkudniowy wyjazd
Podróże po Europie nie muszą być drogie, nawet jeśli planujesz kilkudniową wycieczkę bez długiego urlopu....
Concordia Design. Nowoczesne centrum kreatywności i biznesu w Poznaniu
Concordia Design, zlokalizowane w sercu Poznania, to unikalne miejsce, które łączy funkcje centrum konferencyjnego,...
Wymarzone wakacje nad morzem
Wyjazd nad morze to ważne wydarzenie dla wszystkich. Zarówno dla rodzin z dziećmi jak też i osób samotnych....
Majówkowe wyprawy – co warto zapakować do plecaka?
Majówka sprzyja wyprawom w mniej i bardziej znane miejsca. Chętnie zabieramy na urlop całą rodzinę lub...
Jaki hotel w centrum Krakowa wybrać?
Kraków to miasto, które zachwyca swoją historią i kulturą, przyciągając turystów z całego świata. W sercu...