IV GREMIUM EKSPERTÓW TURYSTYKI

24 –26 listopada 2008r. – Poznań Hotel ANDERSIA  

„TURYSTYKA JAKO CZYNNIK WZROSTU KONKURENCYJNOŚCI REGIONÓW W DOBIE GLOBALIZACJI”
 

Pierwsza część Gremium /24 listopada/ poświęcona będzie warsztatowi branżowo-naukowemu, podczas którego przewiduje się wystąpienia przedstawicieli administracji państwowej oraz czołowych przedstawicieli świata praktyki i nauki a następnie przeprowadzenie sesji dyskusyjnych na tematy najbardziej istotne dla rozwoju sektora turystyki w Polsce.

W związku z tym zwracamy się do wszystkich zainteresowanych osób i instytucji z prośbąo przedstawienie tematów, które powinny zostać omówione podczas części branżowejGremium.Jednocześnie prosimy o zgłaszanie propozycji tematów referatów branżowych, którezostaną wygłoszone podczas konferencji i zamieszczone w publikacji książkowej.
Dzień I: 24. listopada 2008 /poniedziałek/
Otwarcie IV GREMIUM EKSPERTÓW TURYSTYKI
FORUM REGIONÓW – warsztat branżowo-naukowy
Wystąpienia programowe wg bloków tematycznych.
Dzień II: 25. listopada 2008 /wtorek/
Czynniki wpływające na konkurencyjność regionów turystycznych – analiza zasobów.
Sposoby zwiększania konkurencyjności regionów i mierzenie efektów wzrostu
konkurencyjności (możliwości generowania ruchu turystycznego oraz przyciągania
inwestorów).
Wystąpienia programowe wg bloków tematycznych.
Dzień III: 26. listopada 2008 /środa/
Efektywność przedsiębiorstw turystycznych jako podstawa konkurencyjności
regionów.
Wystąpienia programowe wg bloków tematycznych.
 
Biorąc pod uwagę powyższe rozważania proponujemy trzy sekcje tematyczne GREMIUM:
I.            Czynniki wpływające na konkurencyjność regionów turystycznych – analiza zasobów:
1.       Sposoby tworzenia nowych produktów turystycznych.
2.       Atrakcyjność regionów – walory turystyczne.
3.       Zasoby regionów – kapitał społeczny, infrastruktura.
4.       Rola mieszkańców, stan i ochrona środowiska jako aspekty rozwoju zrównoważonego.
5.       Relacje regionu z otoczeniem (otoczenie biznesowe).
II.      Sposoby zwiększania konkurencyjności regionów i mierzenie efektów wzrostu konkurencyjności (możliwości generowania ruchu turystycznego oraz przyciągania inwestorów):
1.       Tworzenie strategii rozwoju regionów (w tym turystyki).
2.       Pobudzanie przedsiębiorczości lokalnej i innowacyjności.
3.       Działania zmierzające do poprawy jakości świadczonych usług.
4.       Pozyskiwanie funduszy unijnych w regionach turystycznych.
5.       Zwiększanie bazy materialnej do świadczenia usług.
6.       Mierzenie przepływów finansowych i efektów mnożnikowych w skali regionów.
III.      Efektywność przedsiębiorstw turystycznych jako podstawa konkurencyjności regionów:
1.       Tworzenie „klimatu inwestycyjnego”.
2.       Podnoszenie atrakcyjności inwestycyjnej regionów.
3.       Analiza efektywności działalności operacyjnej przedsiębiorstw świadczących usługi turystyczne.
4.       Partnerstwo i współpraca przedsiębiorstw, samorządów i organizacji pozarządowych w tworzeniu i promocji produktu turystycznego (ROT-y i LOT-y).
5.       Mierzenie efektywności inwestycji dokonywanych przez przedsiębiorstwa.
 
 
-Podczas kolejnych dwóch dni, w trzech sekcjach tematycznych, proponujemy wygłoszenie 25 referatów, z czego minimum 5 chcielibyśmy zarezerwować dla przedstawicieli praktyki gospodarczej. Cechą wszystkich referatów powinna być:
           aplikacyjność (możliwość zastosowania);
           ciekawie sformułowana metodologia badań;
           sprecyzowane wnioski
-Przewiduje się wydanie recenzowanej publikacji książkowej przed rozpoczęciem Gremium. W publikacji znajdą się referaty branżowe i naukowe dotyczące tematyki obrad i dopuszczone do Gremium.
-Wszystkie referaty zostaną poddane recenzji. Ze względu na objętość publikacji zastrzegamy sobie prawo ograniczenia ilości referatów dopuszczonych do druku.
-Referaty będą recenzowane przez członków Rady Naukowej. Przewidujemy powołać
w skład Rady Naukowej następujące osoby – profesorowie: Jędrzejczyk, Zdebski, Rapacz, Wodejko, Liszewski, Gołembski).
-W trakcie konferencji planuje się aktywizowanie pracy Naukowo – Branżowego Zespołu Turystyki, który tworzyć powinni przedstawiciele świata nauki oraz sektora branży turystycznej. Głównymi zadaniami tego zespołu powinna być koordynacja współpracy środowiska naukowego turystyki z branżą turystyczną w Polsce oraz pomoc i współpraca z organami zarządzającymi turystyką w Polsce w szczególności Departamentem Turystyki MSiT, POT.
-Chcielibyśmy, aby owocem Gremium było sformułowanie tematów badawczych, które mogłyby być realizowane przez międzyuczelniane zespoły badawcze.
UWAGA!
Zapraszamy wszystkich do przedstawiania swoich uwag i propozycji dotyczących zarówno formuły jak i programu IV GREMIUM EKSPERTÓW TURYSTYKI.
Zapraszamy do współpracy!
 
Komfortowy nocleg nad morzem z wyżywieniem: Odkryj uroki Trzęsacza
Wakacje nad morzem to marzenie wielu osób, które pragną oderwać się od codzienności i cieszyć się błogim...
5 Europejskich Destynacji na tani kilkudniowy wyjazd
Podróże po Europie nie muszą być drogie, nawet jeśli planujesz kilkudniową wycieczkę bez długiego urlopu....
Concordia Design. Nowoczesne centrum kreatywności i biznesu w Poznaniu
Concordia Design, zlokalizowane w sercu Poznania, to unikalne miejsce, które łączy funkcje centrum konferencyjnego,...
Wymarzone wakacje nad morzem
Wyjazd nad morze to ważne wydarzenie dla wszystkich. Zarówno dla rodzin z dziećmi jak też i osób samotnych....
Majówkowe wyprawy – co warto zapakować do plecaka?
Majówka sprzyja wyprawom w mniej i bardziej znane miejsca. Chętnie zabieramy na urlop całą rodzinę lub...
Jaki hotel w centrum Krakowa wybrać?
Kraków to miasto, które zachwyca swoją historią i kulturą, przyciągając turystów z całego świata. W sercu...