Województwo Świętokrzyskie zdobyło Grand Prix Festiwalu Promocji Miast i Regionów. W prestiżowym konkursie Złote Formaty Świętokrzyskie pokonało województwa Śląskie i Małopolskie oraz Poznań.
Podczas wczorajszej uroczystej Gali w hotelu Sheraton w Warszawie ogłoszono zwycięzców tegorocznych Złotych Formatów. Grand Prix Festiwalu i zarazem pierwsze miejsce w kategorii Działalność Promocyjna zdobyło Województwo Świętokrzyskie. Jury doceniło działania podejmowane przez Regionalną Organizację Turystyczną Województwa Świętokrzyskiego przy współpracy z Samorządem Województwa na przestrzeni ostatnich trzech lat.
„Jesteśmy bardzo dumni z tej prestiżowej nagrody” – mówi Adam Jarubas, marszałek Województwa Świętokrzyskiego. „Dbaliśmy o to, aby całokształt naszej aktywności promocyjnej był spójny, starannie planowaliśmy i konsekwentnie realizowaliśmy wszystkie działania. Jest nam niezmiernie miło z uznania jury, traktujemy je jako dodatkową mobilizację na przyszłość”.
W ramach działań promocyjnych realizowana jest kampania prowadzona pod hasłem „Świętokrzyskie czaruje – poleć na weekend”, mająca na celu wyeksponowanie magii i uroku regionu oraz wypromowanie symbolu województwa – Czarownicy. Postać Czarownicy stała się klamrą działań reklamowych i została skutecznie skojarzona z regionem. Działania wizerunkowe, w tym emisja spotów telewizyjnych i kampania billboardowa prezentowały największe, choć często niedoceniane atrakcje turystyczne regionu. Ważny element kampanii stanowiły równoczesne działania online i offline oraz niestandardowe eventy. Warto wymienić choćby deszcz mioteł w Warszawie, czy wirusową kampanię bożonarodzeniową z udziałem gwiazd – Magiczne Życzenia. Jurorzy konkursu przyznając Grand Prix docenili nie tylko kreatywność i rozmach projektów Świętokrzyskiego, ale przede wszystkim skuteczność i efektywność podejmowanych działań.
W finale konkursu kampania województwa świętokrzyskiego pokonała m.in. Poznań oraz projekty „Kulturalna Małopolska” i kampanię „Śląskie. Pozytywna Energia”. Oprócz statuetki Złotego Formatu, która powędrowała w ręce Marszałka Województwa Adama Jarubasa, Świętokrzyskie otrzymało nagrody w postaci outdoorowej kampanii reklamowej o wartości 130 tys., nagrodę specjalną miesięcznika ELLE oraz wyróżnienie Polskiej Organizacji Turystycznej.
Więcej o nominacjach i samym Festiwalu można przeczytać na stronie: www.outdoordlamiast.pl/festiwal/ oraz www.swietokrzyskie.travel/