Google wie który nocleg nam się spodoba? Pozycjonowanie w branży

Przy organizowaniu wyjazdów rekreacyjnych i służbowych chętnie korzystamy z Internetu – przeglądamy bazę noclegową i gastronomiczną, szukamy ciekawych miejsc, możliwości dojazdu itp. Sporym udogodnieniem jest to, że tego typu usługi można wykupić drogą internetową.

                        

Branża turystyczna doskonale zdaje sobie sprawę z tego, iż Internet jest doskonałym narzędziem marketingowym umożliwiającym zwiększenie efektywności sprzedaży. Różne agencje turystyczne, hotele, pensjonaty etc. posiadają swoje własne strony www stanowiące ich nowoczesne wizytówki. Sama witryna to jednak za mało – trzeba jeszcze postarać się o to, aby była widoczna w sieci. Niezbędne jest zatem pozycjonowanie, którego celem jest zapewnienie jej możliwie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Nie zaszkodzi jeszcze przy tej sposobności przypomnieć, iż optymalizacja stron internetowych jest przeprowadzana pod kątem wyszukiwarki Google, ponieważ to właśnie z niej użytkownicy na całym świecie korzystają najczęściej.

O skuteczności pozycjonowania – jak czytamy na stronie http://www.eactive.pl/pozycjonowanie/ – decyduje wiele czynników. Jednym z tych najistotniejszych jest odpowiedni dobór fraz kluczowych oraz działań, które zapewnią stronie jedną z topowych pozycji w wynikach wyszukiwania. Od tego czy dana fraza została dobrze wypozycjonowana zależy to jaką pozycję osiąga dana strona. Tak więc jeśli użytkownika interesują np. noclegi w Krakowie, wpisuje on w oknie wyszukiwarki „noclegi kraków”. Wyniki wyszukiwania, które ukazują się jego oczom niekoniecznie muszą stanowić najlepszą akurat dla niego ofertę – są one po prostu efektem dobrze wypozycjonowanych słów kluczowych. Tutaj istotna uwaga – liczy się tak naprawdę tylko pierwsza strona z wynikami wyszukiwania. Kolejne są przeglądane przez niewielu internautów. Dlaczego? Wynika to m. in. z lenistwa oraz przekonania, że to, co wyszukiwarka pokazuje w pierwszej kolejności to najlepsze i najstaranniej wyselekcjonowane oferty. Przedstawiciele branży turystycznej powinni mieć na uwadze jeszcze jedną kwestię, która na chwilę obecną mocno wpływa na wyniki wyszukiwania. Mowa w tym momencie o tzw. geolokalizacji. Wyszukiwarka Google uwzględnia IP komputera użytkownika bądź lokalizuje go w oparciu o GPS, jeśli korzysta on z urządzeń mobilnych. Na tej podstawie dobiera wyniki wyszukiwania – oczywiście z uwzględnieniem fraz kluczowych. Im lepiej zostały one wypozycjonowane, tym większa szansa na to, że ten, a nie inny wynik zainteresuje potencjalnego klienta.

grafika: fotolia.pl

Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Dlaczego warto znać język Bliskiego Wschodu? Korzyści z nauki języka arabskiego
Region Bliskiego Wschodu jest niezwykle ważny w kontekście geopolitycznym – jego szybki rozwój,...
Doskonały towarzysz podczas przygód na świeżym powietrzu: Plecak nieprzemakalny
Jeśli uwielbiasz spędzać czas na łonie natury, wiesz jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, które zapewni...
Wynajem busa 9-osobowego – dlaczego warto się zdecydować?
Planując podróż ze swoimi przyjaciółmi lub organizując wyjazd służbowy, warto pomyśleć o wygodnym transporcie....
Kluczowe porady dla perfekcyjnych wakacji
Planowanie wakacji to ekscytujące doświadczenie, które może jednak przysporzyć wielu wyzwań. Aby zapewnić,...
Czy muszę znać hiszpański wybierając się do Hiszpanii?
Wybierając do Hiszpanii, pytanie o konieczność znajomości języka hiszpańskiego często się pojawia. Odpowiedź...