Eskadra PUBLICA wsparła największe wydarzenie pasyjne na świecie

Eskadra PUBLICA była odpowiedzialna za komunikację medialną wokół projektu Poznańskiego Misterium Męki Pańskiej, które w tym roku, 16 kwietnia 2011, po raz pierwszy odbyło się w Warszawie. Działania agencji przyniosły godne efekty – prawie 400 publikacji w prasie i internecie oraz ponad 150 emisji w radiu i telewizji. O wydarzeniu pisali i mówili praktycznie wszyscy.

Poznańskie Misterium Męki Pańskiej to jedno z największych widowisk pasyjnych na świecie. Organizowane jest w Poznaniu od 1998 roku. W tym roku organizatorzy po raz pierwszy zdecydowali się przenieść widowisko do Warszawy, na Tor Wyścigów Konnych na Służewcu. – Rozpromowanie wydarzenia nie było łatwe. W Poznaniu Misterium jest już doskonale znane. W Warszawie ludzie nie znali wcześniej ogromnej wartości tego niezwykłego spektaklu – mówi Ewa Kaczmarek, Client Service Director z agencji Eskadra PUBLICA. – Chcieliśmy z naszym przekazem trafić do jak największej grupy odbiorców. Wyzwaniem było dotarcie nie tylko do mediów katolickich, ale też i do ogólnotematycznych, w których do tej pory nie wspominano nic na temat Misterium. Takie media często pomijają tematy katolickie – dodaje. Cel agencja osiągnęła. W prasie i internecie ukazało się prawie 400 publikacji, w tym w najbardziej popularnych, opiniotwórczych tytułach (m.in. Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Polska The Times, Metro, Super Express, Fakt). O Misterium mówiono w stacjach radiowych (m.in. Polskie Radio, Radio Zet, Radio Dla Ciebie, Radio Maryja), a także w telewizji (m.in. TVP1, TVP2, TVP INFO, TVN, POLSAT, Religia TV).

Jestem bardzo zadowolony, że w tym roku zdecydowałem się zatrudnić agencję PR do pomocy i że była to właśnie Eskadra PUBLICA – wyznaje Artur Piotrowski, reżyser i organizator Poznańskiego Misterium Męki Pańskiej. – Przez 12 lat nie udało nam się zebrać tylu publikacji, ile PUBLICA pomogła nam wygenerować w 3 tygodnie.

Do kampanii wykorzystano także narzędzia marketingowe, popularne dla komercyjnych eventów, ale nietypowe, jak dla katolickiego wydarzenia. W Warszawie i okolicy zawisło 18 billboardów i 13 tysięcy plakatów zapowiadających Misterium Męki Pańskiej. Rozdano 70 tys. ulotek. Przygotowano spot promocyjny, który był następnie emitowany w co najmniej sześciu stacjach radiowych.

Praca przy Misterium Męki Pańskiej była przyjemnością – pełna wyzwań, niestandardowych działań, a przy tym skupiająca się na istotnych aspektach życia każdego człowieka. Miło jest być zaangażowanym w tak wielkie i znaczące wydarzenie. W trakcie realizacji projektu cały czas miałam poczucie, że robię coś naprawdę ważnego – dzieli się wrażeniami Ewa Zambrzycka-Rozner z Eskadry PUBLIKI, koordynator biura prasowego Misterium. – Jedyną trudnością była presja czasu. Do projektu zostaliśmy zatrudnieni na 3 tygodnie przed wydarzeniem. Ale i tę przeszkodę udało nam się zwycięsko pokonać. Klucz do sukcesu tkwi w dobrej organizacji pracy – dodaje z uśmiechem.

Na tegoroczne Misterium na Służewiecki Tor przybyło prawie 30 tys. osób. Organizatorzy już snują plany na przyszłoroczne Misterium Męki Pańskiej, które prawdopodobnie odbędzie się także w Warszawie.

Co warto zwiedzić na Mazowszu?
Mazowsze – serce Polski, to kraina niezwykłych kontrastów, gdzie nowoczesność spleciona jest z historią,...
Czym kierować się wybierając apartamenty na doby w Warszawie?
Wybór noclegu nie jest łatwy, tym bardziej, gdy dostępnych opcji jest bardzo wiele. Zawsze warto dokładnie...
Hotel Warszawa centrum ? Apartamenty hotelowe w sercu miasta
Apartament hotelowy zapewnia komfortowy wypoczynek w warunkach zbliżonych do domowych. Goście mają do...
Multimedialna mozaika krajobrazów Polski na TT Warsaw
Jedną z atrakcji 24. Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw będzie multimedialna strefa turystyczna...
Targi WorldHotel już jutro!
Już jutro rozpoczną się VI Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2013. W dniach...
Hotel od A do Z - wystawcy na Targach WorldHotel 2013
Podczas VI Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2013, które odbędą się...