Dzień Pasażera na lotniskach w całej Europie: czego może żądać pasażer za opóźniony lot lub zagubioną walizkę?

Już 4 lipca odbędzie się druga edycja akcji „Dzień Pasażera”, organizowanej przez Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net).

Tego dnia w 29 portach lotniczych na terenie 23 krajów Europy powstaną stoiska informacyjne dla pasażerów, na których eksperci z ECC-Net będą udzielać bezpłatnie porad m.in. o tym, jak uzyskać odszkodowanie za zagubiony przez przewoźnika bagaż, czy linie lotnicze powinny zapewnić bezpłatnie posiłek w razie opóźnienia lotu, jakiej rekompensaty można domagać się w przypadku odwołania lotu. W Polsce doradcy będą dyżurować na warszawskim Lotnisku Chopina, ulotki z praktycznymi informacjami otrzymają także pasażerowie w Porcie Lotniczym Wrocław.

U progu sezonu wakacyjnego chcemy przypomnieć pasażerom, czego mogą się domagać oczekując na opóźniony lot czy jak uzyskać odszkodowanie za zniszczony bagaż. Ze skarg, które do nas wpływają wynika, że nadal wielu a nich nie jest świadomych, jakie prawa im przysługują – mówi Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.

W Polsce stoisko informacyjne będzie otwarte na Lotnisku Chopina w godzinach 10.00 – 16.00. W tym czasie pasażerowie będą mogli uzyskać bezpłatnie porady prawne od ekspertów z Europejskiego Centrum Konsumenckiego i Urzędu Lotnictwa Cywilnego, ulotki z praktycznymi wskazówkami oraz wakacyjne gadżety. Akcję Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich wspierają patronatem honorowym Komisja Europejska oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Partnerami wydarzenia w Polsce są Urząd Lotnictwa Cywilnego oraz Port Lotniczy Wrocław. Patronem medialnym został magazyn National Geographic Traveler.

 

###

Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) należy do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ang. ECC-Net), służących pomocą konsumentom w całej UE. Europejskie centra konsumenckie bezpłatnie informują konsumentów o ich prawach w Unii Europejskiej oraz pomagają w polubownym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych z przedsiębiorcami mającymi siedziby w UE, Norwegii oraz Islandii. Konsumenci mogą zgłaszać do ECK swoje skargi na nieuczciwe praktyki zagranicznych biur podróży, linii lotniczych, sklepów internetowych czy komisów samochodowych za pomocą formularza skargi dostępnego na stronie internetowej www.konsument.gov.pl, drogą telefoniczną (22 55 60 118), e-mailem (info@konsument.gov.pl) lub osobiście odwiedzając siedzibę centrum w Warszawie przy Placu Powstańców Warszawy 1.

Źródło: PR

Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Dlaczego warto znać język Bliskiego Wschodu? Korzyści z nauki języka arabskiego
Region Bliskiego Wschodu jest niezwykle ważny w kontekście geopolitycznym – jego szybki rozwój,...
Doskonały towarzysz podczas przygód na świeżym powietrzu: Plecak nieprzemakalny
Jeśli uwielbiasz spędzać czas na łonie natury, wiesz jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, które zapewni...
Wynajem busa 9-osobowego – dlaczego warto się zdecydować?
Planując podróż ze swoimi przyjaciółmi lub organizując wyjazd służbowy, warto pomyśleć o wygodnym transporcie....
Kluczowe porady dla perfekcyjnych wakacji
Planowanie wakacji to ekscytujące doświadczenie, które może jednak przysporzyć wielu wyzwań. Aby zapewnić,...
Czy muszę znać hiszpański wybierając się do Hiszpanii?
Wybierając do Hiszpanii, pytanie o konieczność znajomości języka hiszpańskiego często się pojawia. Odpowiedź...