Niedawny raport z Forrester Research Online Travel USA Forecast, wykazał, że tendencje kupowania wycieczek on line ulegną zmianą i do roku 2013 nastąpią różnice w rezerwacji w sieci.
Do 2013 roku liczba podróżnych bezpośrednio rezerwujących wycieczki online wzrośnie, ale tylko o skromne 16%. Głównym powodem, że liczba nie będzie rosnąć szybciej jak wynika z badań jest to, iż witryny internetowe oferujące zakupy wycieczek w sieci nie są wystarczająco dobre dla wielu użytkowników. Ankietowani uważają, że opcje dotyczące rezerwacji są nieelastyczne, niejasne oraz, że brakuje wielu informacji o przepisach i bezpieczeństwie(zabezpieczenia zakupów dokonanych w sieci, warunki korzystania z portalu).
Touroperatorzy muszą dokonać istotnych zmian prezentowania swoich usług w wyszukiwarkach /portalach oferujących rezerwacje online. Przejrzystość oferty, wyostrzone przepisy prawne i zabezpieczenia dla klienta oraz korzyści z rezerwacji online, czyli elementy usprawniające zwykłemu człowiekowi korzystanie w prosty sposób z udogodnień XXI wieku .
Źródło: www.hotelmarketing.com