Od kilku tygodni PKS Piotrków Trybunalski sprzedaje bilety nie tylko w kasach dworcowych i w autobusach, ale również przez Internet. Jest to duże udogodnienie dla pasażerów – cena biletu jest taka sama, a miejsce w autobusie można zarezerwować wcześniej, bez wychodzenia z domu. Udostępniając podróżnym możliwość zakupu biletu online, PKS Piotrków Trybunalski znalazł się w czołówce polskich przewoźników – obecnie bilety na trasy krajowe sprzedają w ten sposób tylko trzy inne PKS-y z ponad 150 działających na rynku.
Bilety można kupić na stronie internetowej PKS Piotrków Trybunalski oraz w ogólnopolskim portalu komunikacyjnym www.e-podroznik.pl, z którym przewoźnik ten współpracuje. Sprzedaż online dotyczy wszystkich kursów – PKS Piotrków Trybunalski obsługuje nie tylko połączenia lokalne, ale realizuje też kursy do największych polskich miast np. Łodzi, Lublina, Warszawy i Wrocławia. Bilety online można kupić również z/do wszystkich miast pośrednich na danej trasie np. na kursy Opoczno-Radom, Goleniów-Puławy, Bełchatów-Wieluń i wiele innych.
Zakup biletu jest bardzo prosty. Pasażer wyszukuje kurs, który go interesuje, klika w ikonę „kup bilet” i podaje dane potrzebne do rezerwacji – między innymi ilość osób oraz ulgi. Następnie dokonuje płatności jak w każdym innym sklepie internetowym i otrzymuje bilet – w formie SMS’a lub drogą emailową do samodzielnego wydrukowania. Bilet (w postaci SMS’a lub wydruku) pokazuje kierowcy na początku podróży. System sprawdza się w praktyce, dowodem są pozytywne opinie pasażerów. „Szczerze, miałam obawy co do tego, czy kierowca uzna mi bilet, ale wpuścił mnie do autobusu bez problemu. Jeżeli chodzi o samo kupowanie biletu w Internecie, to wszystko jest ok. Prosto i sprawnie” – pisze jedna z klientek.
Zakup biletu online jest równoznaczny z rezerwacją miejsca siedzącego w autobusie, co zapewnia komfort podróżowania. Jest to szczególnie istotne na trasach obleganych lub w okresie wzmożonego korzystania ze środków transportu publicznego np. w czasie świąt, wakacji itp. Pasażer unika również konieczności stania w kolejce do kasy czy do autobusu, gdyż, za okazaniem biletu, przysługuje mu pierwszeństwo zajęcia miejsca.
Dodatkowe informacje o serwisie e-podróżnik.pl
Serwis e-podróżnik.pl służy do planowania podróży różnymi środkami komunikacji publicznej. Najważniejszą częścią portalu jest wyszukiwarka prezentująca rozkłady jazdy 350 przewoźników. Są to przewoźnicy kolejowi (Przewozy Regionalne, PKP Intercity, Arriva PCC), duzi przewoźnicy autobusowi (około 130 PKS-ów) oraz mniejsze lokalne firmy wożące podróżnych busami. Pasażer może znaleźć tu aktualne informacje o kursach, które go interesują (czas przejazdu, szczegółowe trasy podróży, ceny biletów) oraz porównać oferty różnych przewoźników jeżdżących na tej trasie. Wyszukiwarka, jako jedyna na rynku, pokazuje również połączenia z przesiadką, także pomiędzy kursami realizowanymi przez dwóch różnych przewoźników. Serwis e-podróżnik.pl pozwala pozyskać informację o rozkładzie jazdy nie tylko poprzez stroną internetową, ale i poprzez serwis SMS oraz infolinię 118 000. Jest to profesjonalne, całodobowe call centre prowadzone we współpracy z Telekomunikację Polską S.A.
Jednym z najważniejszych wdrażanych obecnie przedsięwzięć jest ogólnopolski system sprzedaży biletów autobusowych online. PKS Piotrków Trybunalski jest pierwszym przewoźnikiem, który rozpoczął sprzedaż biletów korzystając z systemu e-podróżnik.pl. Niebawem także inni przewoźnicy przyłączą się do systemu – do końca roku 2010 około 15 PKS-ów będzie sprzedawało bilety na swoje kursy za pośrednictwem serwisu e-podróżnik.pl. Obecnie usługa dotyczy tylko biletów jednorazowych, jednakże w niedalekiej przyszłości twórcy serwisu planują wprowadzić również sprzedaż biletów okresowych zintegrowanych z systemem kart bezstykowych, tzw. EM-kart. Dzięki współpracy z jednym z liderów w sprzedaży biletów lotniczych online, w portalu e-podróżnik.pl można również zarezerwować bilety lotnicze. Za pośrednictwem serwisu można też kupić bilety w międzynarodowej komunikacji autokarowej.
Portal e-podróżnik.pl zyskuje coraz większą popularność – miesięcznie korzysta z niego około 2,5 mln użytkowników, a w najnowszym ogólnopolskim rankingu serwisów tematycznych, w kategorii Turystyka, serwis e-podróżnik.pl zajął 5. miejsce (Megapanel, PBI/Gemius, grudzień 2009).