Rio Negro to największa na świecie rzeka o ciemnej wodzie i jeden z największych dopływów Amazonki. Beata Pawlikowska przepłynęła ją całą – w łódce, motorówką z czterema żołnierzami i jedną małpą, w indiańskim czółnie oraz na wojskowym statku. „Blondynka na Rio Negro” to relacja słynnej podróżniczki z niebezpiecznej, pełnej przygód i niezwykłych spotkań wyprawy. Książka ukazała się 22 października nakładem Wydawnictwa Burda Książki.
Odważna i niestrudzona Beata Pawlikowska podejmuje się najbardziej niebezpiecznych wypraw. Tym razem zdecydowała się na samotną podróż przez dżunglę amazońską – od rzeki Orinoko w Wenezueli, przez Rio Negro aż do Amazonki w Brazylii. Kolejne odcinki pokonywała płynąc z przypadkowo spotkanymi tubylcami, kupcami, poszukiwaczami złota – niczym „wodnym autostopem”. I tak podróżniczka dotarła do Maroa – na końcu świata, bez telefonu, Internetu, elektryczności, jedzenia, za to z niewielkim plecakiem, aparatem fotograficznym i głodem wrażeń.
Pomysł na wyprawę był tym bardziej szalony, że właśnie nadeszła pora sucha, poziom wody w rzece opadł i nikt po niej nie pływał. Beata Pawlikowska musiała czekać kilka dni w bezludnym miasteczku, polując na łódź niczym jaguar. W końcu się udało i mogła wyruszyć w dalszą podróż – z wenezuelskimi żołnierzami i maleńką małpką. Po walce z głodnymi krwi komarami i żelaznymi muchami, niebezpiecznym wypadku na motorówce, trzynastu godzinach bez jedzenia i picia oraz walce ze skałami, na podróżniczkę czekał kolejny trudny etap podróży – męczący marsz do pogrążonego w ciemności miasta, a później poszukiwanie hotelu. Po wielu trudnych, ale też chwilami zabawnych zmaganiach, Beacie Pawlikowskiej udało się dotrzeć do wenezuelskiego domu, gdzie ugoszczono ją miejscowymi specjałami. A to jeszcze nie był koniec wyprawy…
„Blondynka na Rio Negro” to zapis setek przygód, walki z własnymi słabościami, poznawania niezwykłych kultur i nowych smaków. Beata Pawlikowska przekonuje, że warto wybrać się w podróż – by udowodnić sobie, że ma się tylko jedno życie, które można urządzić po swojemu. Wystarczy zdobyć się na odwagę i zrobić coś nietypowego, by sięgnąć po wymarzony cel. Wtedy też można uwolnić się od uprzedzeń i przesądów, poznać, jak wygląda życie w różnych miejscach na Ziemi oraz spojrzeć na wszystko z nowej, szerszej perspektywy.
O autorce:
Beata Pawlikowska – pisarka, podróżniczka, dziennikarka. Z pasją pisze i opowiada o podróżach, spełnianiu marzeń i odnalezieniu się w „dżungli życia”. Organizuje wyprawy do dżungli amazońskiej i w inne egzotyczne miejsca. Pisze książki, felietony i reportaże. Fotografuje. W Radiu ZET prowadzi audycję „Świat według Blondynki”. Autorka kilkunastu książek, w tym pierwszej polskiej książki opublikowanej przez National Geographic. Silna, samodzielna i odważna. Twierdzi, że te cechy pozwalają spełnić wszystkie marzenia, a jej recepta na osiągnięcie sukcesu to pasja poparta ciężką pracą, która pozwala osiągnąć mistrzostwo w dowolnej dziedzinie.
Nakładem Wydawnictwa Burda Książki ukazały się również następujące książki Beaty Pawlikowskiej: „Blondynka na Orinoko”, „Blondynka na Jawie”, „Blondynka na Bali”, „Blondynka w Chinach”, „Blondynka na tropie tajemnic”, „Blondynka w kwiecie lotosu”, „Blondynka w zaginionych światach”, „Blondynka w Australii”.
Dane wydawnicze:
Autor: Beata Pawlikowska, tytuł: „Blondynka na Rio Negro”, Wydawnictwo Burda Książki, ISBN 978-83-7596-602-2, cena: 49,90 zł, format 203 x 230 mm, liczba stron: ok. 300, oprawa twarda, data premiery: 22 października 2014 r.
Patroni medialni:Radio ZET
O Wydawnictwie Burda Książki:
Wydawnictwo książkowe istnieje od ponad dziesięciu lat – wcześniej pod nazwą G+J Książki, od grudnia 2013 roku jako Burda Książki. W ofercie ma około 1200 tytułów (powieści, thrillery, poradniki, biografie, kulinaria i książki dla dzieci). To czołowy wydawca literatury pięknej i popularnej, rocznie wydaje 300 pozycji książkowych. W 2012 i 2013 roku wydawca otrzymał kolejno dwie statuetki Bestseller Empiku 2011 oraz statuetkę Bestseller Empiku 2012. Wydawnictwo książkowe National Geographic jest liderem w dziedzinie publikacji ilustrowanych. Katalog wydawniczy obejmuje literaturę podróżniczą, poradniki fotograficzne, przewodniki turystyczne, książki popularnonaukowe dla dzieci i dorosłych oraz albumy. W sprzedaży jest ponad 200 tytułów. Znakiem rozpoznawczym publikacji National Geographic jest nie tylko charakterystyczna żółta ramka, ale także doskonałej jakości zdjęcia najwybitniejszych fotografików na świecie. W styczniu 2014 Wydawnictwo Burda Książki otrzymało tytuł Wydawcy Roku 2013 w ramach corocznych nagród przyznawanych przez „Magazyn Literacki KSIĄŻKI” – najstarsze i największe pismo dotyczące branży wydawniczej w Polsce.
PR