Lepsze życie w kadrze
Warszawa 15 listopada 2013 – Związki człowieka z naturą oraz zrównoważony rozwój – oto w jaki sposób najczęściej definiowano pojęcie jakości życia w konkursie fotograficznym firmy Bayer.
Grand Prix konkursu (i nagrodę 3.000 zł) otrzymał Stanisław Pytel, 24-latek z Hajnówki, za pracę „Akwarium 2”. Zwycięskie zdjęcie przedstawia dziecko i dorosłego, obserwujących rekiny w oceanarium. Jury doceniło kompozycję i pomysł: symboliczne połączenie efektów zdobyczy nauki (dzięki którym możliwe było stworzenie takiego miejsca) z pojęciem lepszego życia – zarówno zwierząt, jak i mogących cieszyć się pięknem natury ludzi.
Kapituła przyznała również dwie drugie nagrody. Jedną z nich otrzymał Krzysztof Błażyca za zdjęcie „Woda życia“, przedstawiające dzieci z wioski Ograbene w Nigerii przy jednej z 10 studni sfinansowanych przez polskie dzieci w ramach akcji magazynu „Mały Gość Niedzielny” – „Studnia za grosze“ w maju 2012. Jury doceniło fotografię za przedstawienie dobitnego przykładu zrównoważonego rozwoju.
Nagrodę otrzymał również Przemysław Bucharowski za pracę „Dogtrekking“, malowniczo i sugestywnie przedstawiającą przyjaźń człowieka i zwierzęcia, nawet w tak ekstremalnych warunkach, jak wyprawa na himalajski szczyt Panch Chuli.
– Cieszy nas ogromna różnorodność, z jaką uczestnicy konkursu przedstawili zrównoważony rozwój – czyli związek pomiędzy wzrostem gospodarczym, dbałością o środowisko oraz jakością życia – mówi Monika Lechowska, Dyrektor Działu Komunikacji Bayer Sp. z o.o.
Do konkursu napłynęło 1009 prac. Fotografie oceniało jury w składzie: Anna Brzezińska-Skarżyńska, Dyrektor – Redaktor Naczelna Redakcji Fotograficznej PAP S.A., Magdalena Machinko-Nagrabecka, Kierownik Działu Edukacji Ekologicznej UNEP/GRID-Warszawa, Andrzej Wiktor – fotograf, ZPAF, oraz Inga Ganowska, Communications Manager Bayer Sp. z o.o.
Wystawę pokonkursową 16 najlepszych zdjęć można oglądać na www.ekologiawobiektywie.pl. Zostaną one również zaprezentowane w warszawskim salonie multimedialnym BayLab: miejscu spotkań dzieci i młodzieży z nauką.
PR