Zaledwie 16% podróżnych ustaliło już czas i miejsce planowanego wyjazdu – wynika z danych Skyscannera

Kryzys ekonomiczny sprawił, że Polacy stali się bardziej elastyczni w kwestii rezerwacji wyjazdów wakacyjnych. Pojawiło się więcej turystów deklarujących wolę zmiany daty wyjazdu, a nawet miejsca docelowego, jeśli dzięki temu mogliby uzyskać korzystniejsze warunki cenowe.

W ostatniej ankiecie przeprowadzonej przez wyszukiwarkę tanich lotów Skyscanner na pytanie Jakim typem turysty jesteś? 28 % respondentów odpowiedziało: poszukiwaczem okazji cenowych, którzy polecieliby gdziekolwiek, jeśli tylko cena byłaby okazyjna.

23 % badanych zaklasyfikowało się jako wędrowiec – poszukiwacz, który nie zdecydował jeszcze gdzie i kiedy chciałby lecieć i ciągle poszukuje pomysłu na wyjazd, twierdząc, że mógłby jechać kiedykolwiek, gdziekolwiek.

17 % ankietowanych zapewniło, że ma już wybrane miejsce wyjazdu, natomiast kwestia daty pozostaje wciąż do ustalenia; z kolei 15 % badanych ustaliło datę wyjazdu, ale nadal szuka miejsca docelowego wyprawy.

Tylko 16 % respondentów wiedziało już, gdzie i kiedy chce wyjechać, oczywiście na moment udzielenia odpowiedzi w ankiecie Skyscannera.

Wynik ankiety pokazuje trend przedkładania przez użytkowników wyszukiwarki Skyscanner wyboru najkorzystniejszej oferty cenowej nad wybór wyjazdu do konkretnej destynacji. Wynik ten bezpośrednio wiąże się z rezultatem niedawnego badania Skyscannera, z którego wynika, że cena lotu jest najważniejszym czynnikiem podczas dokonywania rezerwacji, tym samym wyprzedzając znaczenie marki przewoźnika i programów lojalnościowych, takich jak zbieranie wylatanych mil.
Jak ostatnio informował Skyscanner spowolnienie gospodarcze wpłynęło także na sposób wybierania destynacji przez Polaków. Niegdyś dokonywano więcej rezerwacji na dalekie loty i to ze sporym wyprzedzeniem. Obecnie rezerwacje dokonywane są bliżej dnia planowanego wylotu. Barry Smith, współzałożyciel i dyrektor rozwoju Skyscanner powiedział: – Kryzys ekonomiczny zmienił nas w grupę poszukiwaczy okazji cenowych. Zamiast posłuchać głosu serca i wybrać jedną destynację i jeden termin wyjazdu, które najbardziej nam odpowiadają, większość z nas cieszy się gdy wynajdzie wyjazd gdziekolwiek i kiedykolwiek, byle po najkorzystniejszej cenie. Polacy są otwarci na podróże do nowych miejsc, ale głównie wtedy, gdy gwarantują im  one naprawdę najtańszy lot.

– Najpopularniejszą stroną wyszukiwarki Skyscanner jest strona wyszukiwania: „Z: Polska Do: Wszędzie”, które pozwala użytkownikom zobaczyć, jakie loty dokądkolwiek są najtańsze. Dodatkowo przygotowywane przez nas miesięczne wykresy poziomu cen pokazują w jakich dniach przelot daną trasą  jest najtańszy.”

Źródło: Skyscanner PR

Wakacje nad jeziorami
Spędzanie wakacji nad jeziorem to nic innego jak marzenie o beztroskim lenistwie, które nagle materializuje...
Podróże zagraniczne: Praktyczne porady i wskazówki dla podróżujących
Podróże zagraniczne to nie tylko okazja do zwiedzania niezwykłych miejsc, ale także do poznawania nowych...
Praga: Tętniąca życiem korona Europy
Praga, znana również jako “Złote Miasto”, “Miasto Stu Wież” czy “Korona...
Wycieczki do Chin
Zainteresowanie turystyką nigdy nie słabnie. Cyklicznie zmienia się jednak popularność najchętniej odwiedzanych...
Plecaki męskie na niedzielnych turystów
Jeśli Twoja praca pochłania Cię bez reszty i weekendowy wyjazd za miasto jest dla Ciebie oderwaniem od...
Religijne podróże z biurem
Organizacja wyjazdów za granicę wiąże się z licznymi kwestiami natury formalnej, które utrudniają wypoczynek....