Zaledwie 16% podróżnych ustaliło już czas i miejsce planowanego wyjazdu – wynika z danych Skyscannera

Kryzys ekonomiczny sprawił, że Polacy stali się bardziej elastyczni w kwestii rezerwacji wyjazdów wakacyjnych. Pojawiło się więcej turystów deklarujących wolę zmiany daty wyjazdu, a nawet miejsca docelowego, jeśli dzięki temu mogliby uzyskać korzystniejsze warunki cenowe.

W ostatniej ankiecie przeprowadzonej przez wyszukiwarkę tanich lotów Skyscanner na pytanie Jakim typem turysty jesteś? 28 % respondentów odpowiedziało: poszukiwaczem okazji cenowych, którzy polecieliby gdziekolwiek, jeśli tylko cena byłaby okazyjna.

23 % badanych zaklasyfikowało się jako wędrowiec – poszukiwacz, który nie zdecydował jeszcze gdzie i kiedy chciałby lecieć i ciągle poszukuje pomysłu na wyjazd, twierdząc, że mógłby jechać kiedykolwiek, gdziekolwiek.

17 % ankietowanych zapewniło, że ma już wybrane miejsce wyjazdu, natomiast kwestia daty pozostaje wciąż do ustalenia; z kolei 15 % badanych ustaliło datę wyjazdu, ale nadal szuka miejsca docelowego wyprawy.

Tylko 16 % respondentów wiedziało już, gdzie i kiedy chce wyjechać, oczywiście na moment udzielenia odpowiedzi w ankiecie Skyscannera.

Wynik ankiety pokazuje trend przedkładania przez użytkowników wyszukiwarki Skyscanner wyboru najkorzystniejszej oferty cenowej nad wybór wyjazdu do konkretnej destynacji. Wynik ten bezpośrednio wiąże się z rezultatem niedawnego badania Skyscannera, z którego wynika, że cena lotu jest najważniejszym czynnikiem podczas dokonywania rezerwacji, tym samym wyprzedzając znaczenie marki przewoźnika i programów lojalnościowych, takich jak zbieranie wylatanych mil.
Jak ostatnio informował Skyscanner spowolnienie gospodarcze wpłynęło także na sposób wybierania destynacji przez Polaków. Niegdyś dokonywano więcej rezerwacji na dalekie loty i to ze sporym wyprzedzeniem. Obecnie rezerwacje dokonywane są bliżej dnia planowanego wylotu. Barry Smith, współzałożyciel i dyrektor rozwoju Skyscanner powiedział: – Kryzys ekonomiczny zmienił nas w grupę poszukiwaczy okazji cenowych. Zamiast posłuchać głosu serca i wybrać jedną destynację i jeden termin wyjazdu, które najbardziej nam odpowiadają, większość z nas cieszy się gdy wynajdzie wyjazd gdziekolwiek i kiedykolwiek, byle po najkorzystniejszej cenie. Polacy są otwarci na podróże do nowych miejsc, ale głównie wtedy, gdy gwarantują im  one naprawdę najtańszy lot.

– Najpopularniejszą stroną wyszukiwarki Skyscanner jest strona wyszukiwania: „Z: Polska Do: Wszędzie”, które pozwala użytkownikom zobaczyć, jakie loty dokądkolwiek są najtańsze. Dodatkowo przygotowywane przez nas miesięczne wykresy poziomu cen pokazują w jakich dniach przelot daną trasą  jest najtańszy.”

Źródło: Skyscanner PR

Wymarzone wakacje nad morzem
Wyjazd nad morze to ważne wydarzenie dla wszystkich. Zarówno dla rodzin z dziećmi jak też i osób samotnych....
Jak zabezpieczyć swoje rzeczy podczas częstych podróży oraz jakie ubezpieczenie bagażu wybrać?
Telefon, laptop i tablet – wszystkie te urządzenia, oprócz tego, że bywają drogie, często są nośnikami...
Majówkowe wyprawy – co warto zapakować do plecaka?
Majówka sprzyja wyprawom w mniej i bardziej znane miejsca. Chętnie zabieramy na urlop całą rodzinę lub...
Jaki hotel w centrum Krakowa wybrać?
Kraków to miasto, które zachwyca swoją historią i kulturą, przyciągając turystów z całego świata. W sercu...
Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Dlaczego warto znać język Bliskiego Wschodu? Korzyści z nauki języka arabskiego
Region Bliskiego Wschodu jest niezwykle ważny w kontekście geopolitycznym – jego szybki rozwój,...