Zachodniopomorski Szlak Żeglarski – projekt na wielka skalę

Wbrew  opiniom turystów Zachodniopomorskie to nie tylko morze i plaża. To także wiele szlaków wodnych dających wielką szansę miłośnikom żagli. Dlatego Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna wraz z partnerami, korzystając z możliwości pozyskania środków unijnych z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (Działanie 6.4), postawiła na rozwój sieci marin i portów turystycznych dla żeglarzy.

Przedmiotem projektu „Zachodniopomorski Szlak Żeglarski – sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego” jest budowa infrastruktury sieci portów i przystani jachtowych w otoczeniu Zalewu Szczecińskiego, w Szczecinie oraz na wybrzeżu Bałtyku. W wyniku jego realizacji planowana jest modernizacja istniejącej bazy do uprawiania żeglarstwa oraz poszerzenie jej o nowe lokalizacje.

Wybudowane zostaną; mariny i porty turystyczne w Wolinie, Kamieniu Pomorskim, Rewalu, Mielnie i Darłowie oraz zostaną zmodernizowane mariny i przystanie jachtowe w Szczecinie (Marina Pogoń, Marina Gocław i Przystań Jachtowa AZS), Port Turystyczny w Trzebieży oraz Marina w Kołobrzegu. Porty te tworzą najważniejsze centra jachtowe sieci połączonych portów i przystani Pomorza Zachodniego. Odległość pomiędzy nimi nie przekracza 20-30 mil morskich, czyli kilku godzin żeglugi. Umożliwi to bezpieczne, turystyczne żeglowanie nie tylko dla wytrawnych żeglarzy, lecz również dla mniej doświadczonych pasjonatów żeglarstwa, nawet z rodzinami. Trasa Szlaku leży na głównej drodze wodnej prowadzącej ze stolicy Niemiec – Berlina poprzez Bałtyk do Skandynawii.

Zachodniopomorski Szlak Żeglarski jest jedną z nielicznych inicjatyw gospodarczych umożliwiających rzeczywistą realizację inwestycji o naturalnym charakterze transgranicznym, użytkowaną nie tylko przez mieszkańców obu krajów, ale także turystów wodniaków z krajów ościennych. Wynika to z charakteru żeglugi, która w naturalny sposób znosi granice i łączy społeczeństwa. Zalew Szczeciński i przyległe do niego akweny stają się tym samym unikatową w skali Europy przestrzenią swobody żeglugi, a Szlak – stymulatorem rozwoju gospodarczego przyległych gmin.

Szerszym kontekstem dla tego kierunku rozwoju jest pozycja Berlina jako wiodącej metropolii Europy. Wzmocnienie bazy infrastrukturalnej Szczecina i regionu Zalewu Szczecińskiego, a następnie wzrost potencjału i wielkości ruchu turystycznego spowoduje, że staną się one atrakcyjnym zapleczem turystyki wodnej dla tego olbrzymiego rynku. Budowa silnej marki i odpowiednio sprofilowanej oferty – przy doskonałych warunkach naturalnych – pozwoli pozyskać szeroko rozumiany obszar metropolii berlińskiej i powiązać rynek zachodniopomorski z rynkiem Meklemburgii-Pomorza Przedniego.

Źródło: aktualnosciturystyczne.pl

Busy do Danii bez tajemnic – odpowiedzi na najczęstsze pytania podróżnych
Podróżowanie busem do Danii staje się coraz bardziej popularne wśród Polaków. Wygoda, dostępność oraz...
Dlaczego warto zwiedzić polskie wybrzeże i nadmorskie miejscowości?
Polskie wybrzeże to prawdziwa perła, pełna urokliwych miejscowości, malowniczych plaż i zabytków o bogatej...
Niezbędne wyposażenie kempingowe podczas podróży kamperem
Podróżowanie kamperem zyskuje na popularności, oferując swobodę i niezależność, które trudno osiągnąć...
Miejsca i hotele na wyjazdy integracyjne
Wybór odpowiedniego miejsca na wyjazd integracyjny jest kluczowym elementem, który może znacząco wpłynąć...
Komfortowy nocleg nad morzem z wyżywieniem: Odkryj uroki Trzęsacza
Wakacje nad morzem to marzenie wielu osób, które pragną oderwać się od codzienności i cieszyć się błogim...
5 Europejskich Destynacji na tani kilkudniowy wyjazd
Podróże po Europie nie muszą być drogie, nawet jeśli planujesz kilkudniową wycieczkę bez długiego urlopu....