Zachodniopomorski Szlak Żeglarski – projekt na wielka skalę

Wbrew  opiniom turystów Zachodniopomorskie to nie tylko morze i plaża. To także wiele szlaków wodnych dających wielką szansę miłośnikom żagli. Dlatego Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna wraz z partnerami, korzystając z możliwości pozyskania środków unijnych z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (Działanie 6.4), postawiła na rozwój sieci marin i portów turystycznych dla żeglarzy.

Przedmiotem projektu „Zachodniopomorski Szlak Żeglarski – sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego” jest budowa infrastruktury sieci portów i przystani jachtowych w otoczeniu Zalewu Szczecińskiego, w Szczecinie oraz na wybrzeżu Bałtyku. W wyniku jego realizacji planowana jest modernizacja istniejącej bazy do uprawiania żeglarstwa oraz poszerzenie jej o nowe lokalizacje.

Wybudowane zostaną; mariny i porty turystyczne w Wolinie, Kamieniu Pomorskim, Rewalu, Mielnie i Darłowie oraz zostaną zmodernizowane mariny i przystanie jachtowe w Szczecinie (Marina Pogoń, Marina Gocław i Przystań Jachtowa AZS), Port Turystyczny w Trzebieży oraz Marina w Kołobrzegu. Porty te tworzą najważniejsze centra jachtowe sieci połączonych portów i przystani Pomorza Zachodniego. Odległość pomiędzy nimi nie przekracza 20-30 mil morskich, czyli kilku godzin żeglugi. Umożliwi to bezpieczne, turystyczne żeglowanie nie tylko dla wytrawnych żeglarzy, lecz również dla mniej doświadczonych pasjonatów żeglarstwa, nawet z rodzinami. Trasa Szlaku leży na głównej drodze wodnej prowadzącej ze stolicy Niemiec – Berlina poprzez Bałtyk do Skandynawii.

Zachodniopomorski Szlak Żeglarski jest jedną z nielicznych inicjatyw gospodarczych umożliwiających rzeczywistą realizację inwestycji o naturalnym charakterze transgranicznym, użytkowaną nie tylko przez mieszkańców obu krajów, ale także turystów wodniaków z krajów ościennych. Wynika to z charakteru żeglugi, która w naturalny sposób znosi granice i łączy społeczeństwa. Zalew Szczeciński i przyległe do niego akweny stają się tym samym unikatową w skali Europy przestrzenią swobody żeglugi, a Szlak – stymulatorem rozwoju gospodarczego przyległych gmin.

Szerszym kontekstem dla tego kierunku rozwoju jest pozycja Berlina jako wiodącej metropolii Europy. Wzmocnienie bazy infrastrukturalnej Szczecina i regionu Zalewu Szczecińskiego, a następnie wzrost potencjału i wielkości ruchu turystycznego spowoduje, że staną się one atrakcyjnym zapleczem turystyki wodnej dla tego olbrzymiego rynku. Budowa silnej marki i odpowiednio sprofilowanej oferty – przy doskonałych warunkach naturalnych – pozwoli pozyskać szeroko rozumiany obszar metropolii berlińskiej i powiązać rynek zachodniopomorski z rynkiem Meklemburgii-Pomorza Przedniego.

Źródło: aktualnosciturystyczne.pl

Niezbędne wyposażenie kempingowe podczas podróży kamperem
Podróżowanie kamperem zyskuje na popularności, oferując swobodę i niezależność, które trudno osiągnąć...
Miejsca i hotele na wyjazdy integracyjne
Wybór odpowiedniego miejsca na wyjazd integracyjny jest kluczowym elementem, który może znacząco wpłynąć...
Komfortowy nocleg nad morzem z wyżywieniem: Odkryj uroki Trzęsacza
Wakacje nad morzem to marzenie wielu osób, które pragną oderwać się od codzienności i cieszyć się błogim...
5 Europejskich Destynacji na tani kilkudniowy wyjazd
Podróże po Europie nie muszą być drogie, nawet jeśli planujesz kilkudniową wycieczkę bez długiego urlopu....
Wymarzone wakacje nad morzem
Wyjazd nad morze to ważne wydarzenie dla wszystkich. Zarówno dla rodzin z dziećmi jak też i osób samotnych....
Jak zabezpieczyć swoje rzeczy podczas częstych podróży oraz jakie ubezpieczenie bagażu wybrać?
Telefon, laptop i tablet – wszystkie te urządzenia, oprócz tego, że bywają drogie, często są nośnikami...