W epoce, w której większość urządzeń staje się Smart, a cyfrowe rozwiązania wspierają ludzi w różnych obszarach życia, trudno sobie wyobrazić, że branża hotelarska mogłaby nie korzystać z innowacyjnych technologii. Korzysta, jak najbardziej, zwiększając tym samym jakość obsługi.<\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n Branża hotelarska rozwija się bardzo dynamicznie zarówno w Polsce, jak i na świecie. To z jednej strony zasługa rosnącej liczby gości i łatwiejszego podróżowania, a z drugiej – wsparcia nowoczesnych technologii. Szczególnie te ostatnie ułatwiają już nie tylko racjonalizację kosztów i zarządzanie hotelem, ale również stają się ważnym wsparciem dla gości.<\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n Trudno sobie dziś wyobrazić zupełne odcięcie od cyfrowych rozwiązań. Biorąc pod uwagę fakt, że 68% ludzi na świecie używa telefonów komórkowych, a 53% korzysta z internetu , żaden dobry hotel nie mógłby sobie pozwolić na brak dostępu do chociażby podstawowych technologii, jak internet bezprzewodowy<\/strong>. Trzeba wziąć pod uwagę, że dziś obsługiwani są goście epoki cyfrowej. Oni mają swoje przyzwyczajenia i oczekiwania. Przez większość dnia pozostają online, najczęściej robią zakupy przez internet i w ten sam sposób załatwiają wiele innych spraw – od urzędowych po biznesowe. Te przyzwyczajenia przenoszone są także na pobyt w hotelu. O ile jeszcze kilkanaście lat temu zupełnie oczywiste było, że trzeba zgłosić się do recepcji, aby się zameldować lub wymeldować, o tyle dziś często staje się to już zbyteczne. To oczywiście jeden z przykładów innowacyjnych rozwiązań, z których korzysta branża hotelarska. Można ich znaleźć zdecydowanie więcej.<\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n Hotele coraz częściej korzystają z tego, że goście posiadają smartfony, a dodatkowo nierzadko w pokojach hotelowych do dyspozycji są także tablety. Dzięki temu wiele czynności i formalności można zautomatyzować za pomocą mobilnych aplikacji. Przykładem takiego rozwiązania jest iLumio Valet<\/strong>. To aplikacja, którą można obsługiwać również z poziomu hotelowych telewizorów. Dzięki niej można sterować automatyką pokoju, a także komunikować się z obsługą. Takie rozwiązania cyfrowe, jak wspomniane wyżej iLumio Valet, pozwalają na zameldowanie się i wymeldowanie online, zamawianie usług zlokalizowanych w hotelu, ustawianie światła i temperatury w pokoju, wykonywanie połączeń głosowych VoIP<\/strong> itd. Do tego trzeba podkreślić, że cyfrowe narzędzia ułatwiają także prowadzenie marketingu, ponieważ monitorowana jest aktywność gościa i można mu zaproponować usługi, jakich rzeczywiście oczekuje. W ten sposób cyfrowa innowacja działa i na korzyść hotelu, i na korzyść gości.<\/span><\/span><\/p>\n
<\/span><\/span><\/p>\nGoście epoki cyfrowej<\/strong><\/span><\/span><\/h2>\n
Aplikacja jako wsparcie w hotelu<\/strong><\/span><\/span><\/h2>\n