Przez ca\u0142y rok marzymy z ut\u0119sknieniem o urlopie\u2026 Gdy jego termin zbli\u017ca si\u0119 wielkimi krokami, w \u00a0my\u015blach wylegujemy si\u0119 ju\u017c w s\u0142o\u0144cu na pla\u017cy i s\u0105czymy drinka z palemk\u0105 b\u0105d\u017a zje\u017cd\u017camy na nartach po g\u00f3rskim stoku. Zanim jednak przeniesiemy si\u0119 na jedn\u0105 z rajskich krain, musimy wybra\u0107 kierunek wycieczki. Mo\u017cliwo\u015bci jest bez liku, mo\u017ce to nas przyprawi\u0107 o b\u00f3l g\u0142owy. Chc\u0105c u\u0142atwi\u0107 sobie decyzj\u0119, wi\u0119kszo\u015b\u0107 ludzi rusza wi\u0119c w tourn\u00e9e po biurach podr\u00f3\u017cy\u2026 Ich zadowolenie zale\u017cy od kompetencji doradc\u00f3w w punktach touroperator\u00f3w. W jaki spos\u00f3b powinni oni rekomendowa\u0107 destynacj\u0119 klientowi, aby okaza\u0142a si\u0119 strza\u0142em w\u00a0dziesi\u0105tk\u0119?<\/strong><\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n Jak udzieli\u0107 klientowi profesjonalnej rekomendacji kierunku podr\u00f3\u017cy, nie mno\u017c\u0105c w jego g\u0142owie w\u0105tpliwo\u015bci? Taka zagwozdka towarzyszy codziennie wielu pracownikom salon\u00f3w touroperator\u00f3w. Od ich fachowego wsparcia, zale\u017cy zadowolenie klient\u00f3w, a wi\u0119c sukces firmy na rynku. Bran\u017ca turystyczna kojarzy si\u0119 z pozytywnymi emocjami, przyjemno\u015bci\u0105, spe\u0142nianiem marze\u0144 \u2013 warto to wykorzysta\u0107. Jednak samo snucie pi\u0119knych opowie\u015bci nie wystarczy, trzeba jeszcze spe\u0142nia\u0107 si\u0119 w roli skrupulatnego s\u0142uchacza i analityka \u2013 diabe\u0142 tkwi w szczeg\u00f3\u0142ach.<\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n Rynek wymagaj\u0105cy, ale przysz\u0142o\u015bciowy<\/strong><\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n Na rynku turystycznym funkcjonuje kilku dominuj\u0105cych touroperator\u00f3w, ciesz\u0105cych si\u0119 najwi\u0119kszym zaufaniem klient\u00f3w. Biura podr\u00f3\u017cy o ugruntowanej pozycji rynkowej zyskuj\u0105 na znaczeniu w czasach, gdy regularnie stykamy si\u0119 w mediach z informacjami o upad\u0142o\u015bciach kolejnych, mniej wyspecjalizowanych organizator\u00f3w wycieczek. Z tego powodu, nasila si\u0119 tendencja do preferowania bardziej do\u015bwiadczonych firm, kt\u00f3re mog\u0105 zapewni\u0107 nam komfort i bezpiecze\u0144stwo wyboru wczas\u00f3w, nawet kosztem nieco wy\u017cszej ceny. Dlatego udzia\u0142 w sprzeda\u017cy du\u017cych graczy systematycznie ro\u015bnie. Nie przes\u0105dza to jednak o losie mniejszych biznes\u00f3w \u2013 te z pomys\u0142em na siebie i\u00a0przemy\u015blan\u0105 strategi\u0105 dzia\u0142ania mog\u0105 spa\u0107 spokojnie. Warto podkre\u015bli\u0107 \u2013 prognozy dla rynku turystycznego w Polsce s\u0105 optymistyczne. Stale wzrasta liczba ludzi zainteresowanych zakupem zorganizowanych wycieczek \u2013 ich ceny s\u0105 coraz bardziej atrakcyjne. Dlatego osoby my\u015bl\u0105ce o rozwoju zawodowym w\u00a0sektorze turystycznym, nie powinny narzeka\u0107 na brak pracy. Jednak\u017ce, aby odnie\u015b\u0107 sukces, trzeba kszta\u0142ci\u0107 si\u0119, \u015bledzi\u0107 trendy, a przede wszystkim nie straci\u0107 z pola widzenia cz\u0142owieka \u2013 odbiorcy, zw\u0142aszcza \u017ce wsp\u00f3\u0142cze\u015bnie mamy do czynienia z du\u017c\u0105 indywidualizacj\u0105 potrzeb. Dzia\u0142anie w\u00a0oparciu o utarte schematy najpewniej nie przyniesie po\u017c\u0105danych rezultat\u00f3w biznesowych. \u2013 Trzeba piel\u0119gnowa\u0107 relacje z klientem. Kontakt z nim nie powinien ogranicza\u0107 si\u0119 wy\u0142\u0105cznie do momentu zakupu wycieczki i wp\u0142aty zaliczki. Warto przypomnie\u0107 o sobie tak\u017ce tu\u017c przed jego wyjazdem na urlop \u2013 mo\u017cna w\u00f3wczas ponownie zwr\u00f3ci\u0107 uwag\u0119 na wa\u017cne kwestie i \u017cyczy\u0107 udanego urlopu. Cenne jest te\u017c wykonanie telefonu po jego powrocie z wakacji. Dzi\u0119ki temu zbiera si\u0119 do\u015bwiadczenie i przywi\u0105zuje do siebie kupuj\u0105cego <\/em>\u2013 t\u0142umaczy Mateusz Cepko, trener-praktyk z Mitura Academy. Dzi\u015b konsumenci w\u00a0znacznej mierze poszukuj\u0105 oryginalnego produktu, wy\u017cszych standard\u00f3w, kontaktu z natur\u0105 czy rdzenn\u0105 ludno\u015bci\u0105 danego kraju. A to wymaga zmiany podej\u015bcia do tworzonych ofert i ich sprzeda\u017cy.<\/span><\/span><\/p>\n