Dobra praca powinna być nagradzana przez pracodawcę. Każdy lubi być docenionym mając przekonanie, że jego starania mają sens. Nawet proste słowa uznania i zadowolenia mogą działać motywująco do dalszego działania. Większą siłę oddziaływania mają materialne nagrody, a w tym coraz popularniejsze „incentive travel”, czyli podróż motywacyjna.<\/span><\/p>\n Zwykle jest to ekskluzywna, droga wycieczka, która opłacona zostaje przez pracodawcę i przypada najlepszemu pracownikowi lub zespołowi w firmie. Może przypaść również wszystkim pracownikom, gdy uda się doprowadzić ważny projekt do końca. W rzeczywistości jest to skuteczne narzędzie motywacyjne, które ma na celu nagrodzenie najlepszych pracowników i zbudowanie lepszej relacji na linii z pracodawcą.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Turystyka<\/strong> motywacyjna<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Można zastanawiać się jaki sens dla pracodawcy ma opłacanie drogich wycieczek dla pracowników. Przede wszystkim należy rozpatrywać to jako ludzki odruch i chęć podziękowania za odniesiony sukces. Każde duże przedsięwzięcie wymaga poświęcenia czasu – często również po godzinach. Gdyby nie starania określonej grupy pracowników to firma nie odniosłaby sukcesu i nie zdołałaby zarobić wielkich pieniędzy. Jest również druga strona medalu, która kryje się za turystyką motywacyjną. Wysyłając pracownika w podróż budujemy z nim relację lojalnościową. Czuje się doceniony i uważa, że został doceniony przez pracodawcę. Będzie czuł się zobligowany do tego, aby utrzymać tempo i jakość pracy. Często zdarza się, że pracownik z dużymi umiejętnościami i sukcesami próbuje być werbowany przez konkurencję. Takie przedsiębiorstwa są w stanie zaproponować lepsze wynagrodzenie i warunki pracy. Będąc lojalnym taki pracownik nie odejdzie, bo będzie miał poczucie, że coś zawdzięcza swojemu pracodawcy – i tak jest w rzeczywistości.<\/span><\/p>\n
<\/span><\/p>\n