Adres WWW jest wizyt\u00f3wk\u0105 firmy w Internecie. Decyduje on o ilo\u015bci wy\u015bwietle\u0144 witryny danej firmy. Z tego powodu dob\u00f3r element\u00f3w domeny ma pierwszorz\u0119dne znaczenie.<\/p>\n
<\/b>Czym jest domena?<\/b><\/p>\n
Domena jest unikalnym adresem strony, kt\u00f3ry odr\u00f3\u017cnia j\u0105 od innych witryn. Jego unikalno\u015b\u0107 jest szczeg\u00f3lnie istotna w bran\u017cy turystycznej. Du\u017ca liczba biur podr\u00f3\u017cy, dzia\u0142aj\u0105cych na polskim rynku, sprawia, \u017ce dotarcie do klienta jest coraz trudniejsze. Pomocne jest posiadanie domeny, za po\u015brednictwem kt\u00f3rej Internauta trafi z \u0142atwo\u015bci\u0105 do serwisu WWW firmy. Dodatkowo ma ona wp\u0142yw na to, jak przedsi\u0119biorstwo b\u0119dzie postrzegane. Wi\u0119kszo\u015b\u0107 firm, dzia\u0142aj\u0105cych w bran\u017cy turystycznej, stanowi\u0105 ma\u0142e biura, kt\u00f3rym Internet w du\u017cym stopniu u\u0142atwia promocj\u0119 i sprzeda\u017c us\u0142ug znajduj\u0105cych si\u0119 w ich ofercie.
Rozszerzenie<\/b><\/p>\n
Jest to skr\u00f3t znajduj\u0105cy si\u0119 na ko\u0144cu adresu WWW. Mimo niewielkich rozmiar\u00f3w ma kluczowe znaczenie dla sukcesu strony. Najcz\u0119\u015bciej rejestrowane przez firmy s\u0105 domeny: .pl, .com, .com.pl, .eu. S\u0105 one tak\u017ce najcz\u0119\u015bciej wpisywane w okno przegl\u0105darki przez Internaut\u00f3w. Cz\u0119sto jednak domeny, zawieraj\u0105ce popularne s\u0142owa kluczowe np. wakacje lub wycieczki w po\u0142\u0105czeniu z popularnym rozszerzeniem, s\u0105 ju\u017c zaj\u0119te. Dlatego nale\u017cy zwr\u00f3ci\u0107 uwag\u0119 na rozszerzenia ni\u017cszego poziomu: lokalne (np. .waw.pl, .radom.pl) i funkcjonalne (.travel.pl, .turystyka.pl, .tourism.pl). Ich zalet\u0105 jest wskazywanie lokalizacji oraz bran\u017cy, w kt\u00f3rej firma dzia\u0142a. Takie rozwi\u0105zanie jest szczeg\u00f3lnie korzystne dla lokalnych partner\u00f3w du\u017cych biur podr\u00f3\u017cy. Przyk\u0142adowo partner z siedzib\u0105 w Opolu mo\u017ce zarejestrowa\u0107 witryn\u0119<\/span><\/span> w postaci www.(nazwa_firmy).opole.pl. Wzbudza dzi\u0119ki temu zainteresowanie klient\u00f3w, kt\u00f3rzy identyfikuj\u0105 firm\u0119 jako lokaln\u0105.<\/span><\/em><\/p>\n Wyb\u00f3r domen<\/b><\/p>\n Wybrany adres powinien by\u0107 kr\u00f3tki i \u0142atwy do zapami\u0119tania. W przypadku firm, kt\u00f3re chc\u0105 zarejestrowa\u0107 domen\u0119 z w\u0142asn\u0105 nazw\u0105, dobrym wyj\u015bciem jest rejestracja od razu pakietu domen. Ma to dwie podstawowe zalety. Pierwsz\u0105 jest mo\u017cliwo\u015b\u0107 \u0142atwiejszego znalezienia firmy i jej oferty przez Internaut\u0119. Wi\u0119ksza ilo\u015b\u0107 adres\u00f3w prowadz\u0105cych do strony zwi\u0119ksza prawdopodobie\u0144stwo, intuicyjnego wpisania tego w\u0142a\u015bciwego. Po drugie, niewykupione domeny mog\u0105 dosta\u0107 si\u0119 w posiadanie konkurencji i przekierowa\u0107 potencjalnego klienta do strony WWW z jej ofert\u0105. Nale\u017cy jednocze\u015bnie pami\u0119ta\u0107, aby wszystkie zarejestrowane domeny prowadzi\u0142y pod jeden adres g\u0142\u00f3wny. Zapobiega to wprowadzaniu klienta w b\u0142\u0105d i u\u0142atwia promowanie g\u0142\u00f3wnego adresu witryny. <\/p>\n Przyk\u0142adowo biuro turystyczne \u201eLux Travel\u201d dzia\u0142aj\u0105ce w Warszawie powinno zarejestrowa\u0107 domeny bezpo\u015brednio zwi\u0105zane ze swoj\u0105 nazw\u0105:<\/p>\n www.luxtravel.pl<\/a> oraz uwzgl\u0119dni\u0107 r\u00f3\u017cne warianty jej pisowni:<\/p>\n www.lukstravel.pl<\/a> Ponadto pakiet powinien zawiera\u0107 tak\u017ce domeny lokalne:<\/p>\n www.luxtravel.warszawa.pl<\/a> oraz funkcjonalne np.:<\/p>\n www.luxtravel.turystyka.pl<\/a> W przypadku \u201eLux Travel\u201d cz\u0119\u015b\u0107 nazwy mo\u017ce pe\u0142ni\u0107 rol\u0119 rozszerzenia domeny.<\/p>\n www.lux.travel.pl<\/a><\/p>\n Dobrze jest r\u00f3wnie\u017c zainwestowa\u0107 w domeny promuj\u0105ce ofert\u0119 biura. Je\u015bli s\u0105 w niej np. wycieczki dla senior\u00f3w, to adresy je promuj\u0105ce powinny wygl\u0105da\u0107 podobnie, jak w przypadku nazwy biura:<\/p>\n www.luxsenior.pl<\/a> Nale\u017cy r\u00f3wnie\u017c pami\u0119ta\u0107, \u017ce nazwa i rozszerzenie musz\u0105 stanowi\u0107 logiczn\u0105 ca\u0142o\u015b\u0107. Nie powinny si\u0119 dublowa\u0107, np. www.luxtravel.travel.pl<\/a>.<\/p>\n Koszty utrzymania domeny<\/b><\/p>\n Za wykupienie powy\u017cszych 21 domen firma zap\u0142aci netto w pierwszym roku (np. w serwisie nazwa.pl) zaledwie 162 z\u0142. Przed\u0142u\u017cenie ich na nast\u0119pny rok b\u0119dzie kosztowa\u0142o niespe\u0142na 1800 z\u0142, czyli 150 z\u0142 miesi\u0119cznie. W por\u00f3wnaniu z wydatkami np. na rozmowy telefoniczne, wydaje si\u0119 to relatywnie nisk\u0105 kwot\u0105. Zysk uzyskany dzi\u0119ki niej, b\u0119dzie zapewne znacznie wy\u017cszy. W\u0142a\u015bciwie dobrana domena przyci\u0105gnie klient\u00f3w oraz wykreuje wizerunek firmy. Decyzja o jej wyborze powinna by\u0107 przemy\u015blana, a rejestracja prawid\u0142owo przeprowadzona. Wtedy serwis przypisany do domeny ma du\u017c\u0105 szans\u0119 odniesienia sukcesu.<\/p>\n
www.luxtravel.com<\/a>
www.luxtravel.com.pl<\/a>
www.luxtravel.eu<\/a><\/p>\n
www.lux-travel.pl
www.luks-travel.pl<\/a><\/p>\n
www.luxtravel.waw.pl<\/a>
www.luxtravel.mazowsze.pl<\/a><\/p>\n
www.luxtravel.tourism.pl<\/a><\/p>\n
www.luxsenior.com.pl<\/a>
www.senior.travel.pl<\/a>
www.senior.turystyka.pl<\/a>
www.seniortravel.waw.pl<\/a>
www.lukssenior.pl<\/a>
www.lukssenior.travel.pl<\/a>
www.lux-senior.pl<\/a><\/p>\n