Nie bez powodu Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw uznawane są za największe wydarzenie branży w Polsce. 23. edycja targów, podczas której została zaprezentowana <\/strong>oferta ponad 450 wystawców z 47 krajów świata, zgromadziła przedstawicieli biznesu turystycznego oraz pasjonatów podróżowania. Ponad 18 tysięcy osób w dniach 26-28 listopada br. odwiedziło Centrum Targowo-Kongresowe MT Polska w Warszawie. Krajem partnerskim była Palestyna, która udowodniła, że to nie tylko Ziemia Święta, ale również unikalne miejsce turystyczne. <\/strong> <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n Odwiedzający Targi TT Warsaw, które od lat cieszą się uznaniem zagranicznych i polskich wystawców, stali się uczestnikami inspirującej podróży dookoła świata. Na oficjalne otwarcie przybyli goście, wśród których znaleźli się m.in. przedstawiciele rządu, parlamentu, korpusu dyplomatycznego oraz branżowych organizacji. Podczas inauguracji Witold Bańka, minister sportu i turystyki, <\/span><\/span>podkreślił, że targi pełnią ogromną rolę w rozwoju biznesu turystycznego, są ważnym narzędziem promocyjnym oraz pozwalają poznać walory turystyczne Polski i prezentujących się tu krajów.<\/span><\/span><\/span> <\/span><\/span> <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n Przy okazji uroczystości otwarcia Urszula Potęga, prezes firmy MT Targi Polska, pogratulowała i podziękowała za lata współpracy Polskiej Organizacji Turystycznej z okazji jej 15. jubileuszu oraz Polskiej Izbie Turystyki, która obchodzi w tym roku 25-lecie działalności.<\/span><\/span> <\/span><\/span><\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span>Palestyna – tradycja i nowoczesność<\/strong><\/span><\/span><\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n Krajem partnerskim tegorocznych targów była Palestyna. Jej stoisko prezentowało się imponująco, a muzyka, barwne stroje i choreografia tancerzy przyciągały widownię, która z zainteresowaniem śledziła kolejne pokazy. Podczas konferencji prasowej Rula Ma’ayah, minister turystyki i starożytności Palestyny, zapraszała Polaków do odwiedzenia Ziemi Świętej. – <\/span><\/span><\/span>Nasza <\/span><\/em><\/span><\/span>oferta to nie tylko pielgrzymki. Stanowiska archeologiczne to marzenie archeologów, raj dla odkrywców, a palestyńska kuchnia zapewnia kulinarne uniesienia<\/em><\/span><\/span>. <\/span><\/span>Inwestujemy miliony dolarów w rozwój sektora turystycznego <\/em><\/span><\/span>– powiedziała.<\/span><\/span> <\/span><\/em><\/span><\/span>Na konferencji omówiła również kluczowe inwestycje turystyczne ostatnich lat, a także<\/span><\/span> dynamiczny rozwój turystyki alternatywnej.<\/span><\/span><\/span> <\/span><\/span><\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span>Tu spotyka się świat biznesu turystycznego<\/strong><\/span><\/span><\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n Tradycyjnie pierwszy dzień targów dedykowany był branży. Rozmowy biznesowe prowadzono też w pozostałe dni, co widać było na stanowisku Łotwy, które cieszyło się stałym zainteresowaniem touroperatorów, osób związanych z turystyką, dziennikarzy oraz klientów indywidualnych. Dla wielu wystawców udział w targach miał na celu wzmocnienie wizerunku kraju, dla innych, jak np. dla Słowenii, był to jeden z pierwszych kroków do pozyskania gości z Polski.<\/span><\/span><\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n Na brak powodzenia nie narzekała też prezentująca ofertę na cztery pory roku Gruzja. – <\/span><\/span>Cieszę się, że przychodziły do nas osoby, które ponownie chcą przyjechać do Gruzji. Myślimy również o kampanii marketingowej w Polsce w przyszłym roku <\/em><\/span><\/span>– podzieliła się wrażeniami Teona Nanava z Narodowej Organizacji Turystycznej Gruzji. Zadowolenia z targów nie kryli też przedstawiciele Czarnogóry. Svetlana Tomković z Narodowej Organizacji Turystycznej Czarnogóry chwaliła profesjonalną organizację imprezy i zapowiedziała uczestnictwo w kolejnej edycji. <\/span><\/span><\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n – Polski rynek turystyczny wciąż rośnie, a na targach można nawiązać współpracę biznesową. Współpracujemy już z kilkoma polskimi touroperatorami i przyjechaliśmy do Warszawy, aby osobiście się przedstawić – <\/em><\/span><\/span>powiedziała Haruna Chiba z japońskiej agencji podróży Nippon<\/span><\/span>. <\/span>Leszek Urban z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego zaznaczył, że wydarzenie stanowi doskonałą okazję do zaprezentowania na arenie międzynarodowej polskich walorów i produktów turystycznych. – <\/span><\/span>Promujemy zarówno firmy związane z turystyką, jak i tematyczne szlaki. To odpowiednie miejsce, bo stoisko chętnie odwiedzają touroperatorzy, przedstawiciele krajowych i zagranicznych firm oraz inwestorzy. Liczymy na szerokie rozwinięcie tych kontaktów <\/em><\/span><\/span>– dodał. <\/span><\/span><\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n Strefa budowania relacji <\/strong><\/span><\/span><\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n Program Targów TT Warsaw wypełniony był konferencjami, prezentacjami oraz warsztatami. Prelekcje, które toczyły się w czterech salach oraz w specjalnie wyznaczonej strefie prezentacji, wielokrotnie stawały się inspiracją do kontynuacji rozmów z przedstawicielami biznesu turystycznego. Wśród krajów, które prezentowały się w ten sposób znalazły się m.in. Maroko prezentujące nowości w nadchodzącym sezonie czy słynąca z rajskich plaż Dominikana. Z kolei na <\/span><\/span>przykładzie Berlina<\/span><\/span><\/span><\/strong> <\/span><\/span>promowano ekologiczne trendy w turystyce biznesowej<\/span><\/span><\/span><\/strong>. <\/span><\/span><\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n Przedstawiciele Japonii i Rumunii, wciąż jeszcze rzadko odwiedzanych przez Polaków, zachęcali do przyjazdu do ich krajów, a reprezentanci Kalabrii namawiali do eksplorowania tego pięknego regionu. Dużym zainteresowaniem cieszyła się prezentacja Parku Narodowego „Puszczy Białowieskiej” w Kamieniukach dotycząca bezwizowych wyjazdów do białoruskiej części puszczy. <\/span><\/span><\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n
<\/span><\/span><\/p>\n
<\/span><\/span><\/span><\/span><\/p>\n