Ponad po\u0142owa rowerzyst\u00f3w (64%) traktuje rower jako \u015brodek komunikacji, przede wszystkim ze wzgl\u0119du na szybko\u015b\u0107 przemieszczania si\u0119 i wygod\u0119. Najpopularniejszym miejscem, gdzie badani kupuj\u0105 rowery s\u0105 stacjonarne sklepy rowerowe (52%). Rowerzy\u015bci najcz\u0119\u015bciej korzystaj\u0105 z rower\u00f3w miejskich i g\u00f3rskich, jednak niemal co trzeci z nich (29%) nie zna marki swojego roweru. Najbardziej znanymi markami rower\u00f3w s\u0105 Kross oraz Romet \u2013 wynika z badania ARC Rynek i Opinia.<\/strong><\/span>\u00a0<\/span> \u00a0<\/span>\u00a0<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Respondenci przyznaj\u0105, \u017ce najcz\u0119\u015bciej korzystaj\u0105 z rower\u00f3w rekreacyjnie. Jednocze\u015bnie ponad po\u0142owa badanych traktuje rower jako \u015brodek komunikacji, gdy\u017c doceniaj\u0105 szybko\u015b\u0107 i wygod\u0119 (73%) tego sposobu przemieszczania si\u0119, niskie koszty (65%) oraz pozytywny wp\u0142yw na zdrowie (64%).<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Najwi\u0119ksz\u0105 grup\u0119 stanowi\u0105 rowerzy\u015bci je\u017cd\u017c\u0105cy na rowerze kilka razy w tygodniu (40%). Tylko 16% rowerzyst\u00f3w przyznaje, \u017ce korzysta z roweru przez ca\u0142y rok. Po\u0142owa rowerzyst\u00f3w (49%) korzysta z roweru od wiosny do jesieni. Co pi\u0105ty rowerzysta je\u017adzi na rowerze wy\u0142\u0105cznie w trakcie wakacji, za\u015b co trzeci (33%) tylko jak jest \u0142adna pogoda.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Najpopularniejszym miejscem zakupu roweru jest stacjonarny sklep rowerowy (52%). Tylko co dziesi\u0105ty rowerzysta przyznaje, \u017ce kupi\u0142 rower w Internecie. Jednocze\u015bnie co trzeci badany planuj\u0105cy zakup roweru deklaruje, \u017ce dokona zakupu w\u0142a\u015bnie w sklepie internetowym. Niewielki odsetek badanych (12%) kupi\u0142 rower w supermarkecie. <\/span><\/p>\n Najbardziej znanymi markami s\u0105 Kross i Romet, jednak niemal co trzeci rowerzysta (29%) nie zna marki swojego roweru.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n \u201eRespondenci przyznaj\u0105, \u017ce przy zakupie roweru kieruj\u0105 si\u0119 przede wszystkim takimi cechami jak: wytrzyma\u0142o\u015b\u0107, dobre hamulce i cena. Kupuj\u0105c rower w sklepie specjalistycznym respondenci licz\u0105 na fachow\u0105 pomoc i doradztwo. Marka zdecydowanie odgrywa rol\u0119 drugorz\u0119dn\u0105. Dlatego te\u017c spontanicznie badani s\u0105 w stanie wymieni\u0107 niewiele marek rowerowych, za\u015b mark\u0105 najcz\u0119\u015bciej wymienian\u0105 jest Romet, z pewno\u015bci\u0105 ze wzgl\u0119du na histori\u0119 i zakorzenienie w \u015bwiadomo\u015bci konsument\u00f3w\u201d<\/em> \u2013 m\u00f3wi Natalia Jo\u0144ca z ARC Rynek i Opinia. <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Informacje o badaniu<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Badanie zosta\u0142o zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metod\u0105 CAWI (wywiady internetowe na w\u0142asnym panelu internetowym) w\u015br\u00f3d os\u00f3b w wieku powy\u017cej 15 lat, kt\u00f3re przynajmniej raz na dwa lata je\u017cd\u017c\u0105 na rowerze, pr\u00f3ba N=783. Termin realizacji badania: czerwiec \u2013 lipiec 2015.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n ARC Rynek i Opinia<\/strong><\/span> ju\u017c od ponad 23 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sonda\u017ce opinii publicznej i ma sta\u0142e miejsce w\u015br\u00f3d najlepszych instytut\u00f3w badawczych w Polsce. Dzi\u0119ki przynale\u017cno\u015bci do najwi\u0119kszej mi\u0119dzynarodowej sieci zrzeszaj\u0105cej niezale\u017cne agencje badawcze \u2013 IriS \u2013 realizuje projekty badawcze w Europie i na \u015bwiecie. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jako\u015bci pracy ankieter\u00f3w PKJPA, a wszystkie badania s\u0105 realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u. ARC Rynek i Opinia jest od 3 lat partnerem strategicznym projektu Superbrands, nagradzaj\u0105cego lider\u00f3w w\u015br\u00f3d marek konsumenckich i biznesowych.<\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/p>\n www.arc.com.pl<\/span><\/span><\/span><\/p>\n <\/span><\/span><\/span><\/p>\n \u00a0<\/span><\/span><\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Ponad po\u0142owa rowerzyst\u00f3w (64%) traktuje rower jako \u015brodek komunikacji, przede wszystkim ze wzgl\u0119du na szybko\u015b\u0107 przemieszczania si\u0119 i wygod\u0119.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_eb_attr":"","footnotes":""},"categories":[44,3],"tags":[6372,1000,55],"slowa":[],"typ":[],"yoast_head":"\n
<\/span><\/p>\n