W ci\u0105gu sze\u015bciu dni ponad 115\u00a0000 Polak\u00f3w odda\u0142o g\u0142os na spr\u0119\u017cyn\u0119, kt\u00f3ra najbardziej przypad\u0142a im do gustu. Celem prowadzonej kampanii nie jest wy\u0142\u0105cznie wyb\u00f3r logo, lecz przedstawienie ca\u0142ej idei budowania Marki Polska, wyra\u017conej w Creative Tension<\/em>, stworzonej przez brytyjskiego guru od brandingu – Wallego Olinsa. Nowe logo zosta\u0142o zakupione przez polskich przedsi\u0119biorc\u00f3w i zostanie nieodp\u0142atnie przekazane na rzecz Skarbu Pa\u0144stwa. G\u0142osowanie na stronie <\/strong>www.logodlapolski.pl<\/strong> potrwa do 28 pa\u017adziernika.<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Logo, a strategia marki<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Stworzenie logo, kt\u00f3re wyra\u017ca\u0142oby w pe\u0142ni strategi\u0119 marki (czyli opowie\u015b\u0107 o produkcie, us\u0142udze, mie\u015bcie czy kraju) jest poprzedzone wieloletni\u0105 prac\u0105. Sk\u0142adaj\u0105 si\u0119 na ni\u0105: setki wywiad\u00f3w, bada\u0144, opracowanie strategii, a\u017c po Ksi\u0119g\u0119 Znaku – czyli g\u0142\u00f3wne wytyczne dotycz\u0105ce stosowania logo. W przypadku idei stworzonej przez Wallego Olinsa dla Polski, nie chodzi wy\u0142\u0105cznie o symbol spr\u0119\u017cyny. Brytyjski strateg przygotowa\u0142 dla naszego kraju kompleksow\u0105 strategi\u0119 wyra\u017con\u0105 esencj\u0105 Creative Tension<\/em> \u2013 Tw\u00f3rczego Napi\u0119cia. Zaprojektowa\u0142 i przedstawi\u0142 konkretne skojarzenia, jakie dobrze mog\u0105 w \u015bwiecie obrazowa\u0107 i wyr\u00f3\u017cnia\u0107 Polsk\u0119 i Polak\u00f3w.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n – Czy gdyby kto\u015b nam przedstawi\u0142 \u0142y\u017cw\u0119 i powiedzia\u0142 – ten znak b\u0119dzie reprezentowa\u0142 jedn\u0105 z najwi\u0119kszych firm produkuj\u0105cych buty sportowe stwierdziliby\u015bmy, \u017ce to s\u0142uszna idea? Czy gdyby\u015bmy zobaczyli pierwszy raz gwiazd\u0119 wpisan\u0105 w okr\u0105g, powi\u0105zaliby\u015bmy j\u0105 z najwy\u017csz\u0105 jako\u015bci\u0105 w bran\u017cy producent\u00f3w samochod\u00f3w? Prawdopodobnie nie. Bo wizerunek tych marek i ich reputacja powstawa\u0142y konsekwentnie przez dziesi\u0105tki lat. Z<\/em>a ka\u017cd\u0105 mark\u0105 kryje si\u0119 opowie\u015b\u0107, sp\u00f3jna narracja, kt\u00f3ra tworzy w umys\u0142ach odbiorc\u00f3w odpowiednie skojarzenia. Ale bez jednolitej identyfikacji wizualnej, si\u0142a powy\u017cszych marek nie by\u0142aby mo\u017cliwa do zbudowania \u2013 <\/em>powiedzia\u0142 Marek K\u0142oczko, Dyrektor Generalny KIG. <\/em><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Od 1989 roku w Polsce powsta\u0142o kilkana\u015bcie logotyp\u00f3w, kt\u00f3re mia\u0142y reprezentowa\u0107 nasz kraj. Tworzy\u0142y je Ministerstwa oraz organizacje pozarz\u0105dowe z okazji r\u00f3\u017cnych rocznic lub wydarze\u0144. Do dzi\u015b oficjalnie nie zosta\u0142 wdro\u017cony jeden koncept z jasn\u0105 ide\u0105 stoj\u0105c\u0105 za logo. Dlatego nie stworzyli\u015bmy dot\u0105d sp\u00f3jnego wizerunku i skojarze\u0144 z Polsk\u0105 i Polakami, nie zbudowali\u015bmy marki narodowej.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Jaka historia ma budowa\u0107 Mark\u0119 Polski?<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n W stworzonej \u201eStrategii Komunikacji Marki Polska\u201d w ramach dzia\u0142a\u0144 Rady Promocji Polski to Polacy maj\u0105 stanowi\u0107 o sile naszego kraju. Energia, potencja\u0142 wewn\u0119trzny i wyj\u0105tkowe cechy narodowego charakteru najlepiej buduj\u0105 mark\u0119 Polski. Polska ma bogat\u0105 i ciekaw\u0105 histori\u0119, o kt\u00f3rej nale\u017cy pami\u0119ta\u0107. Jednocze\u015bnie chcemy by\u0107 postrzegani jako nar\u00f3d nowoczesny i post\u0119powy, zatem spos\u00f3b, w jaki b\u0119dziemy m\u00f3wi\u0107 o historii, powinien to odzwierciedla\u0107. Dlatego m\u00f3wimy o tera\u017aniejszo\u015bci, a je\u015bli o przesz\u0142o\u015bci \u2013 to z dzisiejszej perspektywy, np. \u201eMiasto, kt\u00f3re staje\u201d 1 sierpnia ka\u017cdego roku.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n \u2013 Polska rozwija si\u0119 intensywnie, a Polacy to ludzie czynu. Nie tolerujemy chwil przestoju. Nie boimy si\u0119 ryzykowa\u0107, je\u015bli mo\u017cemy wygra\u0107 wi\u0119cej. Zara\u017camy innych swoj\u0105 ch\u0119ci\u0105 do dzia\u0142ania. Polska zasila \u015bwie\u017cymi pomys\u0142ami i energi\u0105. \u017byjemy w tw\u00f3rczym napi\u0119ciu, jako kraj, dlatego jeste\u015bmy narodem kreatywnym, bardzo pragmatycznym i przedsi\u0119biorczym. Mo\u017ce dlatego w\u0142a\u015bnie tak dobrze radzimy sobie w czasach kryzysu.<\/em> Potwierdza to te\u017c nasza historia. Kiedy kraj znika\u0142 z map Europy, byli\u015bmy t\u0142amszeni i ograniczani, generowa\u0142o to w nas coraz wi\u0119ksze napi\u0119cie, kt\u00f3re w ko\u0144cu skutkowa\u0142o powtarzaj\u0105cymi si\u0119 powstaniami. Ostatnie 25 lat udowodni\u0142o, \u017ce te napi\u0119cie, uwolnione po odzyskaniu niepodleg\u0142o\u015bci, wyzwoli\u0142o energi\u0119 konstruktywn\u0105. Nasza przedsi\u0119biorczo\u015b\u0107 zbudowa\u0142a na nowo gospodark\u0119 – <\/em>powiedzia\u0142 Pawe\u0142 Tyszkiewicz, Pe\u0142nomocnik Zarz\u0105du Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. \u00a0<\/em><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Flaga, God\u0142o a mo\u017ce logo?<\/strong><\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Jedna z najstarszych zasad marketingu brzmi: \u201ewyr\u00f3\u017cnij si\u0119 albo zgi\u0144\u201d. Na coraz bardziej zglobalizowanym i konkurencyjnym rynku, powodzenie danego produktu, us\u0142ugi czy kraju zale\u017cy od reputacji, kt\u00f3r\u0105 buduje si\u0119 latami. Nowe Logo ma pom\u00f3c przedsi\u0119biorcom w sprzeda\u017cy produkt\u00f3w na arenie mi\u0119dzynarodowej. Ma usp\u00f3jni\u0107 komunikacj\u0119 sektora prywatnego i administracji pa\u0144stwowej, tak aby\u015bmy wreszcie rozpocz\u0119li systematyczne budowanie marki Polski, z kt\u00f3rej b\u0119d\u0105 dumni wszyscy Polacy. Wszelkie koszty zwi\u0105zane z nabyciem praw autorskich zosta\u0142y pokryte przez polskich przedsi\u0119biorc\u00f3w. Docelowo wybrany w g\u0142osowaniu logotyp ma by\u0107 nieodp\u0142atnie przekazany na r\u0119ce Skarbu Pa\u0144stwa.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n – Flaga i God\u0142o to nasze symbole narodowe, kt\u00f3re dla ka\u017cdego Polaka s\u0105 najwa\u017cniejsze. Nowe Logo ma mie\u0107 zupe\u0142nie inne zastosowanie i nie zast\u0105pi ich. W god\u0142ach 58 Pa\u0144stw znajduj\u0105 si\u0119 ptaki, z czego 29 to Or\u0142y, m.in. niemiecki, rosyjski, palesty\u0144ski, iracki, rumu\u0144ski, ameryka\u0144ski, meksyka\u0144ski czy G\u00f3rnego Karabachu. Szanujemy Or\u0142a jako god\u0142o chronione ustaw\u0105, symbol, znak naszej historii, sta\u0142y element proporc\u00f3w husarii, i dlatego w \u017cadnym wypadku nie chcieliby\u015bmy, \u017ceby orze\u0142 by\u0142 znakiem handlowym. Dwa kolory: biel i czerwie\u0144 ma na fladze 14 kraj\u00f3w, a czerwono-bia\u0142e pasy w pionie lub poziomie ma Indonezja, Malta i Monako. Czy Flaga i God\u0142o nas wyr\u00f3\u017cni\u0105 na tle innych pa\u0144stw? St\u0105d tak\u0105 potrzeb\u0119 wyrazi\u0142o \u015brodowisko polskich przedsi\u0119biorc\u00f3w. <\/span><\/p>\n Wally Olins zaproponowa\u0142 idee spr\u0119\u017cyny i jej graficzne przetworzenie w postaci logo wraz has\u0142em”Polska. Spring Into… (Spring Into New, \u2026Creativity, \u2026Prosperity, \u2026Profit, \u2026Culture, \u2026Mazurian Lakes, \u2026Krakow, \u2026Emotion, \u2026Action i wiele innych, gdzie spring to \u201ecall to action\u201d nawi\u0105zuje do spr\u0119\u017cyny, pi\u0119kna,\u017ar\u00f3d\u0142a i wiosny). Przyk\u0142ady zastosowania marki parasolowej (nowego Logo) wraz z has\u0142em adoptowalnym do wielu obszar\u00f3w.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Obecnie na stronie www.logodlapolski.pl trwa obecnie g\u0142osowanie na ostateczny kszta\u0142t logo dla Polski. Wyniki g\u0142osowania zostan\u0105 og\u0142oszone na stronie projektu oraz na stronach organizator\u00f3w, patron\u00f3w i partner\u00f3w medialnych 3 listopada br.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Powiernicy znaku:<\/strong> PKO BP, Totalizator Sportowy; <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n ***<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR<\/strong> zosta\u0142o za\u0142o\u017cone w 1997 r. Organizacja zrzesza firmy, kt\u00f3re tworz\u0105 efektywn\u0105 komunikacj\u0119 marketingow\u0105, jest to obecnie 96 podmiot\u00f3w \u2013 agencje full service, domy mediowe, agencje brand design, interaktywne i ambientowe. Jednym z g\u0142\u00f3wnych zada\u0144 SAR jest promocja oraz animacja \u015brodowiska reklamowego w Polsce oraz tworzenie warunk\u00f3w do wymiany do\u015bwiadcze\u0144 i pomys\u0142\u00f3w pomi\u0119dzy podmiotami dzia\u0142aj\u0105cymi na rynku. Ponadto dzia\u0142alno\u015b\u0107 SAR koncentruje si\u0119 na tworzeniu, wdra\u017caniu i popularyzowaniu standard\u00f3w przetargowych, dobrych praktyk biznesowych, prowadzeniu szkole\u0144, seminari\u00f3w i edukowaniu kadr, a tak\u017ce na badaniach rynkowych. Opr\u00f3cz tego SAR wraz Polsk\u0105 Konfederacj\u0105 Pracodawc\u00f3w Prywatnych (Zwi\u0105zek Medi\u00f3w i Reklamy) prowadzi lobbing wok\u00f3\u0142 prawa reklamy.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR jest organizatorem wyznaczaj\u0105cych standardy reklamowe konkurs\u00f3w i zwi\u0105zanych z nimi konferencji: Effie Awards, Media Trendy i KTR.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Od 1999 r. SAR jest cz\u0142onkiem European Advertising Agencies Association (EAAA), obecnie European Association of Communications Agencies (EACA). Opr\u00f3cz tego wsp\u00f3\u0142pracuje z mi\u0119dzynarodowymi stowarzyszeniami reklamy, tj. EACA, IPA, ADC*E. W Polsce SAR jest przedstawicielem mi\u0119dzynarodowego konkursu Cannes Lions oraz kreatywnej platformy medialnej Shots.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n www.sar.org.pl<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Krajowa Izba Gospodarcza<\/strong> powsta\u0142a w 1990 roku i jest najwi\u0119ksz\u0105 niezale\u017cn\u0105 organizacj\u0105 biznesu w Polsce, \u0142\u0105czy ponad 150 organizacji biznesowych. Wspiera polskich przedsi\u0119biorc\u00f3w na arenie mi\u0119dzynarodowej, dzia\u0142a na rzecz poprawy wizerunku Polski na \u015bwiecie, jak r\u00f3wnie\u017c na rzecz poprawy konkurencyjno\u015bci i innowacyjno\u015bci polskich przedsi\u0119biorstw. Zapraszamy na www.kig.pl.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Konfederacja Lewiatan<\/strong> to najbardziej wp\u0142ywowa organizacja biznesowa, reprezentuj\u0105ca interesy pracodawc\u00f3w w Polsce i Unii Europejskiej. Zabiega o konkurencyjne warunki prowadzenia biznesu. Dba o trwa\u0142y wzrost gospodarczy, lepsze prawo, zdrow\u0105 konkurencj\u0119, wzrost zatrudnienia i wzmocnienie kapita\u0142u spo\u0142ecznego. Skupia w zwi\u0105zkach bran\u017cowych i regionalnych ponad 3900 firm zatrudniaj\u0105cych w sumie 750 tys. os\u00f3b. Jako jedyna polska organizacja ma swoje biuro w Brukseli. Jest cz\u0142onkiem Komisji Tr\u00f3jstronnej ds. Spo\u0142eczno-Gospodarczych oraz BUSINESSEUROPE \u2013 najwi\u0119kszej organizacji biznesu w Europie. Zapraszamy na www.konfederacjalewiatan.pl.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej <\/strong>s\u0105 najstarsz\u0105 organizacj\u0105 pracodawc\u00f3w w Polsce \u2013 dzia\u0142aj\u0105 od 1989 roku, obecnie reprezentuj\u0105 10 000 firm. Przedsi\u0119biorstwa zrzeszone w Pracodawcach RP zatrudniaj\u0105 oko\u0142o 5 mln pracownik\u00f3w. Prezydentem Organizacji jest dr Andrzej Malinowski. Pracodawcy RP nale\u017c\u0105 do Tr\u00f3jstronnej Komisji ds. Spo\u0142eczno-Gospodarczych, Komitetu Doradczego Biznesu i Przemys\u0142u przy OECD (BIAC), Mi\u0119dzynarodowej Organizacji Pracodawc\u00f3w (IOE), Mi\u0119dzynarodowej Organizacji Pracy (ILO), a tak\u017ce do Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Spo\u0142ecznego (EESC). Zapraszamy na www.pracodawcyrp.pl.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n \u00a0 W ci\u0105gu sze\u015bciu dni ponad 115 000 Polak\u00f3w odda\u0142o g\u0142os na spr\u0119\u017cyn\u0119, kt\u00f3ra najbardziej przypad\u0142a im do gustu. Celem prowadzonej kampanii nie jest wy\u0142\u0105cznie wyb\u00f3r logo, lecz przedstawienie ca\u0142ej idei budowania Marki Polska, wyra\u017conej w Creative Tension, stworzonej przez brytyjskiego guru od brandingu – Wallego Olinsa. Nowe logo zosta\u0142o zakupione przez polskich przedsi\u0119biorc\u00f3w i zostanie nieodp\u0142atnie przekazane na rzecz Skarbu Pa\u0144stwa. G\u0142osowanie na stronie www.logodlapolski.pl potrwa do 28 pa\u017adziernika.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_eb_attr":"","footnotes":""},"categories":[44,3],"tags":[6039,112],"slowa":[],"typ":[],"class_list":["post-8495","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-przeglad-prasy","category-wydarzenia-aktualnosci-turystyczne","tag-logo-polski","tag-polska"],"yoast_head":"\n
\u2013 <\/em>podsumowa\u0142 Pawe\u0142 Tyszkiewicz.<\/span><\/p>\n
<\/span> Mecenasi znaku:<\/strong> Adamed, Dentsu Aegis Network;
<\/span> Partnerzy strategiczni:<\/strong> Wp.pl, TVN, Gazeta Wyborcza, Radio Zet;
<\/span> Partnerzy wspieraj\u0105cy:<\/strong> The Warsaw Voice, Forbes, Bankier.pl. Money.pl, Culture.pl, New Age Media, Do Rzeczy, ThinkTank, Hash FM, Szko\u0142a Lider\u00f3w Polonijnych;
<\/span> Patronat honorowy:<\/strong> Ministerstwo Spraw Zagranicznych;
<\/span> Partner komunikacyjny: <\/strong>Dentsu Aegis Network Polska<\/span><\/p>\n
PR<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"