W gmachu Ministerstwa Gospodarki przy warszawskim Placu Trzech Krzy\u017cy, 12 sierpnia podpisana zosta\u0142a umowa o dofinansowanie ze \u015brodk\u00f3w unijnych realizacji projektu \u201ePromujmy Polsk\u0119 Razem\u201d. Pieni\u0105dze pochodzi\u0142y b\u0119d\u0105 z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007 \u2013 2013, z dzia\u0142ania 6.3 Promocja turystycznych walor\u00f3w Polski osi priorytetowej 6 Polska gospodarka na rynku mi\u0119dzynarodowym.<\/p>\n
30 mln euro na popraw\u0119 wizerunku Polski i rozw\u00f3j us\u0142ug turystycznych<\/p>\n
– Podpisujemy umow\u0119 na finansowanie realizacji projektu przygotowanego przez Polsk\u0105 Organizacj\u0119 Turystyczn\u0105, Jego bud\u017cet opiewa na kwot\u0119 trzydziestu milion\u00f3w euro a przewidziane wydatki stanowi\u0105 w stu procentach koszty kwalifikowane \u2013 m\u00f3wi\u0142 wiceminister Rafa\u0142 Baniak. Zgodnie z tre\u015bci\u0105 podpisanej umowy, koszt realizacji projektu \u201ePromujmy Polsk\u0119 Razem\u201d zostanie w 85 proc. sfinansowany ze \u015brodk\u00f3w Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.<\/p>\n
Drobiazgowo szczeg\u00f3\u0142owy opis planowanych zamierze\u0144 uj\u0119ty zosta\u0142 w opas\u0142ym, licz\u0105cym kilkaset stron wniosku. Zgodnie z osi\u0105 priorytetow\u0105 6 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka projekt zak\u0142ada popraw\u0119 wizerunku Polski oraz rozw\u00f3j us\u0142ug turystycznych poprzez okre\u015blenie przedsi\u0119wzi\u0119\u0107 promocyjnych niezb\u0119dnych do poprawy atrakcyjno\u015bci kraju, w tym wsparcia dla tworzenia innowacyjnych typ\u00f3w produkt\u00f3w i us\u0142ug turystycznych oraz tworzenia systemu informacji turystycznej. Realizacja przyj\u0119tych zamierze\u0144 w projekcie zgodna jest z za\u0142o\u017ceniami okre\u015blonymi w Marketingowej Strategii Polski w Sektorze Turystyki 2008-2015 opracowanej w 2008 r. przez POT oraz w Strategii Rozwoju Turystyki 2008-2015 MSiT 2008. <\/p>\n
Z g\u0142\u00f3wnymi aspektami tego wa\u017cnego dla promocji polskiej turystyki przedsi\u0119wzi\u0119cia zaplanowanego przez POT zapozna\u0142 zebranych prezes POT Rafa\u0142 Szmytke.<\/p>\n
Us\u0142ugi turystyczne wa\u017cn\u0105 dziedzin\u0105 eksportu<\/p>\n
– G\u0142\u00f3wnym celem, na kt\u00f3rym koncentruje si\u0119 Polska Organizacja Turystyczna realizuj\u0105c misj\u0119 promocji polskiej turystyki jest zach\u0119canie turyst\u00f3w zagranicznych do odwiedzenia naszego kraju. Koncepcja promocji turystycznych walor\u00f3w Polski w ramach Dzia\u0142ania 6.3 powsta\u0142a r\u00f3wnie\u017c z my\u015bl\u0105 o dotarciu z przes\u0142aniem promocyjnym do obcokrajowc\u00f3w. Pami\u0119tajmy, \u017ce us\u0142ugi turystyczne \u015bwiadczone cudzoziemcom w Polsce zaliczane s\u0105 do jednej z wa\u017cnych dziedzin eksportu \u2013 uzasadnia\u0142 prezes POT. <\/p>\n
Dzi\u0119ki dotacjom unijnym mo\u017cliwe b\u0119dzie mi\u0119dzy innymi przeprowadzenie profesjonalnych kampanii na rynkach zagranicznych, na kt\u00f3re dotychczasowy skromny bud\u017cet narodowej organizacji turystyki dot\u0105d na nie pozwala\u0142. Wielomilionowy zastrzyk \u015brodk\u00f3w pozwoli na promocyjne wykorzystanie nieodleg\u0142ych w czasie wydarze\u0144, kt\u00f3re zwr\u00f3c\u0105 oczy \u015bwiata na nasz kraj, pobudz\u0105 zainteresowanie i zach\u0119c\u0105 do jego odwiedzenia i bli\u017cszego poznania. <\/p>\n
Kotwicami medialnymi, kt\u00f3re wykorzystane zostan\u0105 w toku zaplanowanych dzia\u0142a\u0144 promocyjnych b\u0119d\u0105 mi\u0119dzy innymi wzniecaj\u0105ce sportowe emocje i przykuwaj\u0105ce powszechn\u0105 uwag\u0119 mecze najlepszych pi\u0142karskich dru\u017cyn Starego Kontynentu, w 2012 roku po raz pierwszy rozgrywane na polskich stadionach. A wcze\u015bniej – prezydencja Polski w Unii Europejskiej. R\u00f3wnie\u017c przysz\u0142y rok – Rok Chopinowski dostarczy okazji do popularyzacji Polski na wszystkich kontynentach, gdzie s\u0142uchana jest muzyka wielkiego kompozytora. Podobnym celom pos\u0142u\u017cy cykl wydarze\u0144 zwi\u0105zanych z Rokiem Polskim organizowanym przez POT na terenie Wielkiej Brytanii.<\/p>\n
– Pokazujemy Polsk\u0119 nowoczesn\u0105 i go\u015bcinn\u0105. Polsk\u0119, kt\u00f3ra oferuje wiele ciekawych miejsc i form sp\u0119dzania urlopu i kilkudniowego wypadu weekendowego. Ale ponadto wiele oferuje turystom biznesowym, kt\u00f3rzy spe\u0142niwszy obowi\u0105zki wynikaj\u0105ce z charakteru podr\u00f3\u017cy s\u0142u\u017cbowej szukaj\u0105 mo\u017cliwo\u015bci interesuj\u0105cego wype\u0142nienia pozosta\u0142ego czasu. Us\u0142ugi dla tej kategorii klient\u00f3w s\u0105 szybko rozwijaj\u0105cym si\u0119, niezwykle rentownym dzia\u0142em gospodarki turystycznej – m\u00f3wi\u0142 prezes Rafa\u0142 Szmytke.<\/p>\n
G\u0142\u00f3wne cele<\/p>\n
Wprowadzenie w \u017cycie systemowego projekt POT (jak okre\u015bla go oficjalny j\u0119zyk urz\u0119dowy), przyczyni si\u0119 do poprawy wizerunku naszego kraju na rynkach zewn\u0119trznych, wzmacniaj\u0105c tym samym konkurencyjno\u015b\u0107 krajowej oferty; zmiany dotychczas stereotypowego postrzegania Polski, przez turyst\u00f3w i potencjalnych turyst\u00f3w z zagranicy; wzmocnienia wizerunku krajowej oferty turystycznej. G\u0142\u00f3wny cel zostanie osi\u0105gni\u0119ty poprzez zwi\u0119kszenie liczby kompleksowych kampanii promocyjnych na rynku polskim i rynkach zagranicznych; stworzenie sprawnego i efektywnego systemu informacji turystycznej; wzrost funkcjonalno\u015bci narodowego portalu turystycznego; wzrost liczby szkole\u0144 w tym konferencji, warsztat\u00f3w, seminari\u00f3w; zwi\u0119kszenie liczby przyjazd\u00f3w turyst\u00f3w zagranicznych do Polski, co prze\u0142o\u017cy si\u0119 na wzrost ich wydatk\u00f3w w trakcie pobytu w Polsce; wzrost liczby turyst\u00f3w korzystaj\u0105cych z narodowego portalu turystycznego.<\/p>\n
\u0179r\u00f3\u0142o: aktualnosciturystyczne.pl<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
W gmachu Ministerstwa Gospodarki przy warszawskim Placu Trzech Krzy\u017cy, 12 sierpnia podpisana zosta\u0142a umowa o dofinansowanie ze \u015brodk\u00f3w unijnych realizacji projektu “Promujmy Polsk\u0119 Razem”. Pieni\u0105dze pochodzi\u0142y b\u0119d\u0105 z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007 ? 2013, z dzia\u0142ania 6.3 Promocja turystycznych walor\u00f3w Polski osi priorytetowej 6 Polska gospodarka na rynku mi\u0119dzynarodowym.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_eb_attr":"","footnotes":""},"categories":[44,3],"tags":[313,631,571],"slowa":[],"typ":[],"class_list":["post-847","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-przeglad-prasy","category-wydarzenia-aktualnosci-turystyczne","tag-informacje-turystyczne","tag-pot","tag-turystyka-w-kraju"],"yoast_head":"\n